• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

waterflower skrev 2012-03-29 23:51:09 följande:
    Tack :) Vi ska på infomöte den 26 april. Ja vart ska man börja? :) vi började på allvar försöka skaffa barn i maj 2010. Inget hände förräns januari 2011. Jag var äntligen gravid! Men det slutade i tidigt MF efter många turer på sjukhus, efter att de misstänkt utomkvedshavandeskap. Läkarna sa att jag snart skulle bli gravid igen. Inga problem trodde vi. Det hände inget på 9 månader.... Så min sambo bestämde sig en dag för snabba på allt och ringde en privat ivf klinik i Stockholm för utredning. Snart började alla provtagningar och de konstaterade att jag hade låg ämnesomsättning och att det var problemet som hade stört ut mina hormoner. Jag började äta levaxin och mina värden såg bättre ut. Sambons spermier var hyfsade, lite lågt antal av bra simmare bara... Vi skulle snart bli gravida. En månad senare började jag ändå en Pergotime kur. De nästintill garanterade att jag skulle bli gravid på det. 3 kuren gick och inget hände. O där var vi. Insemination var nästa steg. 6500 kr och bara 15 % chans att det skulle lyckas. Jag insisterade på ivf, men där sa sambon stopp. 40-60 tusen har vi inte. Läkaren påminde om att det skickats en remiss för ivf redan i oktober när vi varit där första gången. Men där var ju väntetiden 8-12 månader. Nu i mars har vi alltså stått i kö i 5 månader. Då först fick vi reda på att vi kunde åberopa vårdgarantin. Sagt och gjort. Linköping hörde av sig efter 1 vecka med en tid... O här är jag nu. Något som jag aldrig ens trott skulle ske. Man hade ju alltid fått höra från gym att allt såg så bra ut och det var aldrig några problem.... :( nu får man hoppas att det här kommer fungera..
    Jag käkar ju levaxin oxå.Mitt Tsh värde va oxå fel på.
    Blev stoppad dan innan ÄP.Fick göra ÄP men sen åkte mina ägg till frysen tills mitt Tsh värde va bukt på.
    FET misslyckades så nu kör vi FET nr 2.
    Har FET nästa vecka på tisdag.Får väl se hur de går.har oddsen mot mej men man vill ju inte ge upp...

Jag har oxå gjort inseminationer fast jag hade väl tur för min gyn sammarbetar med landtinget,samtidigt som han kör privat med ivf o sånt.
    Jag har gjort 22 inseminationer totalt ..dock ingen av inseminationerna som lyckats tyvärr.
    Vi valde köpa ett 3 paket direkt sen till ivf.

Vi fick välja mellan linköping göteborg eller danmark.

Håller tummarna att allt ska fundera för dej oh att ni snart har en liten knodd.
    waterflower skrev 2012-03-29 23:51:09 följande:
    Tack :) Vi ska på infomöte den 26 april. Ja vart ska man börja? :) vi började på allvar försöka skaffa barn i maj 2010. Inget hände förräns januari 2011. Jag var äntligen gravid! Men det slutade i tidigt MF efter många turer på sjukhus, efter att de misstänkt utomkvedshavandeskap. Läkarna sa att jag snart skulle bli gravid igen. Inga problem trodde vi. Det hände inget på 9 månader.... Så min sambo bestämde sig en dag för snabba på allt och ringde en privat ivf klinik i Stockholm för utredning. Snart började alla provtagningar och de konstaterade att jag hade låg ämnesomsättning och att det var problemet som hade stört ut mina hormoner. Jag började äta levaxin och mina värden såg bättre ut. Sambons spermier var hyfsade, lite lågt antal av bra simmare bara... Vi skulle snart bli gravida. En månad senare började jag ändå en Pergotime kur. De nästintill garanterade att jag skulle bli gravid på det. 3 kuren gick och inget hände. O där var vi. Insemination var nästa steg. 6500 kr och bara 15 % chans att det skulle lyckas. Jag insisterade på ivf, men där sa sambon stopp. 40-60 tusen har vi inte. Läkaren påminde om att det skickats en remiss för ivf redan i oktober när vi varit där första gången. Men där var ju väntetiden 8-12 månader. Nu i mars har vi alltså stått i kö i 5 månader. Då först fick vi reda på att vi kunde åberopa vårdgarantin. Sagt och gjort. Linköping hörde av sig efter 1 vecka med en tid... O här är jag nu. Något som jag aldrig ens trott skulle ske. Man hade ju alltid fått höra från gym att allt såg så bra ut och det var aldrig några problem.... :( nu får man hoppas att det här kommer fungera..
  • Csillag
    Väntrummet Kaffe

