• Mischa

Ivf/FET Töserna 2012

Tjuvtestade igår och imorse, det där är morgonens test med lite extra kontrast. Är idag på rd14. Vad tror ni? Jag ser ju linjen men jag känner mig helt... jag vet inte, kan liksom inte tro det? Är det en linje där? Den är ju så svag, kan den försvinna? Borde den inte vara starkare? 

Har ett clearblue också som jag ska ta på torsdag, dagen före TD...  
  • Mischa
    familjenekberg skrev 2012-05-14 16:16:37 följande:
    Csillag
    Jag har varit på 22 h kryssning till åland i från i går till idag. Har vatit upp och ner, har små ljusrosa flytning ca 1 gång om dagen när jag torkar mig, men har nog väldigt torra slämhinnor denna gång. Känner mig dock hoppfull, har mycket symtom som illa mående, ömma bröst kortvarig mensmärtor som kommer och går. Hoppas att testet är positivt i morgon. Hoppas så.
    Jag önskar dig verkligen lycka till imorgon! 
    joujou skrev 2012-05-14 15:42:03 följande:
    22.30 ikväll ska jag ta ovitrellen och 10.30 på onsdag ska vi in på ÄP!  
    Är så himla glad nuu!! 
    Hoppas de får ut massor av ägg! Eller framför allt ett guldägg :)
  • Mischa
    joujou skrev 2012-05-14 18:03:55 följande:
    Jag ser definitivt ett streck! Grattis  
    Tack :) Jag vågar inte tro det än, så kommer inte att säga något till någon (förutom sambon då) förrän om vi testar positivt på torsdag också... Men jag känner mig gravid (tror jag iaf?), ömma bröst, illamående när jag inte har ätit på ett par timmar, mensvärk av och till... Men är fortfarande livrädd för att ta ut något i förskott! :)
  • Mischa
    Mandelmumsa skrev 2012-05-14 18:31:15 följande:
    Grattis Mischa och LnH! Ingen tvekan om att era test är positiva!! :)

Fick mens igår och testade som väntat negativt idag på TD. Har börjat kolla upp privata kliniker eftersom vi nu bara har ett fryst kvar av våra landstingsförsök! Skulle så gärna vilja hinna med ett par insättningar till innan sommaruppehållet, men det verkar inte finnas någon klinik som har öppet hela juni så att jag hinner det. Känner ni till någon klinik som inte håller stängt så länge över sommaren som man kan kolla upp? Gärna i Stockholm eller Uppsala. Är ju inte ens säkert den frysta klarar upptiningen, när jag gjorde FET nu senast så dog ju den första de tog ut.. Vi har iaf valt Linnékliniken i Uppsala, men vi har fått en samtalstid först i augusti och skulle få starta med behandling senast i oktober! Känns ju som en halv evighet till dess!!! Vill inte slösa bort massa dyrbara månader så! Känner mig lite desperat nu. Har även kollat Sophiahemmet men de hade inte heller tid före sommaren och dessutom fick jag inget förtroende för den barnmorskan som jag fick prata med, så vi väljer nog bort Sophiahemmet helt pga det. Vi kör på med vårt frysta direkt nu i denna cykel.
    Tack snälla du! 

Men vad tråkigt att du inte plussade :( Jag har tyvärr inget tips på kliniker med kort sommaruppehåll, men jag har hört att kliniken i Falun är bra.  
  • Mischa
    Csillag skrev 2012-05-14 20:08:25 följande:
    Yeeeeeiiiiiii GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!
    Jag ser strecket o de kan inte va ett spökstreck!

Nu har vi ännu fler gravida - HÄRLIGT!!!

Va de en två dagars lr blasto du satte in?
    Kram o GRATTIS igen
    Åh tack, vad du är gullig! Hoppas verkligen att du snart plussar också! 

Jag plockades på fredagen och satte in på måndagen... tredagars? Eller räknas som tvådagars kanske? Det var åttacelligt iaf.  
  • Mischa

Csillag - Ja, det är din tur nu :) Många mediciner men förhoppningsvis ger det utdelning. 

• Mischa
    Vincents mamma skrev 2012-05-16 07:35:57 följande:
    Hej! Testade tok minus idag på rd 7, vet att det är tidigt men något borde ju ha synts tycker jag, hoppet finns inte kvar alls denna omgång och just nu mår jag allt annat än bra.. Inga symtom alls heller så jag tror att det bara är att vänta på mensen... Igen
    När jag testade första gången på RD 12 så syntes det nästan ingenting, bara ett jättejättesvagt streck. Om jag hade testat på RD 7 hade det helt säkert varit blankt. Så jag tror inte att det är kört än för dig, även om jag förstår att det känns skit. Kram
  • Mischa
    LnH skrev 2012-05-15 22:19:11 följande:
    ohhh glömde att säga att nu blöder jag nästan ingenting...skumt. Har gått och väntat på smärta men NADA, eller att det skulle börja att forsa men inte det heller. Har varit mindre än en vanlig mens, om det nu inte blir mera i natt eller imorgon. Tänkte på lördag som är min TD egentligen, är det extremt mycket starkare så tillåter jag mig kanske att ha ett litet hopp men är det lika svagt eller svagaer än de test jag har tagit så bevisar det min teori att jag har fått ett missfall.
    Håller tummarna för dig på lördag!
  • Mischa
    Csillag skrev 2012-05-19 08:35:30 följande:
    Dags att bege sej till doktorn o se om han hittar några äggblåsor...Hoppas.
    Hörs senare.
    Hur har det gått för dig? 
    Bira11 skrev 2012-05-18 15:56:11 följande:
    Ja då var man hemma.  Blev totalt 10st ägg denna gång två mer än förra gången.
    Nu är de bara att hoppas att åtminstone några blir befruktade, denna gång kör dom ICSI= mikroinjektion.

Så om allt går bra blir de återföring på måndag kl 15 då dom inte sätter in ägg på söndagar.
    Skönt! Hoppas att allt går bra på måndag också och att du inte mår för dåligt nu. 
    joujou skrev 2012-05-18 16:09:48 följande:
    Pluppen är på plats nu!
    Yey! Härligt. 

Jag har fått tid för VUL den 13 juni, redan nervös. Känner på brösten hela tiden för att se om de fortfarande är ömma. Det är dom. Jag mår inte särskilt illa alls och det gör mig också nervös... Fast jag har ju precis gått in i vecka 6 ungefär så... Men har fått för mig att det säkert är en sk ofostrig graviditet. Nåväl. Det är bara att vänta och hoppas. 

• Mischa
    Csillag skrev 2012-05-19 16:53:43 följande:
    Kort inlägg nu...
    De känns som de gick käpp rent åt helvete om man får säga så.
    Gick inte riktigt alls som jag hade hoppats på.Mer en mardröm som blev sann som ja inte vet hur den slutar.
    Ska va glad jag lyckades tjata mej ur en inläggning på sjukhus.
    Förklarar mer om en stund,sträng order av läkaren om att gå o lägga mej o vila så bäst ja lyder.
    Kram! 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012