• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

joujou skrev 2012-04-01 13:06:03 följande:
    Hoppas såååå att vi får börja direkt. Jag vet ju dock inte vad dom utgår ifrån, men jag hade sista mensens första dag den 15e, och hade ÄL nu den 30e. Så ja.. jag vet inte hur jag ligger i cykeln för deras skull. Hur dom räknar och så. Åååh.. nu börjar jag bli nervös! 

Hur går det för dig? Hur mår du?  
    Varje läkare resonerar olika har vi märkt genom åren.De som e bra för en är inte bra för en annan o man ändå har samma problem så man får lyssna lite på sin läkare o hoppas de fungerar.Om inte så får man ändra till gången efter.

Min läkare sa att ALLA borde få minst ett gratis försök när de gäller ivf.
    För efter första ivf så vet man lite mer.
    Första ivf e lite av en chansning så han tyckte att alla borde få minst ett gratis.
    Tyvärr e de ju inte han som bestämmer men änk va bra de skulle va

Jag åker på FET om en stund.
    Förhoppningsvis om allt gått bra så är jag ruvare när jag kommer hem.

Sen blir de att ta en dag i taget.
    Har lärt mej efter 11 år att man måste ha huvudet uppåt o fötterna på jorden o tänka o se allt realistiskt för att orka ta sej igenom allt  de här både för en sj o för ens förhållande. 
  • Csillag
    Nicali skrev 2012-04-01 13:19:39 följande:
    Ruvardag 7... Går sakta framåt  Ont i magen fram till RD4 (troligen av ÄP) men nu har det varit lugnt förutom morgon och kväll då det spänner och drar och känns lite som mensen är på G Men borde vara för tidigt. Förra ET började jag blöda RD 10! JÄTTE tidigt då jag brukar ha minst 16 dagar från ägglossning till mens. Så klarar jag mig förbi onsdag utan mens tänker jag TJUVTESTA för första gången:-P. Annars är brösten mega ömma sedan RD 5.Troligen av crinone men känns ändå lite hoppfullt för det är det ända som typ skiljer denna ruvning från de övriga fyra De andra ruvningarna har jag typ hoppats på ömma bröst fast jag vet att det är en vanlig biverkning men ingen gång har det kännts minsta lilla... Idag körde jag hästen och kände av tuttisarna i varje gupp. Tänk vad lite ömhet kan göra med hoppet )) 
    Håller tummarna att du får ett pluss!!!
  • Csillag
    mamman0301 skrev 2012-04-02 10:45:43 följande:

Ruvardag 7 och känner absolut ingentingRynkar på näsan Förbereder mig för Minus.

Inte ge upp gumman!!!
    Vissa känner absolut ingenting o de visar ändå ett fint pluss!!!
    Håller tummarna åt dej!! 
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-04-02 18:11:21 följande:
    Uppdatering: äter Progynon för fullt och ser fram emot VUL på torsdag då FET ska planeras. Blir antagligen FET tis el ons nästa vecka, hoppas allt ser bra ut nu!!
    Åhh va skoj att de går framåt!!
    Hur mår du av progynon, haft några biverkningar?
    Hur mkt äter du?
    Hoppas på en fin treskiktad slemhinna på torsdag. 
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-04-02 22:32:40 följande:
    Lycka till allihop!! Jag väntar på min mens, hoppas den kommer igång den här veckan. Började nytt jobb i dag så har haft fullt upp med det...men försöker hänga med här i tråden. Csillag; lycka till i morgon! Dax för Fet imorgon va?! Spännande!!
    TAAAACK Odessa.Gullig du e som kom ihåg de va idag.
    Ska bege mej uppåt Göteborg om en stund så hoppas vara ruvare när jag kommer tillbaka.
    Vågar inte ta ut nått i förskott.
    Men min konstiga kropp så har väl slemhinnan försvunnit,äggen klarade inte upptining eller nått dumt.
    Så idag tar jag dagen som den kommer,vågar inte hoppas för mkt.

SKoj med nytt jobb,då blir de liite annan i huvet än bara bebis o de kan ju vara bra.
    Hoppas verkligen din mens kommer snart så du får göra FET nu.

Du får ju en Januari bebis då!

