• Lilla Fjun

Ivf/FET Töserna 2012

Hej! Har följt tråden ett tag men inte skrivit tidigare. Jag undrar när kan man ha sex efter FET?

• Lilla Fjun

Hej! Följer tråden men skriver inte så ofta. Jag håller på att göra stimulerat FET. Satte tillbaka ett långodlat embryo 11/6. Testdatum är 25/6. Dum som jag var testade jag imorse med känsligt test och fick inget utslag Tror ni jag testat för tidigt eller får jag räkna med att det gick åt pipan denna gången med? Någon annan som testat innan testdatum och fått negativt som ändå fick plus på testdagen??

• Lilla Fjun
    maggan82 skrev 2012-06-20 16:07:22 följande:
    Lilla Fjun: Jag har också testdag på måndag 25/6. Jag gjorde som du, testade dock rd 7 och fick ett minus och sedandess har jag inte rört vid ett test. Detta är min första IVF (ET) så jag kan tyvärr inte ge råd till din fråga. Lycka till och håll modet upp!!

Blir så orolig. Sista vi hade i frysen.... Känner mig gravid men vad hjälper det när testen är negativ....
  • Lilla Fjun
    Csillag skrev 2012-06-20 19:04:35 följande:
    Ge inte upp än!!! Finns många som testar pluss på testdagen mn som tjuvat minus bara dagen innan. Så ge inte upp!!

Tack för stöd! Det var väldigt fånigt av mig att testa. Kommer inte göra om det. Hellre gå i lycklig ovisshet än att behöva tvivla i många dagar innan man får veta på riktigt. Tidigare i våras på ET plussade jag på ruvardag 5. Det visade sig vara tvillingar och jag hade förmodligen massa hormoner som gav utslag tidigt. Var tvungen att avbryta graviditeten. Hade en eskimå i frysen och är nu på ruvardag 9. Hoppas, hoppas, hoppas! Hoppas det är fler som testat negativt tidigt och sedan ändå fått plus.
  • Lilla Fjun
    Mandelmumsa skrev 2012-06-20 22:34:55 följande:
    Varför var du tvungen att avbryta graviditeten Lilla fjun? Grattis joujou till lyckat UL! :) Massa lycka till imorgon Csillag!!! Tror bönan sitter där den ska och frodas och mår bra! :))

Vi satte in ett embryo (för att undvika tvillingar). Oturen gjorde dock att detta embryo delade sig väldigt sent vilket gjorde att det blev enäggstvillingar som låg i samma säck utan skiljevägg. Läkarna bedömde graviditeten som högrisk. Risk för ihoptrassling av navelsträngar då en eller båda dör i magen, risk för tvillingtransfusionssyndrom samt prematur födsel som senast i v 32. Risk för mycket tidigare med allt vad det kan innebära i fom av bestående handikapp och lång tid på Neonatal. Eftersom vi har två barn att ta hand om sedan innan fegade vi ur efter all negativ information. Det absolut värsta jag nånsin gjort i hela mitt liv var att avbryta graviditeten men jag var tvungen då jag nte vill riskera att sätta sjuka handikappade barn till världen som skulle påverka våra redan existerande barns vardag. Alla graviditeter är ju en risk i sig men en på förhand bedömd högrisk vågade vi inte. Har dåligt samvete för mitt val varje dag trots att jag vet att vi valde rätt beslut.
  • Lilla Fjun

Känner mig väldigt nedstämd ikväll. Testade negativt idag på rd 13, testdag imorgon. Har fått massa mensvärk idag som kommer i vågor men ingen blödning. Kommer ta ett nytt test imorgon bara för sakens skull men vet ju egentligen att det redan är kört.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012