• Lac2010

Ivf/FET Töserna 2012

Hej hej tjejer! Hoppar gärna in här om jag får Glad Var i söndags iväg till CvL och fick tillbaka 2 st eskimåer från samma "skörd" som dec 2010 resulterade i våran son Liam. Så visst finns hoppet om att det ska funka..men såhär på rd 3 så är man inte så säker...känner inget. Äggen de satte tillbaka hade tappat celler i upptiningen, det ena från 5 till 3 och de andra från 4 till 3..så 2 st 3-celliga hoppas jag nu vill stanna kvar i iaf 8 mån till!

Hoppas på många Plus här i tråden!
    Kram på er alla!  

• Lac2010

Csillag: Först och främst, håller tummarna att eran lilla akrobat vill stanna kvar ett par veckor till! Självklart kan jag berätta lite om vår bakgrund. Vi startade våran utredning våren 2009...två månader senare var vi igång. Går på Carl von Linne i Uppsala. Fick göra 1 färskförsök..blev ett minus..sen testade vi även med frys..även där minus.. började om på ny kula..spray, sprutor hela kittet...fick tillbaka ett guldägg som just i denna stund ligger i sin säng och sover middag. Lilla Liam, eller liten å liten..han blir 2 år i dec. Så nu ruvar jag på 2 st eskimåer med hopp om att iaf ett av dom vill stanna och göra våran Liam till storebror! Har inga speciella symptom alls...förra gången jag plussade va jag som en ballong efter 5 dagar ruvande..men då hade jag ju samtidigt en del hormoner i kroppen också! Men hatar verkligen denna väntan på TD! Man hinner ju bli knäpp! Sen när man väl testar och förhoppningsvis får ett plus, så kommer ju tankarna vara...ÄR DET EN ELLER TVÅ?  

• Lac2010

Hej tjejer! Hade testdag den 22/9 och fick ett stort Plus och har nu blivit kontaktad av min gyn som gärna vill att jag kommer dit på onsdag och kollar läget så att det ser bra ut och om det är en eller två. Men är det inte tidigt att se ett tickande hjärta redan v 5-6?

• Lac2010

Hej tjejer! Var ett tag sen jag va inne i tråden. Men har hunnit med att vara på tre vul och nu sista som gjordes såg vi en liten ärta med starkt pulserande hjärta! En härlig känsla :)) har dock en hel del snurrar i huvudet..första vul vi var på såg man en fin hinnsäck och något han trodde kunde vara det andra ägget (satte in 2) men inte tillräckligt fin. 2 vul, en hinnsäck med något man kunde ana vara "bebis" och den andra säcken fanns de inte ett spår efter. MEN i tisdags när jag va på kontroll igen! Fanns där 2 hinnsäckar..som va lika stora och fina, men man kunde bara se foster i en med hjärta som slog! Så va fasen ska jag tro..hon sa bara..va INTE så säker på att de "bara" är en som fastnat. Så på onsdag får jag se..återkontroll..hon ville följa upp och se om det är en eller två! Nervös!! Kan tillägga att min mage är redan stor och folk grattar till kommande bebis.. :/

• Lac2010

Hej tjejer..
    Var på Vul igår och allt såg bra ut.. EN liten krabat där inne! Så nu vet vi det iaf :)
    Dock fick jag ett litet hormonladdat utbrott!..han mätte krabaten till 6+5 och jag är i 9+0...dessutom så sa han ju att jag va i 6+1 förra tisdagen, för 8 dagar sen!...så vete fan vad han jiddrar om.. Vet inte vad jag ska tro..han sa bara att då måste du räknat FEL....DAAAAHHHH!!! Hallå, det är en Ivf behandling...jag vet ju för fan precis vilken dag jag fick tillbaka ägget.. Blev faktiskt lite små grinig på gubben när han bara fräste till och påstod att jag inte hade koll på datumet för senaste mens. Sa till honom att man räknar inte så med ivf.. man räknar iaf enligt CvL när det är FET-behandling... datum för insättning (8/9, - 2 veckor (25/8) och även -2 dagar (23/8), eftersom ägget va ett tvådagars. Vilket innebär att jag räknar från den 23 aug. Tänker fan inte hoppa tillbaka 2-3 veckor...noooo waaaay!!! Men men, ska till min vanliga läkare på torsdag nästa vecka...då får han kolla.

• Lac2010

Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!

• Lac2010

Hej tjejer, tack för alla styrkekramar! De värmer. Min man ringer och ringer till gyn här i Nyköping som en tok för att få en kontroll med samma läkare och maskin som både visat och spelat ljudet av pyrets hjärta. Men verkar som vi får vänta till måndag :( har än så länge inga känningar i magen eller fått någon tendens till rosa på pappret..så vet inte vad vi ska tro. Men har ställt in mig på att det blir ett MA och att de kommer få hjälpa till att få ut det. Känns inte roligt att ställa sig in på de värsta, men då kan jag inte bli mer ledsen iaf.. Bara så mycket gladare om det visar sig att det fortfarande lever. kram till er alla!

• Lac2010

Hej tjejer. Fick bekräftat idag att det va mf.. Så sitter nu i soffan med sonen och myser och bara kramas. Fick ta ett piller på kliniken, sen fick jag 4 till med mig hem..att ta på onsdag för att få igång allt..så kallade abortpiller..känns ruttet att få ta dom. Usch! Mår som en påse skit! Men mitt i alla tårar ringer min mormor och säger att det är väl klart att lillprinsen ska ha ett syskon..säg till i mars när ni flyttat klart och är på plats på nya stället så betalar vi nästa FET. Vilket kommer bli det sista.. Älskar mina morföräldrar! De fick mig att le en dag som denna! ❤

• Lac2010

Hej tjejer! Har inte vart inne här på väldigt länge. Men nu ni!!! Är gravid igen...VI KLARA DET SJÄLVA! När vi minst ana och inte ens tänkt på det. Så nu hoppas jag bara att det är ok och att det vill stanna! Skulle göra ett syskonförsök i sep annars, nu hoppas vi att detta vill stanna istället!!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012