• Mischa

Ivf/FET Töserna 2012

Hej! 

Får jag vara med?

Jag är på ruvardag 10 idag i min första IVF. 

Det är såjobbigt, kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Kom lite blod i tisdag och jag blev fruktansvärt ledsen. Hade mensvärk igår och gick och väntade på mensen men det kom inget. Idag har jag fortfarande inte fått mens, däremot mensvärk. SJUKT JOBBIGT! Jag vet inte vad jag ska tro! Börjar hoppas lite igen men är livrädd för blod varje gång jag går på toa :( 

• Mischa
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-10 18:44:41 följande:
    En gång, eller varje gång?
    Jag fick också gå på VUL, oftast kring 3 ggr per behandling. Var seg, så jag fick inte ÄL förrän på typ dag 22 eller något sånt... om jag fick ÄL. 
  • Mischa
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-10 19:40:29 följande:
    Jag fick ETT VUL på sex kurer. 
    oj! Men jag har förstått att inte alla har lika tur som jag, min läkare var toppen. Var gick du? Jag gick på Octaviakliniken i Sthlm. 
  • Mischa
    Csillag skrev 2012-05-12 09:52:34 följande:
    Jag har lagt in Mischa i listan men skulle vilja ha mer uppgifter om du ville fixa de.
    Du ser kategorierna så du kan ju bara antingen lägga in dom sj eller skriva de i ett inlägg så fixar vi de åt dej.
  • Mischa

Oj råkade trycka för tidigt... Ni får jättegärna hjälpa mig att lägga in om ni vill. 

* 27 år, bor i Sthlm. 
    * Utredd 2011 - Pcos, helt utan egen ägglossning (vilket jag redan visste). I övrigt ok. 
    * Tre kurer pergo, två ägglossningar men ingen graviditet. 
    * Första IVF april/maj 2012 - fick ut 16 ägg men bara 6 var mogna, 3 befruktades, 1 till mig och 1 till frysen. 

Och så ska jag ligga under kategori Ruvare. ET 30/4 och TD 18/5

Gör min IVF på Akademiska i Uppsala.

• Mischa
    LnH skrev 2012-05-12 20:26:29 följande:
    Det borde du har gjort tycker jag. Oftast är inga samtal bra nyheter :)

Själv så börjar jag få mer och mer mensvärk, har tagit en alvedon för att jag orkar inte känna av detta, gör mig ännu mera ledsen. Igår kom det en rosa flytning och idag lite mera men inte mycket men så brukar min mens vara när den kommer, 1 eller 2 dagar med extremt lite och bara när man torkar sig. Först tänkte jag hålla hoppet uppe för hade ingen mensvärk men sen så kom den och det är mensvärk, för jag känner att livmodern drar ihop sig som vid mens...så den stöter ut allt. Skti kropp!!!!
    Sista försökte som jag orkar med är FET med det enda frusna vi har, om det nu överlever uppting och det är ju inte ens säkert att det gör och då vill jag inte mer. Vi har ju landstingsförsök kvar men jag orkar inte mera väntan och hopp och besvikelse. Och jag börjar bli så gamal att jag känner att tiden rinner iväg, iofs bara 37 i år men jag vill liksom inte mer snart...kan inte ens sätta mig och gråta då sonen är hemma och vill leka och ha uppmärksamhet..
    Hoppas att blodet ändå håller sig borta! Jag har haft lite rosa flytningar också, men det har än så länge inte kommit mer än så... 
  • Mischa
    familjenekberg skrev 2012-05-12 22:21:52 följande:
    Tjejer ge mig hopp.

