• Attack

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag ,va underbart att tråden ÄNTLIGEN är igång:) Har saknat dig!!
    Skriver mer imorgon, nu är det sängen för min del oxå!!
  • Attack
    Csillag:  Duktig du är som gjort listan:)'

Kul & Spännande att hålla koll!!!
  • Attack

Hej flickor!!

Undrar om någon har erfarenhet av zonterapi när det gäller att försöka skaffa barn?? Är det lönt att slänga massa pengar på det? Jag har gått hos en innan, och jag vet att han inte vill göra något när man är under behandling för IVF.

Någon som har erfarenhet??

Undrar likaså om akupunktur? Vad är det bra för under behandlingen??

Några frågor som snurrar i huvudet för tillfället:)

• Attack
    Csillag skrev 2012-03-07 11:09:15 följande:
    Idag ringde läkaren, Min TSH Värden har sjunkit jätte bra!!!! Glad

Nu ligger de
    TSH  - 0.88
    T3 - 4.4
    T4 - 14.0

SkrattandeWiiiiHiiiiSkrattande
    Vilka härliga nyheter:)
  • Attack

Hej Csillag

Det går sakta men säkert framåt, läkaren ska ringa imorgon angående ny behandling & svar på dom nya proverna!

Hoppas allt är bra:) Nyfiken & förväntansfull på vilken behandling dom valt. Sen är det bara att vänta in mensen igen. Ska åka till Egypten 1vecka från den 15-22 mars, så mensen bör komma när jag är tillbaka igen:)

Trevlig kväll!!

• Attack

Hej!!

Inget bra besked idag när läkaren ringde, tårarna rinner längs mina kinder:( 

Skulle få reda på dom nya provsvaren och dom var tydligen inte alls bra. Och även planera för ny behandling.

Jag är jätte svårstimulerad säger han, men vad menas med det??? Och har tydligen dålig äggreserv, vad detta också innebär?? Dåligt med ägg eller dålig kvalitet??

Mitt FSH låg på 6.1 förra gången jag tog prov (juni förra året) Och nu låg det på 37 , fattar verkligen inget??

AMH var tydligen mindre än 1, snälla ni som vet och har erfarenhet förklara klartext för mig!!!

Nu ringde sköterskan och sa att dom har tid för mig imorgon kl10.30.

Fan va livet ska vara jobbigt:(

• Attack

Tack för svar fina och underbara Csillag

Tror du dom kommer att avbryta imorgon och säga det inte finns någon chans med IVF??

Är såååå himla rädd att dom ska säga: Tyvärr dina värden är så dåliga så det finns inget vi kan göra:(:(

Fan vilken mardröm detta är..

• Attack
    Csillag skrev 2012-03-08 18:46:00 följande:
    Men gumman,de e inget o tacka för.
    Jag vågar inte spekulera i va dom kommer säga.
    När vi fick vårat besked av läkaren så sa dom så här.

"Ni har 10% chans att lyckas bli gravida och 12 % chans att lyckas behålla de. Utsikterna är inte ljusa för att ni ska varken lyckas eller få uppleva glädjen på egen hand.En så liten chans vill vi läkare gärna avråda par till ivf då chhansen till graviditet är minimal,Men jag vill också av personliga åsikter säga att jag tycker inte man ska ge upp som läkare utan istället råda dom till att diskutera igenom allt noggrannt i lugn och ro och om paret ändå vill satsa på ivf så ska man få göra de,men om de senare inte fungerar så ska man överväga ägg donation eller adoption. 
    Det finns fall där par har lyckats bli gravida med ivf och utan trots dålig äggreserv,så mirakel finns.
    Men jag tycker ni ska besluta de gemensamt,processen är känslosam och kan ta hårt på ett förhållande.
    Ibland kan äggdonation vara lösningen,eller en adoption men jag tycker att de ska vara parets val vad dom beslutar och hur dom vill gå till väga.Jag kan bara ge råd och säga hur statistiken ligger."

