Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Tack kära ni för pepp!
    Hoppas att vi om ett år sitter här med varsin liten sötnos!  :)

Skönt att höra att någon mer känner sig lite piggare efter man slutat med progesteronet.
    Vaknat runt kl 4 varje natt den här veckan.
    Hoppas att jag kan få ett positivt test på lördag så ska jag lugna ner mig något.
    Nu försöker jag pina i mig torkade plommon eftersom jag inte gjort nr 2 på några dagar.
    Hoppas det kan sätta fart på magen.
    Jättekram till fina ni!
    Känner mig lite gladare nu. :)

Mandelmumsa: Usch ja, det är så jobbigt! Jag var ju som sagt övertygad förra veckan om att det inte hade fungerat. Kände ingenting förutom att magen var svullen. Så när plusset dök upp så var första reaktionen en blandning av förvåning och lycka.
    Hur går det med din överstimulering?
    Jag håller tummarna stenhårt för dig ska du veta!! Vore så himla roligt om vi båda kunde lyckas när vi nu fått två fina embryon tillbaka! Du ska se att det kommer gå fint!! Känner det på mig! {#emotions_dlg.flower}

Åkte idag hem från jobbet redan kl 13.00. Usch, har känt mig sjukt under isen hela dagen. Ont i kroppen som om jag hade feber. Men icke, testade nyss.
    Har sovit i över två timmar och känner mig nu lite bättre.
    Kan det vara ett tidigt graviditetssymptom månne.... eller så har jag bara en dålig dag Glad 
    En annan sak.
    När jag reste mig upp lite hastigt från soffan nyss så högg det till rejält i höger ljumske. Alltså rejält. Har aldrig upplevt tidigare. Gjorde så ont att det blev alldeles vitt framför ögonen och jag fick stanna upp i rörelsen.
    Vad kan det ha varit?
    Hoppas allt detta är goda tecken! Vill se ett fint och startk plus på lördag! Ska nog köpa mig ett digitalt test imorgon och så ska jag testa både det och Apotekets vanliga test som jag har kvar. Lite nervös.

Tack LnH och Odessa för att ni stillat min oro lite!Solig
    Man är ju så sjukt nojjig som ivf:are. Fast det är ju inte konstigt egentligen. För skiter det sig så behöver man ju gå igenom lite mer än vad par utan problem behöver.
    Jag tycker det får räcka med IVF nu.
    Men skulle något gå snett så är jag ändå beredd att gå igenom ytterligare 5, om det är vad som krävs.
    Känner mer än någonsin nu att jag inte är beredd att ge upp!! Kämpa!!

HOPPAS LnH att det trots allt kan vara graviditetssymptom du kan känna. Ibland sker ju underverk! Annars så hoppas vi att det tar sig efter sommaren istället! 

jazmine25 skrev 2012-07-05 17:20:23 följande:
    Imorgon är det mi TD och jag ska testa igen såklart. Det är ju så rolgt att se plusset. Jag längtar så till Onsdag då jag ska på inskrivning. Hoppas så det går vägen denna gång.
    Klart det ska gå vägen! {#emotions_dlg.flower}

Vilken tidig inskrivning du har.
    Eller så är det jag som har sen Glad
    Min är dagen efter ultraljudet på min klinik, först om 2,5 vecka, den 24/7.

Csillag:  När ska du få gå på nästa ultraljud? Känns ju verkligen som att de borde kunna klämma in dig en extra gång snart så du kan få se att det ser bättre ut och inte behöva oroa dig i nödan! {#emotions_dlg.flower} Ibland blir jag SÅ trött på svensk sjukvård!!  

Funderar på vad som är normalt o när man bör bli orolig o kanske åka in o kolla om allt är ok... Var precis på väg att somna när det plötsligt brände till i buken, åt vänster vid höften. Det gjorde jätteont! En smärtsam brännande känsla som höll i sig flera minuter. Sen försvann det. Vet inte vad jag ska tro... Någon som upplevt liknande så här tidigt? Bara v 5+0. Hoppas inte att vi nu råkar ut för något annat jävulskap så som utomkveds... Med min otur skulle jag inte bli förvånad. Sista veckan innan sommarstängt på CA så jag tvivlar på att de har tid för mig imorgon. Ringer iaf imorgon.. Usch, det gjorde ont.

