• Vixsie

Ivf/FET Töserna 2012

Det är så himla kul att läsa era inlägg här man blir så postiv och har hoppet kvar.
    Vi har gjort vårt FET  den 7/6 och nu går jag och oroar mig hela tiden och känner denna mensvärk :( Hur klarar ni av denna väntan ?

• Vixsie
    maggan82 skrev 2012-06-11 11:46:49 följande:

Haha, ni är inte ensamma! Samma dag som insättning fick jag panik när jag nös till och om jag kunnat hade jag gått på händer ut från klinkien och hem till sängen Glad

Jag har samma problem minsta lilla nysning, toa besök får mig få panik, " tänk om den inte fastnar nu eller ramlar ut " och n'r man k'nner mens v'rken s[ k'nns det inte l'ttare heller
  • Vixsie
    Csillag skrev 2012-06-11 13:46:56 följande:
    Åh va roligt du fått göra FET nu.
    När har du fått TD?
    Va de blasto lr 2 dagars?

Jag väntade ju inte till TD.
    Jag hade TD den 9/6 mn testade + den 2/6 redan.

Ja vi gjorde ett ET först men den misslyckades så nu gjorde vi FET och TD är 23/6 men min mens ska böja om tre dagar så jag lär jo veta det tidigare .

Förlåt jag är rätt ny på det här :) Vårt Embryo va 6 dagar gammalt jätte fint . Hur länge försökte du innan du fick ett +? Föresten Grattis , Stort grattis :)

Hade du några känningar?
    gjorde du också FET ?

Det är alltid härligt vara på ett forum där man stöttar och peppar för det behövs verkligen när man går igenom en sådan sak, Mig påverkar barnlösheten oerhört hårt , hamnad ei deprisssion pga det . Vi har trots allt försökt 8 år på egen hand och det är inget fel på någon av oss enligt läkarna        
  • Vixsie
    Csillag skrev 2012-06-11 19:44:19 följande:
    Skönt att ni ändå lyckades på första FET.
    6 dagars embryo e ju kanon bra.
    Då håller vi tummarna på¨att de visar fint pluss!

Jag gjorde min insättning den 29/5 med 5 dagars blasto.
    Tjuvtestade den 2/6 då de visade ett pluss

Känningar har jag haft.
    Mn ändå ganska tur med denna graviditeten med känningar.

Magen växer så de knakar (har lätt för de när ja e gravid)
    Ökat 4.5 kg redan (gjort me dom andra oxå)
    Magen spänner o känns livmodern växer till sej just nu.
    Lite illamående, mn inte särskillt mkt faktist,vilket e skönt.Dom andra har jag haft sjuuuuukt mkt illamående med o kräkt i nästan 25v så e ganska glad att slippa de så länge de går hehe.
    Inga spända bröst alls,vilket oxå e skönt då ja haft de innan.
    Däremot äxer dom ju lika snabbt som dom gjorde sist.så jag lär väl se ut som Dolly Parton eller nått i slutet.

Men ändålänge tar ja en dag i taget.
    Min kropp gillar inte va gravid o stöter gärna ut mina bebisar.

Har 3 st missfall med enblingar i bakgrunden o
    3 stycken missfall med tvillingar
    så har ganska mkt odds emot mej.

hade en 10% chans att bli gravid o 12% högre MF risk än normalt.

Sen har mina gravtest hoppat lite fram o tillbaka, vissa visar psitivt o andra negativt.

Så nu funderas de om de kanske e ett utomhavandeskap lr ett MF som lurar bakom knutem tyvärr.

Så jag tar en dag i taget, ska på VUL nästa vecka (Dan innan midsommar) så då får vi se hur de ser ut.

Jag har ju en dotter 2001 med ppiller
    tvillingar 2006
    o bebis 2013

Blev utredd 2001 då de redan under graviditeten misstänktes problem o komplikationer så aug 2001 va ja färdigutredd o hormonstimulering startades upp.
    Tog ända till 2006 innan pojkarna föddes.Sen va de stilla igen tros hormoner inseminationer ivf.

Har vari många turer under åren så jag ahr hållt på nu i 11 år.
    Så man har både gått igenom en massa under åren o lärt sej massor under dessa åren oxå.

Min man har inga problem utan de e jag som har problemen.