Kaffe Csillag:                           Ivf Start  2011 -  FET Nr 1 Jan 2012, FET Nr 2 Mars 2012
    Kaffe NL86                               Ivf start  2011
    Kaffe LnH                                 Ivf start 2011
    Kaffe Attack:                           Ivf Start 2011 Omstart Maj/Juni antingen ivf lr m äggdonation
    Kaffe Bira 11:                          Ivf Start 2011 - Ivf nr 2 April/Maj 2012
    Kaffe MoM76:                          Ivf Start 2012 - FET Nr 1 April 2012
    Kaffe Vincents mamma:      Ivf Start  2012 - FET Mars/April 2012
    Kaffe Odessa:                         Ivf Start 2012 - FET V14/15 2012
    Kaffe Rikolin:                           Ivf Start 2012 
    Kaffe Jottatotta:                     Ivf Start 2012   
    Kaffe Sukiojag                        FET  2012
    Kaffe Lillan 15                         Ivf Start 2012
    Kaffe Nicali                              Ivf nr 3
    Kaffe Nl2012                           Ivf nr start v14
    Kaffe Hoppfull idag:               FET möte 13/3 2012 FET V 15
    Kaffe Mamma0301                Ivf Start 10/3  2012 (ivf nr 3) - Nr 2 slutade med utomkveds
    Kaffe FamiljenEkberg            Icsi 1 = +,  FET Avb VUL 23/3 2012,
    Kaffe Nina76                            Ivf 1 = +, Ivf2 = MF ,FET = Avb, Infomöte privat 20/3
    Kaffe Fru Bone:                       Väntar på FET Start
    Kaffe Joujou:                            Infomöte 4 April 
    Kaffe Waterflower                   Infomöte 26 April

{#emotions_dlg.flower} Ivf Klinik {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Csillag:                          Carlanderska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Nicali                              Sahlgrenska

{#emotions_dlg.flower} Bira 11:                         Umeå

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta:                      Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Joujou:                          Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg             Carl Von Linne 

{#emotions_dlg.flower} Odessa: 

{#emotions_dlg.flower} MoM76:                          Huddinge
    {#emotions_dlg.flower} LnH                                   Huddinge
    {#emotions_dlg.flower} Jasmine25                   Huddinge

{#emotions_dlg.flower} Attack:                            RMC Malmö

{#emotions_dlg.flower} Mamma0301                    Cura Malmö

{#emotions_dlg.flower} Nina76                             Öresundskliniken Malmö

{#emotions_dlg.flower} Rikolin:                            Linköping L.ting & Falun Priv
    {#emotions_dlg.flower} Waterflower                  Linköping

{#emotions_dlg.flower} Vincents mamma:             St: Göran
    {#emotions_dlg.flower} Odessa:                               St: Göran

{#emotions_dlg.flower} Fru Bone:

{#emotions_dlg.flower} Hoppfull idag                   Akademiska Sjukhuset Uppsala

{#emotions_dlg.flower} NL 86                               Falun
    {#emotions_dlg.flower} Lillan 15                          Falun

{#emotions_dlg.flower} Sukiojag                         Sofia Hemmet, nu Fertilitets centrum                                                      

Glad Sprayare Glad

Glad Attack:                                   9/12 2011
    Glad NL 86                                     14/12 2011
    Glad Bira 11:                                 31/12 2011
    Glad Lillan 15                                23/1 2012       VUL 8/3
    Glad Nicali                                     18/2 2012
    Glad Jottatotta:                             V5 2012
    Glad Nl2012                                  V14 2012
    Glad LnH                                        Slutet av April

Drömmer Sprutare Drömmer

Drömmer Csillag:                                21/11 2011, B.prov + VUL 25/11, VUL 29/11 
    Drömmer Attack:                                27/12 2011 Avbruten
    Drömmer Odessa:                                8/1 2012
    Drömmer Rikolin:                                9/1 2012
    Drömmer Vincents mamma:             12/1 2012 B.prov+VUL 19/1
    Drömmer NL 86                                  14/1 2012 B.prov 19/1
    Drömmer Hoppfull idag:                    22/1 2012
    Drömmer Bira 11:                             26/1 2012
    Drömmer Jottatotta:                        16/2 2012 VUL 22/1
    Drömmer Lillan 15                            8/3 2012
    Drömmer Nicali                                 8/3 2012   VUL 19/3
    Drömmer Mamman0301                   12/3 2012 VUL 19/3
    Drömmer Nl2012                               V17 2012

