LnH skrev 2012-07-06 07:35:11 följande:
så fick jag med, det liksom bränner till och gör ont men det slutar efter ett tag, alltså fick så när jag var gravid första gången. Då var det bara växtvärk, kändes ungefär som när man har sträckt en muskel (alltså precis när man gör det). Om du förstår vad jag menar. och jag fick bara så på antingen höger eller vänster sida och det var muskler och ligament på "sidorna" vid höfter och sånt som sträckte på sig bara. Men jag förstår att du är orolig så ring och fråga om det!!!! Det kommer att gå bra! Och jag förstår att du är nojjig!!! Kram
MEN jag har så nu med FAST i mitt vänstra bröst, det liksom bränner och svider, men bara på en punkt och kommer man åt den så känns det först lite sen bara bränner det till och svider så in i bomben och sen går det över. UNDRAR vad det kan vara?! Ifall det inte går över ska jag kolla upp det i alla fall.
Du beskriver det exakt så som jag upplevde igår kväll! Funderar bara på om det kan vara växtvärk så här tidigt? Är idag bara i veckan 5+1.
Har sovit så oroligt inatt att jag sjukanmält mig idag.
Passade då också på att göra ett graviditetstest i morse, Apoteket hjärtats.
Det var jättestarkt!!! Mycket starkare än i helgen och HCG-strecket var starkare än kontrollstrecket :)
Det gör mig glad!!
Fast känner ändå en viss oro för utomkvedshavandeskap, men hon jag pratade med inatt på 1177 sa att då har man ofta lite blödningar också, vilket jag inte har.
Hoppas verkligen att det bara är muskler och ligament som krampade igår.
Nu ska jag ringa Sahlgrenska om en stund.
Bamsekram till dig LnH för att du är så snäll och stillar min oro.
Hoppas det blir bättre med bröstet! Ring du annars och rådfråga din barnmorska! Skadar aldrig.