• Ah77

Ivf/FET Töserna 2012

Hej!

Jag hoppar inte här och hoppas. att det är okej?.
    Jag är 35 år och har en son som är snart 2 år i januari. Jag har PCOS och han kom till på ett FET 2a försöket. Nu håller vi på med syskonförsök på CVL och är inne på försök nr 2. Jag har inte tyckt det varit så jobbigt innan men nu börjar det tära på mig. Vi har bara 1 embryo kvar i frysen då 1 inte klarade upptiningen i måndags. Känns stressande att veta att vi kanske måste börja om med äggplock osv.Just nu är jag på ruvardag 4 och har en molande mensvärk. TD är inte förrän 29/10. Borde det inte vara lite tidigt? Sen tar jag progynon och progesteronsuppar 3 om dagen. Är det någon som ruvar/ruvat och haft molvärk såhär tidigt?  Har hört att biverkningar från progesteronet kan vara just molvärk men självklart målar jag f..n på väggen då jag kände såhär sist då det var ett minus.. 

• Ah77
    familjenekberg skrev 2012-10-19 20:31:00 följande:
    Ah77 Jag tog som du och hade molande värk tidigt vet dock inte om det berodde på medicinen eller att jag var gravid. Håller tummarna för att det lyckas. Det säger art chansen att lyckas är högre om man blivit gravid från samma sats ägg om du förstår vad jag menar. Lycka till.

Jag hoppas du har rätt! Ja i måndags hade vi med vår son till kliniken och då sa läkaren samma. Att det är bra chanser efter en lyckad ivf med en ny från samma laddning. :)
  • Ah77
    Csillag skrev 2012-10-19 21:33:37 följande:
    Hej o välkommen in till oss!!Då håller viu tummarna att de tar sej denna gången. De kan ju va proggisarna som ger molnvärken,MEN de kan oxå va så att de blir en bebis. proggisar ger ju mkt biverkningar o olika på alla tyvärr. Hoppas verkligen de tar sej för dej nu o ni slipper börja om. När har du testdag?? Välkommen in till oss igen 

Hej o tack!! Vi hoppas, hoppas på bebis. Ringde kliniken och frågade. Sköterskan tyckte oxå det lät lite för tidigt med mensvärk. Jag har testdag 29/10.. :)
  • Ah77
    Tant Groda skrev 2012-10-23 05:29:34 följande:
    Enäggs81: magen är helt rätt kropps del!

Är påväg till mitt äp nu.
    Lycka till!! Hoppas du får en fin skörd!
  • Ah77
    enäggs81 skrev 2012-10-22 22:27:52 följande:
    Nina76: tack för dom orden;) Ja kan det bli onsdag nu! just det jag tog otrivellen i magen! Hoppas det var rätt kroppsdel? tänk om dom sa benet till mig! var tog ni den?!

Magen har jag alltid tagit!
  • Ah77
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-23 19:16:20 följande:
    Hm, de ringde från kliniken och mina prover visade på lite för låga hormonvärden så jag får höja min gonal-f dos till 225 från 150. Är detta något jag bör oroa mig över?
    Jag är lättstimulerad och börjar alltid på låg dos för att jag inte ska bli överstimulerad för då måste man avbryta. Se det som att de är nogranna. :) Ibland känner jag av äggstockarna ibland inte. Lycka till!
  • Ah77
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-02 14:29:49 följande:
    Nu säger de säkert så här till alla, men läkaren sa att vi fick tillbaks ett guldägg och att mina slemhinnor ser jättefina ut. Så odsen ser bra ut. Fick en blodförtunnande medicin också och ska få ta progesteronet till slutet av första trimestern

Håller tummarna! Undrar, varför blodförtunnande? Vilken klinik går du på? :)
  • Ah77
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-02 19:22:50 följande:
    Går i Falun. Hon sa att det var för att förminska risken för missfall och blodproppar

Aha okej! Har jag aldrig fått. Ska fråga dom på Linné om det är något som är bra för mig.
  • Ah77
    enäggs81 skrev 2012-11-20 17:43:07 följande:
    Någon här som går på CVL och fått göra FET på en lördag/söndag? Hur länge visar teststickan svagt positivt innan den blir 100% positiv? Mina teststickor visade nästan blankt några dagar. Sen nu starkare och starkare. Är rädd då att det blir positivt imorgon eller torsdag! Eller kan testerna visa ganska starka streck flera dagar innan det blir positivt. (hoppas!)