Skrattande Äggplock/ ET/ FET Skrattande

Skrattande Csillag:                              ÄP 2/12 ET Avb, FET1 1/2, FET2 3/4
    Skrattande NL 86                                  V4
    Skrattande Odessa:                            18/1 2012
    Skrattande Vincents mamma:             23/1 2012 , FET 22/3
    Skrattande Rikolin:                              23/1 2012
    Skrattande Bira 11:                               9/2 2012
    Skrattande jazmine25                          13/3 FET1, FET2 slutet av April
    Skrattande Hoppfull idag:                  17/2 2012,  FET April efter påsk ca V 15
    Skrattande Sukiojag                           FET 22/2 2012
    Skrattande Jottatotta:                        V9 2012
    Skrattande MoM76:                            29/2 2012 misslyckat försök, ostim FET beräk V17
    Skrattande Nina76                              FET V10  Avbrutet
    Skrattande Lillan 15                            ET 22/3 TD Påskafton
    Skrattande Mamman0301                  ÄP 23/3  ET 26/3
    Skrattande FamiljenEkberg               FET avbrutet VUL 23/3 , Nästa försök +-2v valborg
    Skrattande Nicali                                ÄP 25/3
    Skrattande Attack                               V 14
    Skrattande Nl2012                              V 19

Kräks Ruvare Kräks

Kräks Fru Bone:                            ET 1/2
    Kräks Odessa:                              ET 23/1            TD 7/2
    Kräks NL86                                    ET                    TD 8/2
    KräksRikolin                                  ET 25/1            TD 15/2
    KräksVincentsmamma               ET 28/1            TD 14/2,   FET2 22/3 TD Långfred
    KräksCsillag:                                 FET 1/2            TD 15/2 
    Kräks Sukiojag                             FET 22/2           TD
    Kräks Jottatotta:                          ET 29/2             TD 15/3 mens kommit 
    Kräks LnH                                      ET                      TD 28/3 mensen kom
    Kräks jazmine25                          FET 13/3           TD 31/3 mensen kom
    Kräks Lillan 15                             ET 22/3              TD Påskafton
    Kräks Nicali                                  ET 25/3              TD 
    Kräks Mamma0301                    ET 26/3              TD

Gravid Gravida Gravid

Gravid Odessa:                              TD 3/2 (Ivf 1-MF)
    Gravid Rikolin:                                TD 6/1
    Gravid NL 86                                  TD 8/2 VUL 24/5

Baby Beräknade Baby

Baby NL86:                                  BF 20/10 2012
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-03-30 08:24:15 följande:
    Hej! Testade negativt idag på ruvar dag 8 och nu borde det väl synas med en blasto? Tror jag har gett upp denna gång åxå.. :(
    Åhhh gumman jag som precis va påväg att skriva till dej i din gb o se hur allt går.
    Ge inte upp än.Bara för de inte visar än betyder de inte att de e kört.
    Rd 8 e ganska tidigt o dom sätter ju dag 14-16 föör de ska va säkert.
    Ge inte upp än!!!

Massa styrkekramar
  • Csillag

Hur går de för er andra???

Varit äldigt tyst från endel av er...Orolig ju!!!

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-03-30 09:38:32 följande:
    Det är så skumt! Känner mig gravid, mår illa, spänner och drar i ljumskarna och molar till och från! Men testet var så negativt det kunde vara och när jag blev gravid första gången plussade jag på ruvar dag 9 första gången väldigt svagt men då hade jag ju fått ett 2 dagars tillbaka så därför tycker jag att ruvardag 8 med blasto borde ju visa rätt! Vet inte vad jag ska tro, kroppen säger än sak men huvudet en annan! Men men än så länge blöder jag ju inte och det gjorde jag vid förra försöket på dag 8 så det är väl bara och avvakta och hålla tummen!
    Jag håller tummarna att du ska få ett fint stoooort Plus
    Ge inte upp än.
    Förstår hur du tnker men alla graviditeter e olika.

vi vänder på de.
    Min syster väntade sin mens när jag fick min dotter.
    Mensen uteblev och hon gjorde grav test på gravtest o allt visade negativg.
    hon åt pergo för hon försökte bli gravid ska jag kanske tillägga.
    Hon gjorde titthålsoperation för att kolla hur allt såg ut för för ivf.
    Månaden efter plussade hon o lyckan va gjord.Hon plussade inte på sticka utan krävde dom tog blodprov hos läkaren.
    Vid första VUL så frågade läkaren henne hur långt hon sa hon hade gått.
    Jasisådär 5-6 veckor hade dom räknat ut.
    Läkaren försvann ut o kom in med en läkare till o båda tittade på skärmen och log.
    Dom vände skärmen mot henne o sa, jag får nog gratulera för du är lite längre gånget än du tror...du är nu i V 24!!!
    Dvs hon hade blivit gravid när jag fick dottern o inget test visade positivt och dom missade de dessutom under titthålsoperationen.

