• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

Uppdaterade listan lite med min information

KaffeVäntrummet
     Kaffe

Kaffe Csillag:                           Ivf Start  2011 -  FET Nr 1 Jan 2012, FET Nr 2 Mars 2012
    Kaffe NL86                               Ivf start  2011
    Kaffe LnH                                 Ivf start 2011
    Kaffe Attack:                           Ivf Start 2011 Omstart Maj/Juni antingen ivf lr m äggdonation
    Kaffe Bira 11:                          Ivf Start 2011 - Ivf nr 2 April/Maj 2012
    Kaffe MoM76:                          Ivf Start 2012 - FET Nr 1 April 2012
    Kaffe Vincents mamma:         Ivf start 2012 - FET1 Mars/April , FET2 April
    Kaffe Odessa:                         Ivf Start 2012 - FET V14/15 2012
    Kaffe Rikolin:                           Ivf Start 2012 
    Kaffe Jottatotta:                     Ivf Start 2012   
    Kaffe Sukiojag                        FET  2012
    Kaffe Lillan 15                         Ivf Start 2012
    Kaffe Nicali                              Ivf nr 3, Ska diskutera andra alt nu.
    Kaffe Nl2012                           Ivf nr start v14
    Kaffe Hoppfull idag:               FET möte 13/3 2012 FET V 15
    Kaffe Mamma0301                Ivf Start 10/3  2012 (ivf nr 3) - Nr 2 slutade med utomkveds
    Kaffe FamiljenEkberg            Icsi 1 = +,  FET Avb VUL 23/3 2012,
    Kaffe Nina76                            Ivf 1 = +, Ivf2 = MF ,FET = Avb, Infomöte privat 20/3
    Kaffe Fru Bone:                       Väntar på FET Start
    Kaffe Joujou:                            Infomöte 4 April 
    Kaffe Waterflower                   Infomöte 26 April

{#emotions_dlg.flower} Ivf Klinik {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Csillag:                          Carlanderska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Nicali                              Sahlgrenska

{#emotions_dlg.flower} Bira 11:                         Umeå

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta:                      Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Joujou:                          Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg             Carl Von Linne 

{#emotions_dlg.flower} Odessa: 

{#emotions_dlg.flower} MoM76:                          Huddinge
    {#emotions_dlg.flower} LnH                                   Sophia Hemmet (efter denna gång blir det Huddinge)
    {#emotions_dlg.flower} Jasmine25                   Huddinge

{#emotions_dlg.flower} Attack:                            RMC Malmö

{#emotions_dlg.flower} Mamma0301                    Cura Malmö

{#emotions_dlg.flower} Nina76                             Öresundskliniken Malmö

{#emotions_dlg.flower} Rikolin:                            Linköping L.ting & Falun Priv
    {#emotions_dlg.flower} Waterflower                    Linköping

{#emotions_dlg.flower} Vincents mamma:             St: Göran
    {#emotions_dlg.flower} Odessa:                              St: Göran

{#emotions_dlg.flower} Fru Bone:

{#emotions_dlg.flower} Hoppfull idag                   Akademiska Sjukhuset Uppsala

{#emotions_dlg.flower} NL 86                               Falun
    {#emotions_dlg.flower} Lillan 15                          Falun

{#emotions_dlg.flower} Sukiojag                         Sofia Hemmet, nu Fertilitets centrum        

Äpple Akupunktur inför ivf/icsi/FET: Äpple  

ÄppleLnH                    Ska testa detta och ska köra en gång vid ÄP och en vid ET
    Äpple   
    Äpple                                       

Glad Sprayare Glad

Glad Attack:                                   9/12 2011
    Glad NL 86                                     14/12 2011
    Glad Bira 11:                                 31/12 2011
    Glad Lillan 15                                23/1 2012       VUL 8/3
    Glad Nicali                                     18/2 2012
    Glad Jottatotta:                             V5 2012
    Glad Nl2012                                   5/4 2012
    Glad Joujou:                                   16/4 2012

Drömmer Sprutare Drömmer

Drömmer Csillag:                                21/11 2011, B.prov + VUL 25/11, VUL 29/11 
    Drömmer Attack:                                27/12 2011 Avbruten
    Drömmer Odessa:                                8/1 2012
    Drömmer Rikolin:                                9/1 2012
    Drömmer Vincents mamma:             12/1 2012 B.prov+VUL 19/1
    Drömmer NL 86                                  14/1 2012 B.prov 19/1
    Drömmer Hoppfull idag:                    22/1 2012
    Drömmer Bira 11:                             26/1 2012
    Drömmer Jottatotta:                        16/2 2012 VUL 22/1
    Drömmer Lillan 15                            8/3 2012
    Drömmer Nicali                                 8/3 2012   VUL 19/3
    Drömmer Mamman0301                   12/3 2012 VUL 19/3
    Drömmer Nl2012                               V17 2012
    Drömmer LnH                                     runt den 23 april