Jag går på CVL men jag är inte riktigt säker på vad du menar.. kanske är lite trög! Ha ha! Du har ju en testdag som du ska ta på, Är det blankt så är det negativt. Jag har lyckats hålla mig för att slippa spekulera. Jag hade en återsättning på en helg när jag fick min son.
  • Ah77
    enäggs81 skrev 2012-11-21 10:45:10 följande:
    Ah77: jag pratar om ägglossningstest. Ha ha! :))

Ha ha ha! Ahaa amen jag går på CVL så 1 rätt hade jag! :)
  • Ah77

Åh jag blir så ledsen. Den här syskonruvningen var den sista vi hade i frysen och måste börja om. Jag kände att den här ruvningen var annorlunda från de andra. Hade inte ont osv. Nu inatt på rd8 har jag legat och haft världens mensvärk och fick tillslut ta en Alvedon. Känns skit! Min mens kommer ju inte förrän jag slutar med progesteronet och progynonet så utebliven mens kan ju inte lugna mig heller. Det måste vara det här vara det här som kallas för ruvarångest. Sorry för neggoinlägg men va fan.... :(

• Ah77

Tack hörni! Ja det är skönt att gnälla av sig en stund. ;)

• Ah77

Åh vad jobbigt det är att sitta o spekulera i det här hela tiden. Men, borde man inte ha ont lite mer o ofta om det skulle va mensvärk? Jag har iaf redan bokat teletid med min läkare för planering inför ny ivf efter nyår. Gäller att va pessimistisk. :)

• Ah77
    Jeanette70 skrev 2012-11-23 20:29:56 följande:
    Jag hade direkt efter IVF båda gångerna... och sist var den sen efter FET

Här kom mensen för 5 minuter senRynkar på näsan 

Åh va tråkigt! Den där j...a mensen!!

Kram!
  • Ah77

Här blev det ett minus! Sista eskimon vi hade oxå. Fasar för nya tag och äggplock. Jag mådde så jäkla dåligt sist. Men nu är det paus till efter nyår. Min läkare frågade om jag orkar fortsätta. Men mitt svar blev att hur orkar man sluta? Klart vår lille son ska ha ett syskon, Jag kan inte tänka mig annat. :(

• Ah77
    karfor skrev 2012-11-29 09:22:14 följande:
    Ah77. Så himla himla tråkigt. Känner samma sak inför att fortsätta. Det är fruktansvärt jobbigt med IVF men ett liv utan en till knodd Vill jag inte ha.

Normalt sett så räknar man ju graviditeten från ca två veckor innan ÄP. Första dagen på sista mensen.

Nämen precis! När jag tittar på sonen så hugger det till i hjärtat för jag vill så gärna att han ska få ett syskon att busa med. :/
  • Ah77

Men..nu har jag mensvärk igen? Mensen tog slut för några dagar sedan efter misslyckad ivf. Kan jag ha en ÄL på gång? Jag hade under ruvartiden dag 7 mensvärk men den kom inte då eftersom jag åt progynon och proggisar. Men det var 14 dagar sedan. Jag brukar inte ha egen mens o Äl men kanske nu? Vad tror ni??

• Ah77
    enäggs81 skrev 2012-12-20 16:30:24 följande:
    Vill också önska er en god jul och ett gott nytt år!!!!
    Är besviken på CVL idag.  Ringde dom idag för att fråga om man kunde göra stimulerat FET i januari. Då frågade sköterskan - vill du ha pergotime då? Inga tydliga svar och riktlinjer från henne, Sen sa jag att hon får prata med läkaren och de skulle ringa upp sen. Har dom ringt?? Nej!!! Ska jag betala 11.000:- för att inte få nån återkoppling. Nej tack! Byter klinik efter detta FET! Kanske byter direkt och skiter i dom två frysta jag har. Ringer dom nog imorgon och talar om mitt missnöje!

Föresten gillar jag inte sköterskan jag pratade med. Hon sa  - vi ringer upp dig sen. Då frågade jag - När då?
    - Ja idag tror jag. Med sån där nonchalant röst.

Men oj! Jag har aldrig varit med om att de inte ringt när de ska eller inte har någon koll. Snarare tvärtom. Vad tråkigt! Vilken klinik ska du välja då?
  • Ah77

Grattis till alla plussare och bebisar!!

Vi gjorde vårt äggplock igår för att försöka få ett syskon. 35! ägg plockades ut. Varav 20 är befruktade. Nu undrar jag för att de valde att odla till blastocyst vilket vi inte varit med om förut. Jag har läst lite om det men är det någon här som har erfarenhet om det? Vi fick först tid på lördag vilket var 2 dgr efter ÅP. Men de ringde nu för att säga att de odlar längre och vi ska komma dit på tisdag.   

• Ah77
    karfor skrev 2013-01-26 09:31:52 följande:
    Ah77 Jag trodde att de alltid odlade till blastocyster när det var fler än fem ägg befruktade. Anledningen är ju för att skilja ut det bästa embryot. Vincents mamma. Skönt att det är på g!!! Skånetjejen! Hur går det? känner du något? Min mensvärk har satt igång lite och det tyder ju på missfall. Så har det varit de andra gångerna. Känns verkligen hopplöst. Visserligen så är det inte kört förrens det är kört men jag har ju varit med om det förr. Fattar inte vad som är fel bara. Jag har dessutom en supersvullen mage som är öm mitt på. Får ta panodil så slipper jag känna något och kan fortsätta hoppas.

Okej, ja så är det nog. Tack! Håller tummarna för att det går bra för dig!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012