LnH skrev 2012-07-06 07:35:11 följande:
    så fick jag med, det liksom bränner till och gör ont men det slutar efter ett tag, alltså fick så när jag var gravid första gången. Då var det bara växtvärk, kändes ungefär som när man har sträckt en muskel (alltså precis när man gör det). Om du förstår vad jag menar. och jag fick bara så på antingen höger eller vänster sida och det var muskler och ligament på "sidorna" vid höfter och sånt som sträckte på sig bara. Men jag förstår att du är orolig så ring och fråga om det!!!! Det kommer att gå bra! Och jag förstår att du är nojjig!!! Kram

MEN jag har så nu med FAST i mitt vänstra bröst, det liksom bränner och svider, men bara på en punkt och kommer man åt den så känns det först lite sen bara bränner det till och svider så in i bomben och sen går det över. UNDRAR vad det kan vara?! Ifall det inte går över ska jag kolla upp det i alla fall.
    Du beskriver det exakt så som jag upplevde igår kväll!  Funderar bara på om det kan vara växtvärk så här tidigt? Är idag bara i veckan 5+1. 
    Har sovit så oroligt inatt att jag sjukanmält mig idag.
    Passade då också på att göra ett graviditetstest i morse, Apoteket hjärtats.
    Det var jättestarkt!!! Mycket starkare än i helgen och HCG-strecket var starkare än kontrollstrecket :)
    Det gör mig glad!!
    Fast känner ändå en viss oro för utomkvedshavandeskap, men hon jag pratade med inatt på 1177 sa att då har man ofta lite blödningar också, vilket jag inte har.
    Hoppas verkligen att det bara är muskler och ligament som krampade igår.
    Nu ska jag ringa Sahlgrenska om en stund.

Bamsekram till dig LnH för att du är så snäll och stillar min oro. {#emotions_dlg.flower}

Hoppas det blir bättre med bröstet! Ring du annars och rådfråga din barnmorska! Skadar aldrig.

Mandelmumsa och Jazemine25: Jo, det känns lika bra att ringa och rådfråga! Nu gör det ju inte ont längre så egentligen känner jag inte att jag måste åka in och kolla. Men om de förslår det så är det väl lika bra.
    Fy vad nervöst i så fall!!! Vill att allt ska vara bra den här gången!!
    Gjorde ett nytt test i morse och det var jättestarkt! Så det känns bra iaf. Glad
    Ska ta en promenad sen och gå och köpa ett digitalt, så testar jag med det till helgen!
    Kram!

Mandelmumsa och Jazemine25: Jo, det känns lika bra att ringa och rådfråga! Nu gör det ju inte ont längre så egentligen känner jag inte att jag måste åka in och kolla. Men om de förslår det så är det väl lika bra.
    Fy vad nervöst i så fall!!! Vill att allt ska vara bra den här gången!!
    Gjorde ett nytt test i morse och det var jättestarkt! Så det känns bra iaf. Glad
    Ska ta en promenad sen och gå och köpa ett digitalt, så testar jag med det till helgen!
    Kram!

Sessan 83 K skrev 2012-07-05 18:25:11 följande:
    Jaha har pratat med RMC i Malmö idag..... Hon sa att för närvarande så kommer vi att bli kallade först i DECEMBER!!!!!!!! Väntetiden är sååååååå lång................. Om jag tappat hoppet innan vi ens börjat med IVF???? Ja det kan man ju säga att jag har!!!!!!
    Fy vad tråkigt!!! 
    Men tappa hoppet ska du inte göra för det.
    Förstår din frustration. Tro mig. Jag har också varit där. Fick vänta 3-4 månader om jag inte minns fel.
    Men du kommer att få gå igenom ivf så småningom och då ska det gå bra!!
    Den långa väntan du nu kommer att behöva gå igenom kommer till sist att vara värt det {#emotions_dlg.flower}
    Skickar en styrkekram.
    Förstår din besvikelse!!! 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012