Skrattande Äggplock/ ET/ FET Skrattande

Skrattande Csillag:                              ÄP 2/12 ET Avb, FET1 1/2, FET2 3/4
    Skrattande NL 86                                  V4
    Skrattande Odessa:                            18/1 2012, FET April/Maj
    Skrattande Vincents mamma:             23/1 2012 , FET1 22/3,FET2 VUL 10/4
    Skrattande Rikolin:                              23/1 2012
    Skrattande Bira 11:                               9/2 2012 Ivf1 misslyck, Ivf2 Maj
    Skrattande jazmine25                          13/3 FET1, FET2 slutet av April
    Skrattande Hoppfull idag:                  17/2 2012,  FET1 VUL 5/4 FET 10/4
    Skrattande Sukiojag                           FET 22/2 2012
    Skrattande Jottatotta:                        V9 2012
    Skrattande MoM76:                            29/2 2012 misslyckat försök, ostim FET beräk V17
    Skrattande Nina76                              FET V10  Avbrutet
    Skrattande Lillan 15                            ET 22/3 TD Påskafton
    Skrattande Mamman0301                  ÄP 23/3  ET 26/3
    Skrattande FamiljenEkberg               FET avbrutet VUL 23/3 , Nästa försök +-2v valborg
    Skrattande Nicali                                ÄP 25/3
    Skrattande Attack                               V 14
    Skrattande Lnh                                   V 18
    Skrattande Nl2012                              V 19
    Skrattande Joujou                              V 20 lr 21

Kräks Ruvare Kräks

Kräks Fru Bone:                            ET 1/2
    Kräks Odessa:                               ET 23/1 - TD 7/2
    Kräks NL86                                     ET - TD 8/2
    KräksRikolin                                  ET 25/1 - TD 15/2
    KräksVincentsmamma                  ET 28/1 - TD 14/2,   FET1 22/3 - TD 6/4 mens kom
    KräksCsillag:                                 FET 1/2  - TD 15/2,   FET2   3/4 - TD 17/4
    Kräks Sukiojag                              FET 22/2  - TD
    Kräks Jottatotta:                           ET 29/2 - TD 15/3 mens kom 
    Kräks LnH                                      ET - TD 28/3 mensen kom
    Kräks jazmine25                           FET 13/3 - TD 31/3 mensen kom
    Kräks Lillan 15                                ET 22/3 - TD Påskafton
    Kräks Nicali                                    ET 25/3 - TD mensen kom
    Kräks Mamma0301                        ET 26/3  - TD 5/4 +

Gravid Gravida Gravid

Gravid Odessa:                              TD 3/2 (Ivf 1-MF)
    Gravid Rikolin:                                TD 6/1
    Gravid NL 86                                   TD 8/2 VUL 24/5
    Gravid Mamma0301                       TD 5/4

Baby Beräknade Baby

Baby NL86:                                  BF 20/10 2012
  • LnH

Ohhh jag vill också ha två ägg insatta, men får det bara ifall det inte är ägg av toppkvalitet. Det var någon som sa att man har större chans att lyckas ifall man får två ägg då dessa hjälper varandra att fästa. Nu vet jag ju inte om det är sant men som det är nu så griper man ju efter halmstrån känns det som.

Nu går jag och väntar och väntar på mensen som ska komma den 21 och sen är det dags med sprutor och den här gången ska jag pröva med akupunktur. Men jag är fattig/snål så det får bli två omgångar med akupunktur, en samma dag som ÄP och en samma dag som ET. Tydligen ska den vid ÄP hjälpa till så att de mediciner som man fick ska gå (typ valium och smärtstillande) ska gå ur kroppen snabbare då dessa inte är bra) och det vid ET ska öka genomströmmningen av blod till livmodern vilket ska vara bra för ägget då det lättare fäster. Nu så vet jag ju inte om det kommer att fungera bättre eller sämre men känns som att 1000 kronor kan jag lägga på det i alla fall.

Vad kul att se att det är några som får plus i tråden :)
    Nu hoppas vi att vi resterande får ett plus denna gång!!

