• Sindyrella1983

Ivf/FET Töserna 2012

Hej tjejer,

Jag vill gärna vara med här hos er om jag får...

Jag är snart 29 och min sambo 37. Han har två barn (pojkar) sedan tidigare. Vi vill ha en gemensam flicka eller pojke. jag blev gravid och fick mitt första plus den 10 april i år, tyvärr upptäctes ett x och jag blev opererad den 25 maj och tog bort höger äggledare. Fick ett nytt plus den 27 juni och var hur lycklig som helst i typ en vecka, sen började det kännas som vid mitt x. Så ett vul visade att jag nu hade ett x på vänster äggledare, även denna var tvungen att tas bort. Så där försvann mina chanser att bli gravid på egen hand, på mindre än två månader ändrades allt.

Så nu ska vi få hjälp, ska till bm för första samtal den 27 augusti. Känns konstigt och läskigt, spännande och orättvist. Massa känslor hela tiden......

• Sindyrella1983

Oj, dom här listorna gör mig lite lätt rädd och förvirrad... Obestämd Shit vad mycket man ska gå igenom... Allt är ju nytt för mig, vi har inte ens påbörjat något.

• Sindyrella1983
    Csillag skrev 2012-07-28 09:26:01 följande:
    TACK gumman,De e faktist skönt att dom har de.
    Många kan tycka men guu va jobbigt,mn jag e nog lite van då juag varit med om de innan,o nånstans så vet man att läkarna faktist då har koll på en o de e skönt.
    Ja jag skulle med glädje gå till läkaren för kontroll varje dag om det hade varit det som behövdes =)
  • Sindyrella1983
    Odessa skrev 2012-08-01 15:33:10 följande:
    Jag är gravid i v. 16+4! i går kväll såg både jag och maken sparkar på magen. Jättehäftigt!

Va roligt =) Känns lite mer verkligt då kan jag tänka mig!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Sindyrella1983

Hej!

har haft en helg med verkligen full rulle!! Har inte hunnit in på FL.

Idag ringde jag BM för att höra vad vi ska gå igenom om 3 veckor på vårt första besök. Jag var så nyfiken.... Har ett visst kontrollbehov som behövde stillas Flört 
    Så då är det kontroll av vilka tester som finns redan och vilka vi måste göras, sedan lite sånt vanligt, vikt, längd, rökning mm. Men efter alla provsvaren kommit så skickas remissen och enligt henne så brukar det ta 1-2 månader innan man kommer ner till Malmö. Men det känns som överskådlig framitd ändå. Även om jag tycker att väntan är oliiiiiidligt lång!

Csillag, vilken resa du har!! Men såklart ger man inte upp! Inte när man kommit så långt.

• Sindyrella1983

Nä men fy vad tasktigt!! Då kunde dom ju hellre sagt 11 och inget annat från början! Rynkar på näsan

Idag är det två veckor till vi ska till barnmorskan!! Skrattande

• Sindyrella1983

Hej =)

Om någon vill så får ni gärna lägga till mig i listan, väntar på infomöte på sjukhuset för att sedan remitteras ner till RMC i Malmö. Ska till BM för info den 27/8, så om exakt en vecka....

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012