• jazmine25

Ivf/FET Töserna 2012

Vad tyst det är i denna tråd helt plötsligt. Vad Händer med alla?

Jag hoppas allt är bra med csillag?

• jazmine25
    familjenekberg skrev 2012-08-05 16:31:14 följande:
    Jazmine25
    Jag jobbar rätt mycket så jag har inte varit inne så ofta just nu. Men här är allt bra gick in i v17 i dag men är så orolig att allt ska gå fel. Ska på rul den 30/8 jätte långt dit. När kör ni igång igen?
    Vi kommer troligtvis igång på september mensen. Vi ska träffa läkare på Huddinge på onsdag för att allt ser bra ut efter missfallet och planera ny IVF. Men jag får nog inte köra igång på mensen i augusti.

Kul med rul. Hoppas allt ser bra ut.
  • jazmine25

Inväntar mensen som borde ha kommit senast idag. Jag har inga känningar heller att den skulle vara på gång. Jag ska på VUL imorgon och se hur det ser ut efter mitt missfall. Hoppas allt ser bra ut och att jag får köra en ny IVF i september

• jazmine25

Det går fort nu. Allt såg bra på VUL:et. Han misstänkte att jag bara haft en kemisk graviditet. Det känns ju inte så kul Det är ju ett missfall men inte på samma sätt. Bara kroppen som lurat mig med fel hormoner. Nu är man ju ass rädd för att det ska hända igen. Känns ju helt sjukt att kroppen kan lura än så. Nu ska dom bara hitta en donator. Läkaren trodde att det skulle gå fort men donators barnmorskan skulle inte jobba förrns imorgon. Han sa att dom skulle höra av sig senast nästa vecka. Jag skulle även få köra på denna mens om jag hinner. Mensen skulle ha kommit igår men jag känner inte att den är i närheten. Jag fick väldigt många nej på mina frågor.

Nej till hjälp mot missfall
    Nej till två ägg tillbaka
    troligtvis nej till ICSI

Jag kommer i alla fall på eget bevåg köra akupunktur och om jag blir gravid köra med crinone till v.12 då tar nämligen moderkakan över produktionen av progesteron

• jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-08-08 18:15:54 följande:
    Jazmine: Varför kunde du inte få två tillbaka? Det borde iofs innebära att de tror mycket på att du kommer lyckas! Var det din Ivf-läkare du träffade idag eftersom du fick besked om bara en tillbaka? Vad är det för donation ni ska göra? Visste inte att kroppen kan lura en så att man testar positivt fast man inte är gravid! Varför fick ni nej till hjälp mot missfall?
    Han tror att vi har stora chanser att lyckas sen sa han att med två embryon så ökar risken för missfall.
  • jazmine25

Väntar på mensen. Det är inte ofta man vill att den ska komma försent men nu hoppas jag det. För kommer den nästa vecka så kommer jag troligtvis få göra IVF på den mensen. Vi väntar på att Huddinge ska ge oss en spermiedonator och det skulle ta ca 1 vecka sa läkaren.

Vi så gärna komma igång på denna mens och inte nästa. Nu är mensen ca 3 dagar sen.

• jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-08-11 08:36:34 följande:
    Hoppas den dröjer ett tag till då! :)
    Visste inte att två embryon ökar risken för missfall.
    Thunderkatten skrev 2012-08-11 12:13:55 följande:
    Funderade oxå på det. Varför ökar missfallsrisken med två? Hade de nån förklaring till det?

Fick inte direkt nån förklaring men jag har hört det förut. Att risken för sena missfall ökar med tvillingbörd och för tidig förlossning också.
  • jazmine25
    Jag undrar om nån av er har testat albyl. I sånna fall vilken dos och när började ni ta den och när slutade ni?

Finns det nån här som har erfarenheter av andra hjälpmedel för att förhindra missfall. Förutom Trombyl, progesteron och prednisolon?
  • jazmine25

Hej alla...

Jag har varit borta ett tag men hoppas nu att jag kommer komma igång igen. Huddinge har ju valt att vara så besvärliga som dom kan vara. Dom envisas om att vi ska göra en psykosocial utredning då vi måste ta emot donerade spermier. Vi har redan gjort utredningen två gånger men det duger inte då vi inte gjort nån just på huddinge. Efter det kommer jag få köra igång med IVF två.

Nu väntar jag på att kuratorn ska ringa upp mig imorgon med en tid till både henne och till läkaren hon ville att det skulle ske på samma dag så vi får se om det dröjjer allt för länge. Det jag hatar mäst är att vi var tvugna på attt dom skulle ha ett viktigt möte innan men nu är det avklarat. det tog väldigt lång tid.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012