• Tant Groda

Ivf/FET Töserna 2012

Hejsan! Tänkte att jag kan hoppa in här. Är en tjej på 30 som väntar på ivfstart. Förhoppningsvis i september. Skulle egentligen haft start nu i juni, men eftersom läkarna krånglade till det så fick vi vänta ytterligare tre månader, med hänvisning av att vi var ett speciallfall :-/ . Går på RMC i Malmö. Har försökt i 6 år (tror jag) och vi har inga barn sen tidigare.

• Tant Groda

Csillag: Ivårt fall så är det "fel" på oss båda makens simmare har ingen karta och kompass och hittar inte ut. Jag haft en skiljevägg i livmodern, som nu är bortopererad. Dessutom trodde läkarna att jag hade pco. Det finns inga andra lösningar för oss än ivf. Dessutom har jag en sällsynt diagnos, som nog har ställt till det för läkarna. Då en gravdilitet påverkar diagnosen och är ärftlig till 50%. Det är ingen allvarlig diagnos.

Allmänt så är vi 30/29. Jag är undersköterska och maken kock och vi bor i Skåne i ett hus med vår stora katt.

Tack för välkomnandet

• Tant Groda

Csillag: usch vad tråkig attityd, den bm hade, hoppas att det ändå löser sig till det bästa!

• Tant Groda

Csillag: Skönt att grodan lever, men tråkigt att den inte mår bra. Jag hoppas det kommer gå vägen.

• Tant Groda

Idag har vi fått tid till ivf. Snabbare än vi trodde (slutet av juli. Blev så glad att jag tog några glädjeskutt i regnet på parkeringen. Tur att inga grannar var ute.

• Tant Groda

Sessan 83 k: Det beror lite på hur man ser det. Men ca 4 månader blev det nog. De hade typ glömt bort oss eller blev lite många bud på vem, hur och var den skulle skickas och när den blev skickad, blev det fel ändå. Men den totala väntan är nog på ca 1,5 år (då beslutet togs ang ivf).

• Tant Groda

Sanna: usch vad jobbigt Låter som rmc i ett nötskal. Hur länge har ni väntat?

Make your: håller tummarna för att allt är normalt.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012