• Rikolin

Ivf/FET Töserna 2012

Hej alla!!!
    Bara ett kort inlägg, så galet mycket på jobbet, känns som om att jag jobbat 32 dygn i sträck med bara problem, men det är lite påhitt för jag har faktiskt sovit ibland med! : ))
    Jobbar i snitt 12 15h/dag 7 dagari v så det blir inte mkt över till annat som tankar om magen good or bad.

Men är otroligt glad att tråden är igång!!

Tror ff att jag är gravid, hoppas det sitter kvar trots all stress och press. Ska på VUL så snart jag kommer hem från jobbet den 19/3.

återkommer snart, nu ska det sovas, väntar ett mardröms dygn i morgon!!        

• Rikolin

Hej alla gamla och nya!

Jag har varit borta ett tag, nån månad...

Trodde att jag fått missfall och kunde inte (pga av att jag bott på jobbet) komma till  någon läkare på över 2 v detta var sådan pers att jag för att skydda mig själv inte gick in varken på familjeliv eller på interne.

Det är så lätt att bara läsa det negativa. När jag kom hem fick vi via VUL se ett hjärta slå, lycklig som bara den, men känsla satt i så jag vågade ff inte tro på det. Nu har vi varit på 3 VUL/UL och allt ser ff bra ut och magen är stor!!??? v 14+5 så nu har jag börjat tro lite på det oh känner mig redo att dela tankar och drömmar med andra igen!

Hoppas att det är bra med alla er!!

Hur långt gångna är ni och har era maga växt? Jag är inte stor men trodde inte att magen skule börja synas redan

• Rikolin

Följde denna tråden slaviskt när den startade. Vi lyckades efter 3 år att bli gravida, men när jag trodde att vi fått missfall och jag var veckor ifrån en läkare (bortrest kan man säga) orkade jag inte läsa mer. Självbevarelsedriften stoppade mig från att läsa om allt hemskt som ev hade hänt. När jag sedan kom hem visade sig att den lilla hade klarat alla mottgångar och nu har vi en dotter som precis fyllt 1 år och förgyller vår dag till det obeskrivliga!

• Rikolin

Kul att läsa om alla som det gått bra för, så härligt efter allt kämpande!
     Nu ska vi precis göra ett FET försök och hoppas på samma underbara tur!

Fortsatt lycka till allihopa!

• Rikolin

Hej på er!
    Så länge sedan jag var här inne och tittade.
    Vi fick en dotter som nyss fyllde 2 år. Vi har under snart 1,5år försökt att skaffa ett syskon till henne går inget vidare. Försökt på egen hand, med akupunktur och är nu inne på IVF nr 6, ruvar på 2 blastocyst rd 7 så hoppas så! Men hoppet har blivit tilltufsat under den senaste tidens misslyckanden.

Grattis till er alla som lyckats!
    Till de som fortfarande kämpar eller som har börjat om, kämpa på, det sista som överger oss är hoppet och längtan efter ett litet liv!

• Rikolin

Hej!

Syskonförsöken går inget vidare. Har försökt i 1,5 år nu och gjort 6 IVF försök. Var på kliniken igår och har nu efter så lång tid fått bekräftat det jag anat de senaste 7 åren (sedan vi började försöka) att min slemhinna är kass. Växer inte och inget "grepp" i den för blastocysterna att fastna i. Gjorde LEI/rispning igår och ska börja med lite nya mediciner så får hoppas att det går bättre nu, men lite skeptisk är jag att det kommer att bli rätt. Bara en känsla i magen att detta försöket blir ett test , men hoppas ändå på det bästa!
    Csillag, hur länge har ni försökt att skaffa syskon??

Det var kul att titta in här och se hur det går och gått!!!
    Håller tummarna för oss alla!!!

• Rikolin

Världens största grattis till er!!!
    Åh så härligt att höra att man inte ska ge upp!! Ska snart göra den 7:e och hoppas så att det ska gå.
    Gjorde du något annorlunda den gången det lyckades eller var det bara äntligen er tur?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012