Inlägg från: förväntansfull 75 |Visa alla inlägg
  • förväntansfull 75

Ivf/FET Töserna 2012

Hej!

För jag hänga med er??

Jag är 36 år, från sStockholm, gjorde min första IVF nu på KS i början av juni....  Väntar att få kissa på stickan, 21/6. Så länge "proppar" jag i mig Progresteron, morgon o kväll.;( Gjorde ett kisstest i  lördags, 5 dagar för tidigt och det var negativt. Ska man lita på detta??? Jag kommer självklart testa på torsdag också för att kunna ringa och bekräfta för barnmorskan samt för att ev få ny tid för IVF till hösten....

Jag fick ut 8 st. ägg varav endast 7 var befruktade. Barnmorskan berättade att de delade sig långsamt, alla 7 äggen, . I stället för att dag 3 ha delat sig till 8 celler hade de bara delat sig till 6 celler. Hon kunde inte förklara varför det blir så ibland.  För att jag skulle ha minsta chans att bli gravid satte hon in 2 embryon, Knoll & Tott, Hoppas så att få barn nu. Har kämpat innan den här IVF i snart 2 år på egen hand, med sambons hjälp såklart;) 

Kul att få följa er alla.. Vi hörs:)

• förväntansfull 75

Jag har i tidigare inlägd läst om Assisted hatching. Vad tror ni om det?? Det är en metod , för att äggen ska fästa lättare......

• förväntansfull 75

Vilket välkomnande:)

Vad glad man blir. Gjorde ET  8/6

När vi startade vår utredning visade det sig att jag hade lågt AMH, 1,0( är det så farligt lågt egentligen)

Min sambo lämnade i början av vår utredning 2 spermaprov, men det visade inga spermier alls. Då blev man ju väldigt orolig:( Efter biposi visade det iallefall att han hade spermier i bitestiklarna. :) Läkarna tyckte då att vi skulle ta blodprover för att se om min sambo hade cystisk fibros. Har man denna avvikande gen så har man oftastt inga  sädesledare över huvudtaget. Svaret visade då att han hade det....Så därför är vi nu här......

Efter ET så kände jag jättemkt i brösten. De blev ömma, spända och ja kanske lite större, till sambons glädje:) Men nu är de som vanligt igen, så därför känner jag på mig att vi har kammat 0 denna gång.

Vet faktiskt inte om KS gör assisted hatching eller vad de tycker om det. När jag ringer på torsdag ska jag höra lite mer om det tror jag..... Jag läste lite om risker såsom siamesiska tvillingar. Då blir man dock lite orolig. Vet dock inte hur vanligt det är...

ps. nubörjare som jag är är jag ´jättedålig på alla förkortningar, men ska göra mitt bästa framöver...:)   .

• förväntansfull 75

Jag har hört och läst andra inlägg om folk som haft lågt AMH såsom 0,2 som fått barn med IVF så det kommer absolut säkert gå för er oxå. Det gäller bara att ha tålamod. Och det är ju inte alltid så lätt.....

Ja undrar om det känns när embryona fäster...tror väll inte det riktigt óch fäster de inte följer det bara med ut när man är på toa. Inget som man märker. Särskilt inte när man har så mkt "guck" på bindan ändå  .( Progresteron) ;)

Jag är jättenyfiken iallefall när jag nu på torsdag tär gravtestet oavsett det är neg eller positivt. De har på labb fortsatt odla mina andra långsamma embryon. Genom detta kan de ta reda på vad som är felet, varför de växer så långsamt. Är det mig eller min sambo??osv...Det blir spännande....och i och med att denna chans
    för oss var så minimal så fick vi denna" behandling" gratis. Bara ordet gratis får ju en att förstå att chansen är lika med 0,,,,  

Hoppas det gör assisted hatching på KS och jag ska fråga hur skalen på mina ägg är/var., om de är tjocka, om de då inte är värt att prova.....

Jag vet inte heller om det kan vara så att embryona har fäst men inte utvecklats mer....??? Får veta på torsdag, kanske.....

Snölängtan skrev 2012-06-18 20:32:27 följande:
    Tja, så find det kan se ut så tidigt: en hinnsäck fanns där och det var placerat på ett "bra ställe" i livmodern enligt Dr och sedan förstorade han upp bilden så att vi kunde se "en ärta som pulserade" och det var hjärtat!!! Häftigt att det går att se så tidigt. Men mer än så gick inte att se. Så vi har nu "ett litet hjärta" som vi hoppas ska växa till sig på bästa möjliga vis! Glad
    Hur länge efter insättningen var detta?? Gud vad spännande?? Håller tummar o tår att hon/han växer till sig ordentligt:=)

• förväntansfull 75

Håller tummarna för dig Csillag på torsdag...Det KOMMER att gå vägen....:)om inte denna gång så nästa...

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012