• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

Bira11 skrev 2012-04-10 10:11:03 följande:
    Jo vi ska som de ser ut  köra igång med den korta metoden nu när min mens kommer om typ en månad så de blir väl i maj, de blir ett helt nytt försök då de bara blev 1 av 8 ägg som gick och använda och de sattes in förra gången.  Kommer få en blir inte puregon denna gång visst de blev många äggblåser och ägg men de var inte mogna.  Skriver heller inte mycket längre då jag som inte är i någon behandling för tillfället, men är inne och kollar och skriver då jag har något att berätta.

Kram
    Skönt att höra ifrån dej, blir ju lite orolig.
    Förstår om de kanske kan kännas lite drygy oxå att gå o vänta,MEN snart är du igång igen o du ska se att de går bättre denna gången!!!
    Ni kasnke borde testa menopur??Den ska ju vara mkt bättre på svårstimulerade eller en person som får många ägg men enstaka mogna.

Förstår du inte känner för att skriva så mkt just nu när allt står stilla.MEN skönt att veta du cirkulerar runt här inne än, vi saknar dej ju!!

KRAM
  • Csillag

STYRKEKRAMAR till Lillan 15 som är i stort behov av de just nu !!!!!

Lider med dej o förstår allt käns piss o helvete just nu, vi finns här inne om du vill gapa skrika eller gråta av dej!!

• Csillag
    Nina76 skrev 2012-04-10 12:27:38 följande:
    Hej hopp!!
    Här är jag!! Förlåt att jag inte skriver så mycket... Det händer inte så mycket i den här änden av Sverige. Men jag är kvar. Och jag försöker hålla mig uppdaterad (även om det är svårt att hänga med).

Om allting hade gått som det skulle, så hade jag börjat med sprutor runt den 17 april... Men förmodligen hade inte min cykel hämtat sig efter mitt avbrutna FET, så jag fick mens nu i påskhelgen, efter bara 19 dagar... Förvånad  Och när jag var på Apoteket för att hämta min Gonal-F för två veckor sedan, så var det beställningsvara med "begränsad upplaga" hos leverantören. Så den bör finnas där att hämta imorgon, vilket är 4 dagar för sent.... Men jag känner mig faktiskt inte speciellt upprörd eller stressad över det. Det känns snarare som en skön vetskap att jag förmodligen kan spendera julen i lugn och ro tillsammans med den fina dottern som vi redan har. Hjärta

Så nu lär jag istället börja med den korta behandlingen i början på Maj (vilket ju faktiskt inte är så långt borta). Glad

Det är sååå roligt att läsa att det går bra för så pass många här inne. Grattis till er!! Jag håller tummar och tår att allt går vägen för allihop innan året är slut!!

Kram från Nina.
    Hej gumman,skönt att höra du e kvar iaf.

Så typiskt med medicinerna.
    Jag ska idag åka 16 mil för min förbannade Crinone inte finns inne på nogot apotek alls närliggandes så jag va måttligt sur när jag insåg de.Dum som jag e så borde jag fattat de då samma medicin alltid krånglar.
    Vet att de e samma med Gonal F på många ställen.
    Hade problem med den innan  oxå.
    Så tråkigt för man tänker inte på att de kan vara en beställningsvara alltid.

Så nu ska ja straxx hämta dottern i skolan o köra till apoteket.

Maj snart här p då ska du se de blir bebis för dej!!!
    skönt att höra du cirkulerar runt i tråden än iaf.
  • Csillag
    nl2012 skrev 2012-04-10 12:29:00 följande:

Hej! Jag är på spraydag 6, tiden går fort nu när man äntligen fick börja. Känner mig lite trött, lätt huvudvärk emellanåt, lite illamående ibland men tycker nästan att det är skönt för då vet man ju att det händer något i kroppen.
    Inbillar mig att det är bra att man känner något, det hade ju varit lite konstigt annars.

KRAM PÅ ER ALLA Solig   

Haha så sa jag oxå.
    Första IVF så mådde jag kanonbra o inga känningar alls knappt.
    FET nr 1 så mådde jag rent av skit o undra va de va som försegick.
    Visade sej ja inte tålde medicinen.
    FET 2 va hur lugn o fin som helst,inga känningar alls tills jag nu satte in blastocysten.Då började känningarna komma.

Men som du sa,hellre känningar o man vet att medicinen är där o funferar än inga känningar alls.
    Nu fungerade mina estradot plåster kanon under FET nr 2 så om de inte gav några biverkningar så ska man inte klaga heller.

Hoppas ditt illamående går bort.
    huvudvärk e ju inge skoj då man ska undvika så mkt värktabletter som möjligt.

När ska du på VUL???
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-10 12:52:16 följande:
    Hej hej! Är nu hemma efter vul och allt såg som vanligt toppen ut så nästa Tisdag ska nästa eskimå flytta in :) Vi kom överrens om att bara sätta in 1 denna gång också efter som allt ser så fint ut och chanserna är stora, så får vi se hur det blir sista gången om det inte tar sig nu. Är så sjukt frustrerande att allt ser så bra ut hela tiden, toppen ägg toppen hinnor m.m och ändå funkar det ju inte! Blä!
    Åhhh va skoj att de blir FET på tisdag - SKa hålla alla tummar o tår för dej!!

Kan förstå dej lite att de känns pissigt att de inte tar sej när dopm säger att allt ser bra ut.De borde ju bara fungera då!!

Sj tror ja att ja inte e gravid heller.
    Kom en blödning nu vid middags tid till så ja tror att de e mensen som försöker hoppa igång.

