• Lillan15

Ivf/FET Töserna 2012

Jag tar redan Maxdos av Menopur 450 E. Brukar få ut 4 ägg vid ÄP, det är ju lite det. Kanske pga detta. Jag får höra på tis. vad läkaren säger om den nya metoden. Nu får vi verkligen hoppas att det funkar i augusti vid ÄP!

• Lillan15

Ang. andra med. som Prednisolon, Trombyl, Fragmin skall man säga till om det själv?

• Lillan15

Csillag: Fy f*n vad livet är orättvisst. Tänker på dig! Varför skall det vara så svårt att bli gravid? {#emotions_dlg.flower}
    Vill inte ens tänka på min kompis som bara behöver se en karl så blir hon gravid... hon har 2 barn med olika pappor. Vi måste stötta varandra här i tråden, jag gillar Er. Det är ju bara ni som förstår vad man går genom. Krya på dig vännen. 

• Lillan15
    Make your own kind of music skrev 2012-06-19 12:31:09 följande:
    Fast det är just det att jag är inte särskilt svårstimulerad, utan mina äggstockar reagerar väldigt bra på låg hormondos. Men det är ju ändå en idé jag kan ta upp med läkaren att testa både menopur och gonal-f nästa gång (om det nu är kört).
    Förra gången hade jag Menopur och då var det inget av embryona (6 st) som klarade sig till dag fem.
    Fick då aldrig något tillbaka på dag 2 och vet inte heller hur det såg ut då.
    Den här gången har jag haft Gonal-F och på dag två var det tre 4-celliga och två 3-celliga varav de två finaste 4-celliga återförts till mig.

Undrar om det är någon som har några teorier om varför vissa par får helt ok med ägg, bra befruktning men sen vill inte embryona utveckla sig som de ska?

Tror jag ska ta och ringa CA och be att få en mer utförlig rapport.

Jag är svårstimulerad. När jag använde Gonal-F, så lyckades jag bli gravid, och sedan födde en dotter.
    När jag skulle göra syskonförsök så använde jag både Gonal och Menopur, då misslyckades det helt. Inte säkert att Menopur hjälper oss svårstimulerade och dessutom har åldern emot oss. Åhh menopur skall vara så bra, för oss säger läkarna. Inte för mig i alla fall... Trevlig sommar på Er tjejer!
  • Lillan15
    Behöver svar på 1 fråga!
    Finns det piller att få igång mensen? Vad heter dem?
    Skulle haft mens för 10 dagar sedan, men den har inte kommit. Är inte gravid. Ser ut som att jag är i 7:e månaden... Otroligt svullen. Vad göra? mår dåligt av detta.  
  • Lillan15

Tack för svar får ringa gyn i mo. då. Måste säkert dit, recept skrivs säkert inte på tel., suck... Min klinik har sommarstängt nämligen.

• Lillan15

Jag har en Emmaljunga edge. Vi är jätte nöjda med den. Liggdel, sittdel = samma chassi. Vi har en grön.

• Lillan15
    Csillag skrev 2012-10-23 08:23:51 följande:
    Heeeeeeej gumman, Guuu va skoj att se dej här inne ign, va ett tag sen nu!!
    Allt br med dej???

De blev en Emmaljunga Cerox.

Har haft den till barnen innan o den har verkligen allt man behöver i mina ögon o Emmaljungas vagnar håller va dom lovar.

De enda lilla minuset är att den vägen 1.2 kg mer än dom nyare varianterna som city cross osv mn de e ju bara en bagatell om den har allt annat.

Sprutdag 4 idag för mig. Kör korta metoden. Inget syskon har blivit ännu. Varför får jag inte köra samma som med dottern ang. beh. menar jag??? Då körde jag långa metoden med Synarela och Gonal-F.
    Nu får jag korta med Menopur 450.  Skönt att allt är bra med Er Nalle Kram till dig
  • Lillan15
    Lac2010 skrev 2012-10-31 21:57:11 följande:
    Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!

Usch, lider med dig kära vän. Kram
  • Lillan15
    enäggs81 skrev 2012-11-02 19:40:56 följande:
    Fidelis: får alla det i Falun?
    Nej. Jag har fått bett om det. Denna gång har VC läkare skrivit ut det till mig. Trombyl 75 mg 1*1.
  • Lillan15
    Lillan15 skrev 2012-11-02 21:02:41 följande:
    Nej. Jag har fått bett om det. Denna gång har VC läkare skrivit ut det till mig. Trombyl 75 mg 1*1.
    Från ET till testdatum.
  • Lillan15
    Csillag skrev 2012-11-08 10:30:13 följande:
    Hej gumman.
    Jo de går bra.
    Är tillbaka på sjukhust så jag ligger här o vickar på tårna Flört
    Uttråkad till MAX mn va gör man inte för grodan ska stanna o öka chansena att överleva.

