Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag skrev 2012-05-16 13:41:35 följande:
    SJÄLVKLART ska vi fira ihop Skrattande

Kan mkt riktigt vara ditt imunförsvar som stöter ut allt.
    Prata med din läkare om de.
    Jag tar nu prednisolon för att sänka imunförsvaret lite o så äggen ska ha större chans att fästa.
    Hejsan!
    Kikar in här emllanåt och läser hur det går för alla.
    Själv väntar jag på mensen som borde dyka upp om ca 1 1/2 till 2 veckor.
    Den är väldigt oregelbunden så jag kan aldrig veta exakt :)

Det här med att man kan ha ett för bra immunförsvar tycker jag är väldigt intressant.
    Jag blir också väldigt sällan sjuk. Kan ha känningar, som att jag är på väg att bli sjuk, men det bryter aldrig riktigt ut ordentligt. Sist jag var ordentligt sjuk med hög feber var över 10 år sedan. 
    En fråga om detta. På Carlanderska tog de blodprover som de sa var bra. Frågan är om de kollar immuntester, vet någon det? Eller måste jag be dem göra det? Eller får jag gå till vårdcentralen för att få det gjort? Då vi ännu inte påbörjat försök 5 så skulle jag vilja kolla upp det innan.

En annan fråga. Jag har just nu, och hela eftermiddagen haft en enorm molvärk i magen. Jag antar att det är ägglossningen men det gör betydligt ondare än vad det brukar göra. Det är min första ägglossning sedan äggplocket och jag minns inte hur det var under vår tidigare ivf-sväng (har haft uppehåll i över ett år). Har ni andra lagt märke till att ni haft ondare ägglossningar mellan två ivf-försök?
    Eller så är det mensen som är på gång.... i så fall är det extremt tidig.
    Aja... får avvakta och se, men den här molvärken har hållit i sig i flera timmar nu och så här brukar det inte vara.

Csillag skrev 2012-05-17 19:10:17 följande:
    Vem vet....Kanske e du gravid......??
    Testat???
    Hoppas annars att mensen kommer snart så du får köra igång.

Sj lyckades jag på nått idiotiskt sett göra sönder en av mina orgalutran sprutor så på lördag blir de att be snälla doktorn om mer för nu räcker dom inte, suck på mej!
    Tack så jättemycket för ditt långa, innehållsrika, svar och länkarna!! Det här med immunologi är jätteintressant och tråkigt att läkarna i Sverige inte vågar se över och testa andra metoder! Får se hur jag själv ska gå vidare med detta. Kanske att jag nämner det för någon läkare på Carlanderska, är nyfiken på deras svar. Men antar att du redan gjort det

Nja, gravid har jag svårt att tro att jag är med tanke på blockerade äggledare så är den möjligheten minimal. Samt att det i så fall skulle inneburit att min ägglossning kom extremt tidigt i min cykel. Funderar dock på om det är fler än en äggblåsa den här gången och att det är det som känn extra. Om så är fallet är det ju förbaskat att man inte ska ha passage så att de små rackarna hade kunnat ta sig igenom och befruktat dem!

Vad trist att en av orgalutransprutorna gick sönder! Blir ju ett extra stressmoment att behöva lösa. Och det är dessutom slut på orgalutran i hela Göteborg och inte kunde de beställa mer av leverantören heller enligt det apotek jag gick till i förrgår. Lyckades som tur var hitta orgalutran på apotek i mina föräldrars stad (Uddevalla) så min pappa hämtade ut dem igår.
    Ringde dock i veckan och pratade med en barnmorska på Carlanderska som sa att de hade orgalutran där om det skulle krisa sig eller så fanns det alternativ medicin, så det är lugnt. Klart de hjälper dig!  
    Vincents mamma skrev 2012-05-17 21:25:34 följande:
    Jag har sjukt ont i ljumskarna, nån som haft det någon gång? Rd 8
    Bebis. Helt klart *Tummar hålles*
    Csillag skrev 2012-05-17 21:25:52 följande:
    Jo de e just den paniken ja känner oxå.Den va redan slut här nere för en månad sen så vi fick ju åka till göteborg för att hämta där.
    Shit om den inte kommit in än.
    men jag ahr en reservplan iaf o de e skönt.

Man e tillräckligt stressad i allt de här o tänka på emdicin ska finnas inne gör de inte lättare.
    Alltid bra med reservplan och det löser sig ska du se!