Vi gick hem o diskuterade i en vecka.

Beslut: Vi kör en sista insemination under tiden remissen på ivf ska gå igenom.

Resultat: Gjorde iseminationen, Remissen för ivf gick igenom 3 dagar efter o vi skulle börja när mensen kom. 
    Resultat: Tvillingar!!

Mot alla odds så visade stickan gravid,hann nog knappt pissa innan de visade gravid.
    Hur r va de möjligt??
    Ringde läkaren o min läkjare typ idiotförklarade mej för han sa att jag visste ju om va alla våra provsvar visat och på VUL såg man ingen ÄL,vilket ena blodprovet hade bekräftat oxå.
    Efter en stunds diskuterande så bad han mej komma in för han sa att de måste vara hormonerna som lyckats slå slint på gravtestet men så ska de heller inte göra då de va hormonsprutor o tabletter.
    Åkte in till honom, mycket riktigt som vi trodde.
    2 gravtest med blod och ett gravtest med urin visade båda samma - GRAVID.
    när jag gått 5 v va de dags för VUL igen för att se så allt stod rätt till då min missfallsrisk va så hög o så att bebisen inte satt utanför.
    De va då jag fick veta vi väntade tvillingar.

Tyvärr har jag INTE lyckats sen dess och vi började ju om när pojkarna bara va 1 månad gammal.
    Oddsen kanske inte är på våran sida,men jag har en läkare som verkligen tror på mirakel efter att jag lyckades.
    Som han sj sa,han hade ALDRIG trott på de om han inte sett de sj.

Fungerar inte våra IVF/FET så blir de nog Athen för oss
    Äggdonation har bra resultat men jag tror att jag satsar pengarna på Athen och den läkaren då får besluta om de bara blir ivf där nere eller med äggdonation oxå.

De jag vill säga gumman är, GE INTE UPP!!!

Jag vet hur hoppet tryter o jag vet hur ont de gör innom dej just nu.
    Men mirakel finns.

Massa STYRKEKRAMAR från mej.

KRAM
    Äggdonation är det långa köer i sverige? Eller hur ser det ut, vet du?

Vart vänder man sig om man ska göra det utomlands?? Och vad är det med läkaren i Athen som han gör?

Många frågor igen!!!
  • Attack
    Csillag skrev 2012-03-09 16:48:34 följande:
    Här e en länk du kan läsa

www.karolinska.se/Verksamheternas/Kliniker--e.../

Läkaren i Athen sammarbetar med San Fransicos ivf läkare som sett sambandet mellan de immunologiska problemen o barnlöshet.
    Samma med dålig äggreserv.
    Han har tydligen hjälpt väldigt många.

Hur gick de hos läkaren ida???
    Har haft dej i tankarna hela dagen??

Har ni förresten testat Menopur???

jag glömde ju fråga dej vilka hormoner ni tagir.
    när jag lyckades med tvillingarna så tog jag maxdos av menopur - trippel dos Pergotime.

Menopur är ju oxå den hormonsprutan som ofta ges till väldigt svår stimulerade.
    tyvärr hjälper de mej inte längre pga äggreserven vari så kass.

Denna gången till FET kör jag påster stimulering.
    De ska tydligen oxå verka bättre på svår stimulerade.
    Förra FET gick ju inge bra tyvärr.

Styrkekramar till dej.
    Hej!

Min värsta MARDRÖM har blivit sann:( Läkaren sa att chanserna att bli gravida med IVF är nästan = noll

Mitt hjärta brast idag...........................

Mina värden visar på att jag är på väg i  tidigt klimakterie. Och att allt tyder på det. Oregelbunden mens, olika värden vid blodproverna, och att jag inte reagera på puregonen. Läkarna hade beslutat att det bästa för oss var äggdonation.  Men sen ändra han sig och sa att han varit med om ett mirakel, så han gav mig remiss på nya blodprover som han ville jag ska ta i slutet på maj/juni och därefter ta ställning till om vi ska testa ett IVF försök själva innan donation.