Fick va hemma mellan fred-måndag.
    Va dock tvungen att lova gå till läkaren på måndagen o tyvärr va min läkare sjuk så jag fick en annan då jag har högrisk graviditet..Fick en blödning på måndag morgonen så ja konsulterade med mina läkare o dom sa att åk till läkaren o se va de e för blödning, e de en "vanlig" blödning så får jag vara hemma tills på kvällen är de moderkakan så måste jag åka in till sjukhuset direkt.Läkaren jag fick träffa gjorde ett UL  men hon sa att VUL inte va nödvändigt.
    När ja ifrågasatte henne  VARFÖR då jag har en pågående blödning svarade hon att då ska vi ju inte rota där nere för en infektionsrisk.Hon tog ett SF mått på mej o sa att de låg på 18 o jag frågade om de va bra.Fick svaret att ja de va inga problem med de måttet för denna veckan.Vågen visade fortfarande bara 3 kg ökning nu senaste 20 veckorna o de skulle ja inte oroa mej för heller,trots ja påpekade att de känns som nått inte stämmer.Normalt sett under graviditeterna ökar ja ja bara genom att titta på nån mat typ.

Efter besöket gnagde allt hon sagt till mej o jag tyckte hon resonerade konstigt mn ja skulle ju in till sjukhsuet igen på kvällen så jag tänkte jag tar de med mina läkare då.

Fyllde 30 i måndags så de va därför ja fick va hemma en extra dag så släkten ville komma o fira i den mån ja orkade s svärmor hade varit snäll o fixat både smörgåstårtor, fika/tårta o all dricka osv så  jag behövde inte göra nått sj.
    Under kalaset hade blödningen slutat så jag kände lite att guu va skönt,mn oron försvann aldrig helt.

Efter kalaset blev de att fara tillbaka till sjukhuset o jag berättade va den andra läkaren sagt o dom blev skogs tokiga.
    Efter ett VUL konstaterade dom att jag hade blött från moderkakan IGEN o de blev ett himla liv om va den andra läkaren egentligen hade gjort o va hon hette.
    Visade sej efter hon fått en utskällning att hon inte läst min journal utan hade "tagit för givet" att jag va en nojjig patient som hade en enkel blödning som kan komma då o då  och bara ville bli sjukskriven som de flesta vill bli.

Jag va så arg när ja pratade med mina läkare sen.
    Jävla idiot läkare,så skönt jag har bra läkare i normala fall.
    Sen va de väl synd att min ordinarie läkare va sjuk den dagen så jag fick en annan, typsikt mn sjuk kan alla bli.
    Min ordinarie läkare ja haft i 11 år va lika förbannad som sjukhuset va när han fick reda på hur hon bemött mej o va hon gjort.
    han sa även att hade hon öppnat min journal ens så hade de från start stått MYCKET STOR HÖGRISK GRAVIDITET de första hon sett.

Hade en ordentlig blödning med klumpar o fostervatten i tisdags kväll så just nu får jag inte ens gå på toa.
    Fostervattnet har börjat sippra vilket inte e bra alls.
    Ska på TUL om en stund o kolla så bebisen ändå har tillräckligt med fostervatten och om den växer som den ska.
    Då SF måttet låg på 18 och borde ligga på 25-27 just nu och jag borde ha en ökning på ca 10 kg nu så är nu läkarna oroliga att grodan antingen inte växer längre eller e alldels för liten.

bara att hålla tummarna o hoppas på de bästa.

Har inte kunnat koncentrera mej på nått.
    Men är så skönt att vara omgiven av läkare som vet va dom sysslar med och gör allt för mej och min groda.

Hur går de för dej??????
    Kram

Grattis i efterskott! Tänker på dig till och från. Har följt din graviditet så gott som hela vägen. Kram  och lycka till!
  • Lillan15
    Make your own kind of music skrev 2013-03-19 08:06:54 följande:
    Hej allihop! För en vecka sen kom äntligen vår Alicia till världen. 5 långa kämpiga år som varit en berg i dalbana med både besvikelser och glädje. Men till sist lyckades vi. Önskar er alla lycka till, tänker på er ofta. Om ett par år är man själv kanske inne ivf- svängen igen ;)
    Kram!
    Grattis till lilltjejen!
  • Lillan15
    Vincents mamma skrev 2015-05-13 19:59:39 följande:

Ett FET nu i maj resulterade i detta! Snälla pyret stanna kvar!

Lycka till!
    Hur gammal är din son nudå?

Vi gick vidare med ÄD. Har nu en son på 6 månader. Underbart!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012