Ivf/FET Töserna 2012
waterflower skrev 2012-03-29 23:51:09 följande:
Tack :) Vi ska på infomöte den 26 april. Ja vart ska man börja? :) vi började på allvar försöka skaffa barn i maj 2010. Inget hände förräns januari 2011. Jag var äntligen gravid! Men det slutade i tidigt MF efter många turer på sjukhus, efter att de misstänkt utomkvedshavandeskap. Läkarna sa att jag snart skulle bli gravid igen. Inga problem trodde vi. Det hände inget på 9 månader.... Så min sambo bestämde sig en dag för snabba på allt och ringde en privat ivf klinik i Stockholm för utredning. Snart började alla provtagningar och de konstaterade att jag hade låg ämnesomsättning och att det var problemet som hade stört ut mina hormoner. Jag började äta levaxin och mina värden såg bättre ut. Sambons spermier var hyfsade, lite lågt antal av bra simmare bara... Vi skulle snart bli gravida. En månad senare började jag ändå en Pergotime kur. De nästintill garanterade att jag skulle bli gravid på det. 3 kuren gick och inget hände. O där var vi. Insemination var nästa steg. 6500 kr och bara 15 % chans att det skulle lyckas. Jag insisterade på ivf, men där sa sambon stopp. 40-60 tusen har vi inte. Läkaren påminde om att det skickats en remiss för ivf redan i oktober när vi varit där första gången. Men där var ju väntetiden 8-12 månader. Nu i mars har vi alltså stått i kö i 5 månader. Då först fick vi reda på att vi kunde åberopa vårdgarantin. Sagt och gjort. Linköping hörde av sig efter 1 vecka med en tid... O här är jag nu. Något som jag aldrig ens trott skulle ske. Man hade ju alltid fått höra från gym att allt såg så bra ut och det var aldrig några problem.... :( nu får man hoppas att det här kommer fungera..Blev stoppad dan innan ÄP.Fick göra ÄP men sen åkte mina ägg till frysen tills mitt Tsh värde va bukt på.
FET misslyckades så nu kör vi FET nr 2.
Har FET nästa vecka på tisdag.Får väl se hur de går.har oddsen mot mej men man vill ju inte ge upp...
Jag har oxå gjort inseminationer fast jag hade väl tur för min gyn sammarbetar med landtinget,samtidigt som han kör privat med ivf o sånt.
Jag har gjort 22 inseminationer totalt ..dock ingen av inseminationerna som lyckats tyvärr.
Vi valde köpa ett 3 paket direkt sen till ivf.
Vi fick välja mellan linköping göteborg eller danmark.
Håller tummarna att allt ska fundera för dej oh att ni snart har en liten knodd.
waterflower skrev 2012-03-29 23:51:09 följande:
Tack :) Vi ska på infomöte den 26 april. Ja vart ska man börja? :) vi började på allvar försöka skaffa barn i maj 2010. Inget hände förräns januari 2011. Jag var äntligen gravid! Men det slutade i tidigt MF efter många turer på sjukhus, efter att de misstänkt utomkvedshavandeskap. Läkarna sa att jag snart skulle bli gravid igen. Inga problem trodde vi. Det hände inget på 9 månader.... Så min sambo bestämde sig en dag för snabba på allt och ringde en privat ivf klinik i Stockholm för utredning. Snart började alla provtagningar och de konstaterade att jag hade låg ämnesomsättning och att det var problemet som hade stört ut mina hormoner. Jag började äta levaxin och mina värden såg bättre ut. Sambons spermier var hyfsade, lite lågt antal av bra simmare bara... Vi skulle snart bli gravida. En månad senare började jag ändå en Pergotime kur. De nästintill garanterade att jag skulle bli gravid på det. 3 kuren gick och inget hände. O där var vi. Insemination var nästa steg. 6500 kr och bara 15 % chans att det skulle lyckas. Jag insisterade på ivf, men där sa sambon stopp. 40-60 tusen har vi inte. Läkaren påminde om att det skickats en remiss för ivf redan i oktober när vi varit där första gången. Men där var ju väntetiden 8-12 månader. Nu i mars har vi alltså stått i kö i 5 månader. Då först fick vi reda på att vi kunde åberopa vårdgarantin. Sagt och gjort. Linköping hörde av sig efter 1 vecka med en tid... O här är jag nu. Något som jag aldrig ens trott skulle ske. Man hade ju alltid fått höra från gym att allt såg så bra ut och det var aldrig några problem.... :( nu får man hoppas att det här kommer fungera..