Ivf/FET Töserna 2012
Csillag ,va underbart att tråden ÄNTLIGEN är igång:) Har saknat dig!!Skriver mer imorgon, nu är det sängen för min del oxå!!
Hej flickor!!
Undrar om någon har erfarenhet av zonterapi när det gäller att försöka skaffa barn?? Är det lönt att slänga massa pengar på det? Jag har gått hos en innan, och jag vet att han inte vill göra något när man är under behandling för IVF.
Någon som har erfarenhet??
Undrar likaså om akupunktur? Vad är det bra för under behandlingen??
Några frågor som snurrar i huvudet för tillfället:)
Hej Csillag
Det går sakta men säkert framåt, läkaren ska ringa imorgon angående ny behandling & svar på dom nya proverna!
Hoppas allt är bra:) Nyfiken & förväntansfull på vilken behandling dom valt. Sen är det bara att vänta in mensen igen. Ska åka till Egypten 1vecka från den 15-22 mars, så mensen bör komma när jag är tillbaka igen:)
Trevlig kväll!!
Hej!!
Inget bra besked idag när läkaren ringde, tårarna rinner längs mina kinder:(
Skulle få reda på dom nya provsvaren och dom var tydligen inte alls bra. Och även planera för ny behandling.
Jag är jätte svårstimulerad säger han, men vad menas med det??? Och har tydligen dålig äggreserv, vad detta också innebär?? Dåligt med ägg eller dålig kvalitet??
Mitt FSH låg på 6.1 förra gången jag tog prov (juni förra året) Och nu låg det på 37 , fattar verkligen inget??
AMH var tydligen mindre än 1, snälla ni som vet och har erfarenhet förklara klartext för mig!!!
Nu ringde sköterskan och sa att dom har tid för mig imorgon kl10.30.
Fan va livet ska vara jobbigt:(
Tack för svar fina och underbara Csillag
Tror du dom kommer att avbryta imorgon och säga det inte finns någon chans med IVF??
Är såååå himla rädd att dom ska säga: Tyvärr dina värden är så dåliga så det finns inget vi kan göra:(:(
Fan vilken mardröm detta är..
Förlåt det var inte meningen att skrämmas.
Men nu får vi vänta tills maj/juni och proverna tagits igen. Sen får jag höra vad han säger om maxdos menopur plus pergotime. Nu är det väl ingen ide? Måste vänta ut månaderna och försöka njuta av livet, men hur tusan gör man det? När allt man tänker på är en bebis...
Vi har diskuterat och vi är eniga om äggdonation om mina egna inte funkar. Men tydligen kan man inte stå i kö förren man avslutat vårat "egna" IVF. Äggdonation görs här i Malmö också.
Men hur eller kan man påverka/ förändra sitt AMH värde??? Hur i sånna fall, likadant med FSH värdet.
Har kosten eller stress kanske inverkan?
Csillag har du inte MSN??
Hej!!
Händer inte mycket för min del förtillfället. Står i kö för äggdonation, men tar ju hur lång tid som helst. Har börjat maila kliniker utomlands så får se hur vi kommer gå tillväga.
Under tiden hoppas man på ett mirakel såklart!!
Kram på er alla fina tjejer!