Så håll ut!!
    Än är de inte kört!!
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-01 09:38:40 följande:
    Japp, nu är mensen här igen, så imorgon blir det till och ringa kliniken igen och börjar om!
    Usch gumman, Lider verkligen me dej just nu!!!GråterHoppas verkligen ni kan få tillbaka två stycken.
    De e ju så olika från klinik till klinik.
    Carlanderska sätter mer lr mindre aldrig in två ägg.Ytterst sällan.
    På ett sätt tråkigt när vi ändå har tvillingar sen innan  vet ev komplikationer som kan tillkomma o att de innebär mer "jobb" när dom är födda.
    Jag skulle lätt kunna tänka mej tvillingar igen om de blev så, hellre två än inga.

MEN visst förstår jag läkarna oxå.
    En tvilling graviditet kräver oftast mer kontroller o ibland väldigt mkt komplikationer.

Men samtidigt...Jag skulle inte blir lessen om de pickade två hjärtan på VUL en gång till.
    Skulle allvarligt inte bli lessen om de visade fler!

Skickar massa massa styrke kramar till dej o håller tummarna för dej att ni kan få tillbaka två ägg nästa gång o du får byta ut crinone.

Kommer ni göra stim FET eller ostim?

Vi har sagt att om de inte tar sej denna gången så blir de ett helt nytt ivf.

• Csillag
    Bira11 skrev 2012-03-30 16:12:56 följande:
    Ja här händer inte mycket, väntar på min mens denna månad första efter mensen jag fick vid de misslyckade ivf. Sedan är de tanken att vi ska göra ett försök i till i Maj, ev då den korta metoden och inte puregon, visst de blev många ägg men de var så omogna, så de blir ev monapur eller vad de heter.
    Menopur ska ju vara bättre så håller tummarna att de ska fungera för dej!!
    Tyvärr lyckades inte jag med att bli gravid med menopur,MEN jag hade iaf en ägglossning som va moget ägg vilket
    varit väldigt sällsynt för mej.
    Hoppas verkligen de kommer ta sej för dej. 
  • Csillag
    nl2012 skrev 2012-03-30 20:38:29 följande:

Hej på dig Csillag! Jag har fått besked om att jag ska börja spraya nu på torsdag dvs 5/4. Hoppas att allt går bra för dig!!!!! Kramizzar

Wihii då går de framåt - De gillar vi!!
  • Csillag
    LnH skrev 2012-03-30 09:22:43 följande:
    ÄP vecka 18, om allt går som det ska. Börjar "ge upp". Detta är ju så väldigt stressande, känns som man lägger ut en massa pengar på något som kanske aldrig kommer att fungera. Nu vill maken att vi tar de semester pengar jag sparat för en resa för barnen och lägger på IVF. Det vill inte jag, är det fel av mig att inte vilja det? Jag har sparat dessa själv och har planerat denna resa för barnen för att vi ska göra något kul på semestern. Ifall vi tar av dessa pengar så blir det ingen semester förrens i höst och då har dottern skola. Är jag egoistisk som inte vill ta semester pengarna för att lägga på IVF försök? Han är sur för att jag säger att jag vill inte det samt att jag behöver semester. Jag känner en väldigt stor press från honom att jag MÅSTE bli gravid. Det gör inte saken roligare och det känns ännu mer som om jag behöver semester och bara komma ifrån alla krav och tankar. Har ett jobb där jag har mycket krav på mig med och sen så bara fortsätter det när jag kommer hem. Känns som om jag håller på att bli galen snart!
    Jag förstår faktist fullt hur du tänker o känner angående pengarna.
    Min man tyckte vi kunde ta skattepengarna som vi fårt tillbaka till 2 frys försök eller 1 helt ivf.
    MEN jag vill heller inte de.
    Vi har barn sen innan o jag känner nånstans att dom får inte hamna i kläm för att vi vill ha fler barn.
    Dom behöver sin uppmärksamhet o glädje dom oxå.
    Dom finns här nu.
    Jag känner verkligen de e fel av oss att lägga pengarna på ett ivf o barnen inte får en semester resa. 
    Förstår dej verkligen fullt ut på denna punkten.
    Jag vände på de till min man o sa att sist vi tog en paus va när vi planerade vårat bröllop, o de va en välbehövlig paus.
    Man får aldrig gå in så i bebis att man glömmer allt annat runt omkring än. 
    De man redan har är viktigast.
    Av ERFARENHET kan ja säga att just bebis verkstan kan få förhållande att knaka i fogarna ordentligt.
    Pauser e behövligt för man ska överleva som man/hustru, sambos eller bara förhållande. 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012