• tweedledee

Ivf/FET Töserna 2012

Hej alla! Hoppar in på denna tråden. Har genomgått en ivf på Rmc i malmö nu i april med anonym spermadonator. Har inga graviditetssymptom alls, och igår fick jag molande mensvärk och liten blödning. Är det kört då tror ni? Ska till rmc imorgon och ta graviditetstest genom blodprov. En annan fråga jagoch min sambo funderat mycket på. Skulle ni berättat för barnet? Vi vill egentligen inte att någon ska veta något om detta. Någon?

• tweedledee

Tack för svaret LnH. Känns genast lite ner hoppfullt, hoppas ja. Ang det andra om att berätta, vi själva vill inte att att någon, inte ens barnet ska veta. Vi vill att min sambo ska vara den ända pappan för barnet. Många anser att barnet har rätt att veta var den kommer ifrån.

• tweedledee

Hej gumman, kul att du hittade in till oss! Jag som fått hjälp med mina tvillingar kan ju säga va ja gjort,men de e så olika. Vi har aldrig dolt att dom blev till genom hjälp och att jag hade dåliga ägg. Dom fattar inte så mkt än då dom bara är 6 år,men dom förstår ändå att mamma fick hjälp av doktorn att bli gravid. Samma va när ja försökte bli gravid med tvilligarna, dottern va fullt medveten om att jag fick hjälp att bli gravid med hennes bröder för jag hade svårt att bli gravid. Hon tyckte de va jätte häftigt att följa med på alla besöken o kolla va dom gjorde. Hon är även med än idag för hon tycker de e spännande o intressant. Har skämtat med henne o sagt att de skulle inte förvåna mej om hon skulle smita in i bilen om ja lyckas bli gravid igen så hon lyckas smita med till förlossningen. Men de e väldigt mkt från person till person,vissa vill hålla de hemligt,men andra inte. de e helt upp till var o än. Kram Hej! Tack för svaret, men tror du missförstått mig lite. Det vi har svårt för är att berätta att min sambo inte är biologisk pappa. Vi vill inte att barnet en dag vill leta upp sin biologiska. Vi vill att min sambo ska vara den ända pappan för barnet. Sen måste jag berätta att vi varit inne på rmc nu för graviditetstest och väntar nu på att kunna ringa och få svar. Olyckligtvis tror jag inte att där finns något liv för jag har blött sen i söndags :(

• tweedledee

Tack Csillag och mandelmumsa. Många tankar snurrar runt just den frågan. Men har precis fått mer tid att tänka, resultatet visade negativt precis som vi misstänkte. :(( I augusti får vi börja om från början igen, denna eviga väntan. Suck.

• tweedledee

Har en liten fråga till. Jag har fått ett s.k tidigt missfall. Betyder det att ägget fastna?

• tweedledee

Fidelis ad urnam , jag kände absolut ingenting vid äggplocket. För mig gick det jättebra, mådde inte illa eller så heller efteråt. Lycka till!

• tweedledee

Mandelmumsa, jag fick blödning med klumpar. Inte alls som min vanliga mens. Därav att jag skrev s.k missfall

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012