Min läkare skrattade när han började räkna när min bebis kommer bli beräknad om ja lyckas denna gången...årskiftet IGEN haha,
    De e jag o nyår de.

Tvillingarna va beräknade TV1: 1 Januari o Tv2: 5 Januari 
    o dom föddes 26 dec. 
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-02 22:38:00 följande:
    Pratade med kliniken idag och vi kör igång direkt med ett FET till så tisdag efter påsk blir det vul för att kolla hinnan. Då ska vi även diskutera om vi kan få 2 tillbaka! Känns skönt att inte behöva vänta 1 månad igen! Gissar på att det vi gör kallas för ostim, tar ju bara en ägglossningsspruta för att styra lite :)
    Wiihiii gött gumman.De va snabba tag.
    Å skönt att dom diskuterar att ni kanske kan få tillbaka två.
    Carlanderska gör ju inte de, tyvärr!
    Jag hade mer än gärna tagit risken att de blir två.
    Jag har ju tvillingar sen innan så vet ju hur de e.
    Men sen samtidigt förstår jag dom,min historia skriker bara NEJ till en tvilling graviditet igen.
    Så jag förstår dom fullt ut,men attans va mysigt de skulle va roligt igen.

Jag skulle faktist kunna tänka mej fler än tvillingar.

Hellre en två tre än ingen alls

Ja de e ostim du gör.
    Fast dom säger att ostim kan vara bättre än stim om kroppen fungerar bra med slemhinnan annars.

Oftast görs bara stim om mensen krånglar eller som för mej,att slemhinnan inte finns på normal väg o man måste stimulera fram den.

håller tummarna för en grav 2012 o en januari bebis för dej.
    Vi vill ha måååååååånga graviditeter till alla nu

• Csillag
    Nicali skrev 2012-04-03 05:57:52 följande:
    Nehe inte denna gången heller Fick mens idag redan på RD 9 Varför blir jag förvånad? Nu iväg till jobbet för en lååååååååång dag... 
    Åhhhh gumman!!!!Rynkar på näsan
     Jag säger som NL att de finns fortfarande en chans till graviditet.
    Ge inte upp helt än,men förstår hur du tänker o känner just nu.

Lider verkligen me dej just nu.

Massa styrkekramar till dej. 
  • Csillag

Hej flickor.

Nu va man tillbaka från FET.

Är nu ruvare.

TD 17.e

Dom behövde bara tina en blasto idag,första klarade sej så de finns två kvar i frysen om de inte tar sej.
    så nu tar vi en dag i taget.

Känns faktis ganska hemskt att vara glad när jag vet att Nicali e helt förstörd idag.
    Lider verkligen me dej just nu o vet hur jobbigt de e när mensen kommer.

Massa styrkekramar till dej.

Kram 

• Csillag
    LnH skrev 2012-04-04 08:06:48 följande:
    God morgon! Jag väntar på att få börja med sprutorna igen..och den här gången funderar jag på ifall jag ska försöka med akupuntur samtidigt. Är det någon här som har försökt det? Pratade med några och alla verkade tycka att man ska göra minst 7 besök á la 500 kronor. Men en som jag pratade med sa att för att få mest valuta för pengarna var att göra ett besök samma dag som äggplocket och en samma dag som insättningen och eventuellt en gång under ruvar tiden för att minska stresshormonerna. Så kör nog på det. Det känns tillräckligt i plånboken även utan akupunktur. Sedan funderade jag på att eventuellt gå på massage under ruvar tiden mest för att få ner stressen. Och detta kan jag dock få gratis genom en kompis.
    Inte tror ni att det kan påverka negativt?

Håller tummarna för alla som ruvar och kramar till alla er som fått mens!
    Gomorron gumman.

Det kan ju vara värt ett försök med akupunktur.Fungerar de så fungerar de.
    Men jag hörde att man inte ska göra de efter ET för de kan göra mer skada än nytta
    MEN inget jag vet då jag inte lagt jätte mkt tid på att forska i de.Vet däremot man ska använda speciell akupunktur,om de va kinesisk eller nått.

Massage låter ju inte fel,särskillt om man dessutom känner en som kan göra de åt en. 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012