Nu i kväll när jag var på toa kom det ljus rosa med blod strimmor på pappret när jag torkade, är det mens på g? är på ruvar dag 11 i dag tar både progesteron tabletter och progenom vaggisar tre gånger om dagen  borde det inte hålla tillbaka den. Känner mig väldigt torr där nere både utanpå och inuti, gör ont vad betyder detta. uch känner mig så nere just nu vill ju att det ska lyckas varför kan jag inte få hoppas fram till testdagen för i alla fall.
    Jag vet inte vad det betyder (gör min första IVF och är på RD 12 själv) men jag hoppas hoppas att mensen håller sig borta! 
  • Mischa
    familjenekberg skrev 2012-05-12 22:57:04 följande:
    Misha
    Då är vi två, har du testat än? Är så sugen på att testa i morgon men vill inte få minus. Uch,.
    Nej jag har inte testat än.. Är också sugen men vågar inte. Ska försöka hålla mig till på torsdag, dagen före testdag, då jag är ledig. Jag har också bruna flytningar, tänkte att det var pga vagitorerna... 
    Mandelmumsa skrev 2012-05-13 09:18:18 följande:
    Mischa: Vilken sen testdag du har! Har du några symtom?
    Ja jag vet! Varför är det så? Jag trodde att alla hade ungefär samma.. Jag har haft huvudvärk av och till, mensvärk men ingen mens, idag har jag mått lite illa.. Så just nu känns det ganska hoppfullt, samtidigt som jag är livrädd för att hoppas.. Dessutom kan det ju vara menssymptom eller biverkningar av vagitorerna. 

• Mischa
    AshaG skrev 2012-05-13 10:19:57 följande:
    Fick mitt minus på testdagen (rd15) och nån dag efter kom mensen. Nu måste man vänta en cykel...hur trist e inte det. Suck!...o det värsta är, att om min mens håller sin tidtabell, så får jag mens lagom till vår semesterresa (den kan man ju boka om) och att kliniken stänger för sommaren. Jag blir galen! Man vill ju inte slösa bort sina månader o därmed ägg....I'm too old!

Får kolla...kanske Cura i Malmö har öppet längre. Inge kul att byta från Öresund till Cura men vad gör man inte. I värsta fall får man kanske åka över sundet till CFC. Ja, vi har nära dit men tycker det verkar bökigt. Vad hade ni gjort?  Jag vill ju inte vänta till slutet av augusti för vårt andra IVF-försök!!!
    Tråkigt! :( Jag skulle absolut ha valt att åka till Danmark, om ni inte känner att ni behöver en paus och ladda om liksom. Men annars skulle jag ha gjort det där. 
  • Mischa
    LnH skrev 2012-05-13 20:03:30 följande:
    jaha så var det över för den här gången. Efter detta misslyckande så börjar jag ifrågasätta varför jag ska gå igenom det här igen...vet inte ens om jag gör det för min skull längre. Min man och jag pratar aldrig om detta, han fattar inte ens vad det är för sprutor jag tar eller vad de påverkar, han klagar bara på att jag är sur när jag tar dem. Och jag är så bitter för att han inte fattar vad jag går igenom för det är mest för hans skull jag gör detta!!! Jag ansåg mig vara klar efter de två knoddar jag redan har. Men han vill ha en till. Och det känns inte alls som om jag har något stöd alls från honom och han vill aldrig prata om jag försöker så sätter han på tv!!!
    Varför i hela fridens namn ska jag då vilja fortsätta för hans skull om han inte ens kan slita sig från den där jävla datorn eller tv nrä jag gör detta för honom?!

Men ska inte klaga alltför heller då han faktiskt tar ansvar för det två barn jag har, han hämtar på dagis, han leker och gör allt som en "vanlig" pappa skulle göra. Och han köper kläder och saker till dem och han tar med dem på roliga saker även om inte jag är med så han är en super bra pappa, men jag känner inget stöd i IVF processen, det är det jag är så bitter över. Och tycker han kunde ta reda på lite själv om alla mediciner etc så att han är mer delaktig!! Jag skulle vara ÖVERLYCKLIG om det enda jag behövde göra var att pricka en burk och that is it!!!!

Lesden för långt och tråkigt inlägg men var tvungen att få ur mig allt och ja alla ni är ju i IVF karusellen...

Blir ett till frysförsök om det enda ägg som finns överlever upptiningen och sedan ett landstingsförsök ifall inte det fungerar, sen ger jag upp och anser mig mer än väl nöjd..trots att han vill ha barn. Men ingen kan säga att jag inte har försökt heller.
    Usch så jobbigt. Hoppas att du kan få stöd någonstans ifrån! Kram
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012