Illamåendet molnande värk o ömma tuttar tillhör ju lika mkt Crinone som grav symptomer tyvärr.

men men får vänta o se,men just nu känns de så.. 
  • Csillag
    Nina76 skrev 2012-04-10 13:07:30 följande:
    Tråkigt att man inte får lov att dela med sig av medicin. Jag har en nästan oanvänd ask med Crinone i badrumsskåpet som du kunde fått. Tydligen ska jag ta några tabletter istället. Känns verkligen som slöseri när jag ska slänga och du åka 16 mil....  Förvånad 

Tala om dagen i-landsproblem...

Hoppas att det går bra i alla fall. Glad

Jag meddelar dig när det behöver uppdateras i listan... Flört

Kram
    Du ska nog kanske ta dom tabletterna jag togf efter inseminationerna.Vet dom används mkt vid ivf.
    anledningen jag har crinone e att de verkar som de e den enda som haft nån effekt alls på mej.
    Men tyvärr tror ja inte de finns nån bebis i magen denna gången heller.

Tror att de e crinonen som spökar me biverkningarna tyvärr.

TD den 17.e så låååång väntan.Tyvärr känns de ida som de kommer vida negativt då  
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-10 15:35:46 följande:
    Jag har också mått riktigt illa båda gångerna med crinonen så att jag trott att jag varit gravid! Det misstaget ska jag inte gör om!! Jo man blir ju så irriterad varje gång dom säger att att ser så bra ut! Ni har så bra chanser, allt är så toppen fint! Bra att dom är positiva men ibland blir man ju bara irriterad på det! Om nu allt är så bra, varför tar det sig inte?!! Grrr tur att man har er och klaga lite på :)
    Håller med dej o förstår dej fullständigt!!

Fan om dom säger de  ser förjävligt ut så hoppas man ju inte ens.Men när dom säger allt ser kanon ut o ägget e toppkvalite på så hoppas man ju, sen kommer de en jävöla spark över benen när de e dags för testa sej.

Å crinonens biverkningar e inge roliga.
    De sjukaste med den e ju att du börjhar ju ta den oftast 6 dagar innan EF/FET,jag tar 10 dagar innan,men jag har INGA biverkningar förrens efter ET/FET utan de e då dom börjar komma o undra varför man blir funderasam då om man e gravid eller om de verkligen e crinonen.

BLÄÄÄÄÄÄ!!!!
    Ta bort biverkningar o ge oss alla en bebis istället.

Här sliter vidmånad efter månad o år efter år, 
  • Csillag

Kan bertätta att ja slapp åka dom där jäkla 16 milen för crinonen ida.
    Min kära man va så snäll o sa at han kan åka dit för han va på utejobb idag o va bara 5 mil ifrån så han skulle ta den rundan på väg hem.

Så nu ska jag göra en kopp te o lägga mej i soffan o padda mej resten av dagen.
    Eller ja...kanske inte resten av dagen men en halvtimme innan kidsen kommer hem o sen får vi väl se hur de blir  

• Csillag
    NL86 skrev 2012-04-10 16:26:58 följande:
    Är i v 13 (12+3) idag! :)
    Har ju bara spytt än gång tidigare och tänkte att jag haft en bra graviditet som
    Bara varit illa mående och trött nu när jag passerat v 12 och det står klart och tydligt i appen att nu börjar folk må bättre! Det stämde tydligen inte in på mig. Fy, idag har jag spenderat dagen med händer runt toaletten på jobbet och inte fått behålla någonting! En söt extra tjej kom in med en drick yoghurt åt mig och sa att jag måste försöka få nått i man för bebisen skull! Hur gulligt var inte det? :)

Csillage: vännen ge inte upp hoppet än! En av tjejerna på andra forumet hade mens och blödde i flera dagar och trodde allt var kört. Men hon fick göra ett uv och där pickade ett hjärta! Håller tummarna för dig och önskar så att de ska gå vägen nu!!

Lillan 15: stora styrke kramar till dig vännen! :(
    Chansar på att de e Macpau du menar då jag har kontakt med henne i ett annat forum då vi går på samma klinik.
    Tyvärr tror ja faktist inte de kommer visa positivt,känns inge bra alls just nu.
    Fast just ni vill ja bara dra täcket över huvudet o skita i allt!

Usch för illamåendet,minns de väl efter tvillingarna.
    Fast kan säga att jag föredrar kräkas.
    Dottern kräktes jag med fram till V 23.
    Tvillingarna hade jag sånt fruktansvärt illamående med så jag visste inte jva ja skulle ta vägen,o önskade flera gånger att typ snälla låt mej bara kräkas så de försvinner,menb näää...Inte förrens V 18 försvann de sakta men säkert.

usch krama toastol e inge skoj.
    Väldigt gullig tjej måste jag säga.Skönt de finns såna omkring en! 
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-04-10 16:53:49 följande:
    Hej tjejer! Roligt med sån aktivitet i tråden :)

Idag fick jag göra FET! De hade tinat ett ägg som bara klarat sig 50% och tinade därför ett till som klarade sig 100%. Då fick vi frågan om vi ville sätta tillbaka ett eller två ägg och efter några frågor beslutade vi oss för båda!

Det känns bra och lite läskigt att kommit såhär långt. Testdag blir den 28 april, bara 18 dagar dit!!!

Kram till er alla
    GRATTIS gumman,skoj du e ruvare nu

Vem vet,kanske stannar båda kvar så de blir tvillingar!
    Tvillingar kanske känns skrämmande MEN de e underbart!
    Dubbelt jobb kanske MEN DUBBEL LYCKA!!

Håller tummarn o tår för dej oxå. 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012