• LnH

Jag lyckas nog inte hålla hoppet uppe något bra...vi har precis satt in pengar för kommande försök. mannen sa är du inte glad och nej jag känner ingen glädje alls. Det känns mest tungt och jobbigt att gå igenom alla sprutor och ÄP och ET och all väntan igen eftersom det är ju ingen garanti att det kommer att fungera denna gång heller oavsett om vi har jätte bra chanser och fick runt 50% chans första försöket.
    Ibland känns det som om jag struntar i det här, det tar för mycket på förhållandet och på mig ...

Usch tänkte egentligen peppa dig Vincents mamma...sorry! Kan dock berätta att jag för det mesta inte alls tänker på det och det hjälper. Planerar semester och jobbar på så att jag inte hinner tänka, har börjat att träna också och sen så har jag blivit ett städfreak. Allt detta gör att jag har inte tid att fundera på IVF :) och om man inte tänker på det så mycket så känns det ju liksom ingenting :S

• LnH

mmm Frusterad är nog det jag känner mest. Men bara ibland, har typ gett upp känns det som och gått vidare med att tänka att vi kommer inte att få några gemensamma barn och sen så känner jag lite ilska för att innan har jag haft så jätte lätt att bli med barn. Och tanken att "om jag bara inte skaffat den där spiralen så hade vi haft barn vid det här laget". Och enda skälet till att jag skaffade den var pga mannen för det var jobbigt att räkna på säkra perioder tyckte han. och nu känns det som om han skyller allt på mig för att vi inte kan få barn normal väg längre.

Men så snart vi får passen (hade gått ut) så kan vi boka semester i slutet av maj i alla fall. Det ser jag däremot framemot. Förhoppningsvis så får vi kanske ett plus i samma veva...men jag känner inte så stor hopp på att det kommer att bli ett plus alls. Det känns mer som om man slänger pengar i sjön :(

Idag är jag inte så positiv alls, skulle bara vilja hoppa av IVF karusellen och göra roliga saker med familjen istället....men mannen vill så gärna ha ett eget biologiskt barn..men allt det här tär så enormt på relationen känns det som.

• LnH

jag fick också hör att man ska sprutan ungefär samma tid varje kväll. Dock fick jag att jag skulle ta den mellan 21:30-23. Jag brukar gå och lägga mig kl 21 :) så jag fick snällt vara uppe senare :D

• LnH

ohhh såg just att imorgon ska jag ha mens om den håller sig till sitt normala. Då ska jag ju ringa in och sedan ska jag ju börja spruta. Jag som tyckte jag hade så mycket tid på mig innan att gå ner lite i vikt :S men har i alla fall tränat nästan varje dag i 2 veckor nu. Så mår bättre men tror inte att jag har gått ner något i vikt. Men det viktigaste är väl att jag mår bättre :)

Hoppas bara att det går denna gång
    Känns så drygt att det inte fungerar. Men denna gång ska det bara bli min tur....intalar jag mig själv.

Och ska testa med akupunktur denna gång så får väl se om det hjälper. Om inte annat så kanske man blir mer avslappnad och bara det kan ju vara värt 500 kronor.

• LnH

hmmm jag fick höra att akupunktur skulle hjälpa ifall man hade större missfallsrisk då detta ökade genomströmmningen av blod till livmodern?!
    Jag ska testa det i alla fall, det kan ju inte mer än "låta" bli att ta sig denna gång med.
    Skillnaden denna gång är dock att det känns som om jag faktiskt inte alls bryr mig. Inte alls engagerad i sprutor och saker...vet inte om det är bra eller dåligt. Kanske bra då jag inte alls är uppjagad över allt med ivf.

• LnH

Håller tummarna för dig!! Imorgon är du ruvare :)

Fick ni välja två? Skulle jag också vilja men får bara det ifall det är inte är toppkvalitet på äggen...

• LnH

Hmmm men om du testar och gör akupunktur INNAN själva ET? Då kan det ju inte öka risken?? Och det kan hjälpa att öka flödet redan innan och det borde ju vara en "bestående" verkan (alltså borde ju vara så bestående att det hjälper i någon vecka i alla fall).

Och det kan hjälpa kvaliten på äggen (det vet jag dock inte om det är sant) men jag tror att det kan öka genomströmmning av blod i livmodern i alla fall.

Många gör ju akupunktur x antal gånger innan ÄP och ET och inte efter?!

• LnH

Ohh så din pollenallergi försvann! Då ska jag definitivt testa akupunkturen. Dels för IVF där jag inte är så säker om det funkar eller inte men just nu har jag så mycket allergi så att det är inte kul alls. Då kanske man kan slå två flugor i en smäll :) Blev genast mycket gladare!!! Solig

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012