Jag har

Ingen egen ÄL
    Svår Endometrios
    Imunologisk sjukdom
    Amh värde 0.2

10% chans att lyckas bli gravid med ivf

Skadad livmoderetapp som inte stänger sej sj.

12% högre MF risk än normalt så jag har ca 30-35% chans till MF.

Min kropp är inte "bebisvänlig" utan ser allt som kommer in i mej som ett hot, så den stötrer ut allt den anser är ett hot.

Så jag har fått äta både imun nedsättande medicin o MF medicin för att äntligen lyckats efter alla år.

Jag gjorde både ET/FET denna gången.
    SKulle göra ET mn avbröts då alla mina ägg dog innan insättningen precis.
    Som tur hade jag ägg kvar i frysen så dom plockade upp de.

Detta ivf hade jag verkligen varenda odds emot mej o läkarna sa att vi kunde ge upp.
    När en läkare säger "Bära lr brista" så är de verklige inge bra o man såg hur då¨ligt läkarna mådde när dom skulle prata med oss.
    MEN med alla odds emot mej ännu en gång så lyckades jag.

Carlanderska e helt underbara.Helt klart värt varenda krona.Inte billigt,mn värt allt.

Turerna har INTE varit så roliga under åren,mn känns skönt att dom äntligen lyckades efter väääääääldans massa hormoner o all annan medicin som pumpades i mej detta försöket.

Skam den som ger sej!!

( Nu  hoppas ja bara att grodan vill stanna hos mej)

Jag håller verkligen tummarna för dig att allting är står rätt till och att du kommer få din efterlängtade bebis :)
  • Vixsie
    Csillag skrev 2012-06-13 15:52:54 följande:
    åhh så gulligt.

tyvärr ska ja äta trombyl hela graviditeten oxå.
    Lr ja jag slutar V 38 för då e de ju ingen fara om bebis kommer.

Jag hoppas verkligen att bebisen stannar i magen :) Håller tummarna för dig
  • Vixsie
    Make your own kind of music skrev 2012-06-14 11:41:01 följande:
    Nyss hemkommen från äggplock.
    Känner mig ledsen och pessimistisk just nu.
    Vill så gärna tro att detta, vårt femte försök, ska lyckas. Men vågar inte.
    Fick ett ägg färre denna gång än förra. 8 ägg av 18 äggblåsor. Känns sådär.
    De ringer imorgon och meddelar hur det ser ut med befruktning.
    Om allt går bra och det finns ett eller två embryon som ser ok ut på lördag så blir det ET då.
    Men jag vågar inte hoppas.
    Just nu känner jag mig ledsen. Vet inte varför. Förmodligen för att det förra försöket sket sig och vi aldrig fick något ET. Så jag vågar inte hoppas allt för mycket denna gång för vi har ju sådana problem med fragmenteringar. 
    De flesta andra verkar ju få ut jättefina embryon som de fryser, men det har aldrig hänt oss.... Det är så märkligt och  jag önskar så att vi kunde få en förklaring till varför just vi har det så. Men det finns inga förklaringar.
    Idag känns det väldigt tungt. 

Känns inte så, jag kan berätta av 18 ägg blev fem kvar och av dom fem överlevde två , Det blev en ET som misslyckades och nu har vi kört FET , och mensen känns på ingång, Jag förstå exakt din känsla, Denna besvikelse oro och man är bara ledsen. Men det viktigaste vi alla har är HOPP ! Ovasett hur tung jobbigt och även när det misslyckas så måste man ha hopp kvar, Jag kan berätta att en vän till mgi förskte i 15 år , oddsen va helt emot och läkarna sa att hon inte kunde få barn men i 15 år hörr dom på med IVF och idag har dom två underbara små pojkar. Och det är som hon säger man ska hoppas,
    Jag önskar inget annat än få en egen bebis och jag har varit deprimerad ,ledsen och ätit antidepressiva, mått så dålig, och även när jag känner mensen  på ingång så hoppas jag ändå att det inte blir någon mens denna månad, Jag hoppas att det blir av med ET för dig och jag hoppas verkligen att det kommer lyckas: Vi får finnas här förvarandra hoppas och peppa. Tillslut kommer det gå.
    Massor av styrke kramar 
  • Vixsie

jag plussade i lördags Vart överlycklig det var vårt andra försök dock idag så fick jag missfall :( va gravid i v5+1 Då är det bara att börja om , är det några fler som fått missfall men ändå lyckats bli gravida?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012