Ivf/FET Töserna 2012
Uppdaterade listan lite med min information

Ohhh jag vill också ha två ägg insatta, men får det bara ifall det inte är ägg av toppkvalitet. Det var någon som sa att man har större chans att lyckas ifall man får två ägg då dessa hjälper varandra att fästa. Nu vet jag ju inte om det är sant men som det är nu så griper man ju efter halmstrån känns det som.
Nu går jag och väntar och väntar på mensen som ska komma den 21 och sen är det dags med sprutor och den här gången ska jag pröva med akupunktur. Men jag är fattig/snål så det får bli två omgångar med akupunktur, en samma dag som ÄP och en samma dag som ET. Tydligen ska den vid ÄP hjälpa till så att de mediciner som man fick ska gå (typ valium och smärtstillande) ska gå ur kroppen snabbare då dessa inte är bra) och det vid ET ska öka genomströmmningen av blod till livmodern vilket ska vara bra för ägget då det lättare fäster. Nu så vet jag ju inte om det kommer att fungera bättre eller sämre men känns som att 1000 kronor kan jag lägga på det i alla fall.
Vad kul att se att det är några som får plus i tråden :)
Nu hoppas vi att vi resterande får ett plus denna gång!!
Jag lyckas nog inte hålla hoppet uppe något bra...vi har precis satt in pengar för kommande försök. mannen sa är du inte glad och nej jag känner ingen glädje alls. Det känns mest tungt och jobbigt att gå igenom alla sprutor och ÄP och ET och all väntan igen eftersom det är ju ingen garanti att det kommer att fungera denna gång heller oavsett om vi har jätte bra chanser och fick runt 50% chans första försöket.
Ibland känns det som om jag struntar i det här, det tar för mycket på förhållandet och på mig ...
Usch tänkte egentligen peppa dig Vincents mamma...sorry! Kan dock berätta att jag för det mesta inte alls tänker på det och det hjälper. Planerar semester och jobbar på så att jag inte hinner tänka, har börjat att träna också och sen så har jag blivit ett städfreak. Allt detta gör att jag har inte tid att fundera på IVF :) och om man inte tänker på det så mycket så känns det ju liksom ingenting :S
mmm Frusterad är nog det jag känner mest. Men bara ibland, har typ gett upp känns det som och gått vidare med att tänka att vi kommer inte att få några gemensamma barn och sen så känner jag lite ilska för att innan har jag haft så jätte lätt att bli med barn. Och tanken att "om jag bara inte skaffat den där spiralen så hade vi haft barn vid det här laget". Och enda skälet till att jag skaffade den var pga mannen för det var jobbigt att räkna på säkra perioder tyckte han. och nu känns det som om han skyller allt på mig för att vi inte kan få barn normal väg längre.
Men så snart vi får passen (hade gått ut) så kan vi boka semester i slutet av maj i alla fall. Det ser jag däremot framemot. Förhoppningsvis så får vi kanske ett plus i samma veva...men jag känner inte så stor hopp på att det kommer att bli ett plus alls. Det känns mer som om man slänger pengar i sjön :(
Idag är jag inte så positiv alls, skulle bara vilja hoppa av IVF karusellen och göra roliga saker med familjen istället....men mannen vill så gärna ha ett eget biologiskt barn..men allt det här tär så enormt på relationen känns det som.
jag fick också hör att man ska sprutan ungefär samma tid varje kväll. Dock fick jag att jag skulle ta den mellan 21:30-23. Jag brukar gå och lägga mig kl 21 :) så jag fick snällt vara uppe senare :D
ohhh såg just att imorgon ska jag ha mens om den håller sig till sitt normala. Då ska jag ju ringa in och sedan ska jag ju börja spruta. Jag som tyckte jag hade så mycket tid på mig innan att gå ner lite i vikt :S men har i alla fall tränat nästan varje dag i 2 veckor nu. Så mår bättre men tror inte att jag har gått ner något i vikt. Men det viktigaste är väl att jag mår bättre :)
Hoppas bara att det går denna gång
Känns så drygt att det inte fungerar. Men denna gång ska det bara bli min tur....intalar jag mig själv.
Och ska testa med akupunktur denna gång så får väl se om det hjälper. Om inte annat så kanske man blir mer avslappnad och bara det kan ju vara värt 500 kronor.
hmmm jag fick höra att akupunktur skulle hjälpa ifall man hade större missfallsrisk då detta ökade genomströmmningen av blod till livmodern?!
Jag ska testa det i alla fall, det kan ju inte mer än "låta" bli att ta sig denna gång med.
Skillnaden denna gång är dock att det känns som om jag faktiskt inte alls bryr mig. Inte alls engagerad i sprutor och saker...vet inte om det är bra eller dåligt. Kanske bra då jag inte alls är uppjagad över allt med ivf.
Håller tummarna för dig!! Imorgon är du ruvare :)
Fick ni välja två? Skulle jag också vilja men får bara det ifall det är inte är toppkvalitet på äggen...
Hmmm men om du testar och gör akupunktur INNAN själva ET? Då kan det ju inte öka risken?? Och det kan hjälpa att öka flödet redan innan och det borde ju vara en "bestående" verkan (alltså borde ju vara så bestående att det hjälper i någon vecka i alla fall).
Och det kan hjälpa kvaliten på äggen (det vet jag dock inte om det är sant) men jag tror att det kan öka genomströmmning av blod i livmodern i alla fall.
Många gör ju akupunktur x antal gånger innan ÄP och ET och inte efter?!
Ohh så din pollenallergi försvann! Då ska jag definitivt testa akupunkturen. Dels för IVF där jag inte är så säker om det funkar eller inte men just nu har jag så mycket allergi så att det är inte kul alls. Då kanske man kan slå två flugor i en smäll :) Blev genast mycket gladare!!!