Skänker er som har det extra jobbigt just nu en virtuell kram.
    Väldigt ledsen för er skull.
    Att det ska vara så svårt att bli gravid.
    Hade aldrig kunnat förstå hur jobbigt det kan vara för än nu när man själv är mitt uppe i denna berg och dalbana.Gråter

Csilag: Nu tvingar du dig själv att tänka på dig själv och VILA så mycket det bara går. Hoppas att ni kommer att se att det gått åt rätt håll på tisdag. Ta hand om dig!{#emotions_dlg.flower} Kram.

Csillag: Så ledsen för din skull. GråterTänker på dig. Styrkekram.

Familjen Ekberg: Men gud så rolig att höra att allt såg bra ut! Solig 

Själv väntar jag och väntar på att fröken röd ska dyka upp... Den är så himla oregelbunden. 34 dagar sen min senaste mens första dag men det är inget konstigt alls för att vara mig. :) Har dock anat en lite frustration från CU där de vill veta på ett ungefär när den ska dyka upp. Inte den blekaste svarade jag... men gav dem en "mellan tummen och pekfingret" med ett spann på en och en halv vecka.
    Vill att den ska komma NU så jag kan få börja på ett nytt försök!!! 

Mandelmumsa skrev 2012-05-29 18:20:43 följande:
    Nicali: Vad är EA?

Make your: Har du testat negativt eller hur var det?

Csillag: Nä, fy vad hemskt! Har du lyckats med blastoodling förut?

Ekberg: Gud va härligt att allt såg fint ut och att du till och med fick se hjärtat!!!
    Nej, det blev aldrig något ET förra gången.
    Nu väntar jag bara på mensen så vi kan få påbörja ett nytt försök. Känns som den är på gång så det blir nog inom de närmsta dagarna.

Hur går det själv? 
    Mandelmumsa skrev 2012-05-29 22:16:55 följande:
    Make your: Jodå, jag är än så länge en lyckligt ovetande ruvare på dag 3 :) Går väl in i den tyngsta ruvarveckan på fredag eller så..
    Vad roligt Mandelmumsa! Då är du ett steg på väg i rätt riktning. Håller tummarna stenhårt ska du veta! :) 

Csillag: Åh vad jag hoppas att det ska gå bra för er!! Och som många andra här sagt så har du ju trotsat oddsen tidigare så man vet ju aldrig... Tummar hålles  :) 

Själv väntar jag och väntar på min satans jävla mensfan (ursäkta). Men kan den inte komma snart!!!
    PMS:en har jag i alla fall börjat känna av, så den bör ju komma snart... ;)  

Nu är jag pissed off på Carlanderska.
    Fick min mens i morse och ringde dem runt 9.00 o bokade tid för dem att ringa upp mig kl 11.30 idag.
    Då de inte har ringt (de brukar alltid ringa den tid de sagt) så ringde jag upp igen. Då var nästa lediga tid för uppringning först imorgon kl 10.30!!!! Blir så förbannad!!! Går ju inte att komma i kontakt med dem på något annat sätt! Har fått nummer varav det ena sa de att man skulle kunna lämna ett meddelande på en telefonsvarare, men icke! Går bara att knappa in sitt personnummer och sen blir jag erbjuden en tid för uppringning, imorgon.
    Så Arg!
    Antar att jag får börja med hormonsprutorna imorgon oavsett, men det är ändå väldigt dåligt.
    De har sagt att det aldrig ska vara några problem att kunna kontakta dem, även på helger.
    Tänk om det hade varit något allvarligare. Illa!

Csillag skrev 2012-06-02 12:51:58 följande:
    TIPS: Mejla dom o skriv som de e till dom.
    De gjorde jag en månad när deras tlf krånglade.
    Dom ringde upp efter några timmar.

å so du sa, dom brukar verkligen alltid ringa upp 
    Tack för tipset!
    Det är bara jag som är ett stress- och kontrollmonster!!
    De ringde precis så jag tar tillbaka ovan inlägg!
    Carlanderska är bra!! :)
    Imorgon börjar jag med Gonal-F 125 IU och ultraljud på fredag.
    Nu är jag taggad och på g igen. Men ska försöka hålla igen min optimism lite, så inte fallet blir allt för hårt om det skulle misslyckas även denna gång. Måste försöka tänka långsiktigt.
    Och på måndag ringer även Torbjörn mig för det har dykt upp lite frågor i efterhand kring förra försöket.
    Tänker kämpa med näbbar och klor den här omgången för att få tillbaka två embryon (om det finns vill säga).
    Fick ju det på vårt tredje försök och då plussade vi.
    Så jag känner väldigt starkt att jag vill ta "tvillingrisken" den här gången. Eller risk o risk. Skulle bli överlycklig om det blev tvillingar! (trots medvetenhet om att det medför extra risk för komplikationer).
    Då var man igång igen... Skrattande

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012