• Sessan 83 K

Ivf/FET Töserna 2012

Ett stort Tack till TS För ditt mail till mig! Hjärta sparar denna sidan :) Kram

• Sessan 83 K

Hej har en lite fråga bara och den är.... Har de öppet på RMC på lördagar??? Jag kanske har fattat fel, men jag lånade en mening från Make Your own kind of music..... "Nu hoppas jag innerligt att det blir ET på lördag." Tack för lånet :)

• Sessan 83 K

Make Your Own..... Nej tyvärr så har jag inte kommit så långt ännu.... Väntar på remiss från RMC i Malmö och först då börjar vår resa med IVF

• Sessan 83 K

Måste bara ställa en fråga: Innan ni började med IVF hade ni nerreglering då? Jag ska ju börja ta en sprita en gång i månaden sprutam heter Enanton depot set 3.75mg. Det som står när man läser bipacksedeln är att du bör ha fått dina bröst kontrollerade innan du börjar med sprutorna..... Men det har inte jag fått!!!! Varav läkaren inge sagt något till mig om detta. Hur har ni gjort? Har ni fått era bröst undersökta innan behandlingen?

Stort grattis till Make your own kind...... Va roligt! Ta väl hand om dina små nu så gott du bara kan :)

• Sessan 83 K

Grattis till er alla ruvare :) Jag själv går och väntar på att min mycket sena och sega mens ska komma ( tre månader sen sist ) När den väl har kommit så är det äntligen dags att få börja med nerregl i form av sprutan enanton som ges en gång i månaden.... Väntan känns sååååå lång

• Sessan 83 K

Måste bara få lite råd från er....

För att göra en låååååång historia kort.

Går hos en BM som ska remitera mig till kk som sen ska remitera vidare mig till RMC i Malmö.

Innan min BM kan skicka vidare alla papper till kk så väntar vi nu på att min mens ska komma så att hon kan ta de sista  blodprovet på mig.  Jag har fått äta piller som framkallar en fejkad mens ( slutade i torsdags ) Men nu till de mest jobbiga..... Min BM går på semster på fredag denna veckan. Så vilken tur att jag inte känner någon som helst press nu!!!!!!! Varav mensen kommer bli ännu senare.

Funderar nu på att ringa min BM och fråga henne om hon inte kan skicka över papprena till kk ändå fast jag inte tagit sista provet.... Men att när jag väl får min mens så kanske jag kan ta blodprovet på kk ( sjukhuset ) som ALLTID ha öppet oavsett månad eller semester. Och sen att de då kan skicka vidare papprena ner till RMC i Malmö.....Så jag kan få börja ivf resan i tidiga hösten.... och inte vänta till Januari 2013 innan jag ens har fått bli remitterad till RMC.

vad tror ni???

Kram

• Sessan 83 K

ÄNTLIGEN!!!! Är mensen här! så idag har jag tagit sista blodprivet som behövs innan min gyn skicjar vidare papprena till kk som sen ska skicka vidare dem till RMC!!!!! Så nu om en liten stund ska jag ta min första spruta enenton depot för att antligen nerregleras!!!!!! Vi är på G !!!! :)

kRAM till er alla där ute i regniga sommarSverige

• Sessan 83 K

Tant groda: Hur länge tid fick ni vänta från det att er remiss blev skickad tills ni blev kallade?

• Sessan 83 K

Jaha har pratat med RMC i Malmö idag..... Hon sa att för närvarande så kommer vi att bli kallade först i DECEMBER!!!!!!!! Väntetiden är sååååååå lång................. Om jag tappat hoppet innan vi ens börjat med IVF???? Ja det kan man ju säga att jag har!!!!!!

• Sessan 83 K

Mandelmumsa: Nej de har inte skickat någon kallelse till oss ännu, det hon menade var att innan vi ens får någon kallelse dit så är vi  i December!!!!   Vill bara skrika och gråta av besvikelse;(

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012