Han sa att han inte kunde fatta liksom, att jag var född -79 osv. Och att han hppades på att jag blev mirakel nr 2......

Csillag finns det ingen chatt man kan ha kontakt med dig??
  • Attack

Förlåt det var inte meningen att skrämmas.

Men nu får vi vänta tills maj/juni och proverna tagits igen. Sen får jag höra vad han säger om maxdos menopur plus pergotime. Nu är det väl ingen ide? Måste vänta ut månaderna och försöka njuta av livet, men hur tusan gör man det? När allt man tänker på är en bebis... 

Vi har diskuterat och vi är eniga om äggdonation om mina egna inte funkar. Men tydligen kan man inte stå i kö förren man avslutat vårat "egna" IVF.  Äggdonation görs här i Malmö också.

Men hur eller kan man påverka/ förändra sitt AMH värde??? Hur i sånna fall, likadant med FSH värdet.

Har kosten eller stress kanske inverkan?

Csillag har du inte MSN??

• Attack
    MoM76 skrev 2012-03-10 18:17:55 följande:
    Tack Csillag och Bira11! Känns riktigt tungt just nu, men det blir väll bättre så småningom....
    Stor Styrkekram från mig med!!
  • Attack
    MoM76 skrev 2012-03-10 20:13:05 följande:
    Tack Attack! Massa styrkekramar till dig med! Vi får hoppas på mirakel i år!
    Ja det får vi verkligen göra!!
  • Attack
    Odessa skrev 2012-03-11 17:43:42 följande:
    Stor kram till Attack och MoM76!
    Tack så mycket Odessa!!
  • Attack
    joujou skrev 2012-03-12 13:47:20 följande:
    Nu orkar jag inte mer. 

Ringde ju Huddinge förra Måndagen för att höra när det händer något med våran remiss.
    Dom 'lovade' då att läkaren skulle komma tillbaka och gå igenom remisserna på Torsdagen, förra veckan.
    SKickade ju som sagt Mail till CvL i Fredags och dom hade ju inte hört något.

Ringde upp Huddinge åter idag igen, och jag orkar inte.
    Papprerna ligger fortfarande på läkaren skrivbord och inget alls har hänt.
    Och jag får till svar, när jag blir helt uppgiven och så att "ja, jag förstår".

Eh, tror inte alls att du förstår. Känner jag bara då.
    Nu tycker jag det här tar alldeles för lång tid.  
    Förstår precis hur du känner, tror faktiskt att MÅNGA här känner igen sig. Allt tar sån himla tid!!!...Och jag fattar inte varför?? Man tänker men herregud hur lång tid kan det ta....försök att härda ut.

Tyvärr inte mycket mer att göra:)
  • Attack
    Csillag skrev 2012-06-04 17:40:02 följande:
    Efter 2 dagars testande och ett samtal med läkaren så ser testrutan fortfarande ut så här...

Bära eller brista sa läkarna
    Mot alla odds...

Vet inte va jag ska tro riktigt än, officiell TD på lördag.

Herregud va glad jag blir att se detta!!! Gumman,  jag säger inte Grattis än, du förstår säkert!!! Håller både tummar och tår nu, STOR KRAM!!!!
  • Attack

Hej!!

Händer inte mycket för min del förtillfället. Står i kö för äggdonation, men tar ju hur lång tid som helst. Har börjat maila kliniker utomlands så får se hur vi kommer gå tillväga.

Under tiden hoppas man på ett mirakel såklart!!

Kram på er alla fina tjejer!      

• Attack
    Csillag skrev 2013-02-07 01:57:25 följande:
    Hej flickor. En liten groda har ni blivit en flicka som vi trodde. Började me värkar me bara 2 min mellan rum direkt vid 22.55 o började blöda så blev sjukhus i raket fart. Inne 23,55 i Borås o kl 00.13 tittade våran Lilla flicka ut.så de tog ca 1 h o 20 min tills allt va från start till slut så snabbt gick de.

Grattis av hela mitt hjärta!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012