Ivf/FET Töserna 2012

Kan mkt riktigt vara ditt imunförsvar som stöter ut allt.
Prata med din läkare om de.
Jag tar nu prednisolon för att sänka imunförsvaret lite o så äggen ska ha större chans att fästa.
Kikar in här emllanåt och läser hur det går för alla.
Själv väntar jag på mensen som borde dyka upp om ca 1 1/2 till 2 veckor.
Den är väldigt oregelbunden så jag kan aldrig veta exakt :)
Det här med att man kan ha ett för bra immunförsvar tycker jag är väldigt intressant.
Jag blir också väldigt sällan sjuk. Kan ha känningar, som att jag är på väg att bli sjuk, men det bryter aldrig riktigt ut ordentligt. Sist jag var ordentligt sjuk med hög feber var över 10 år sedan.
En fråga om detta. På Carlanderska tog de blodprover som de sa var bra. Frågan är om de kollar immuntester, vet någon det? Eller måste jag be dem göra det? Eller får jag gå till vårdcentralen för att få det gjort? Då vi ännu inte påbörjat försök 5 så skulle jag vilja kolla upp det innan.
En annan fråga. Jag har just nu, och hela eftermiddagen haft en enorm molvärk i magen. Jag antar att det är ägglossningen men det gör betydligt ondare än vad det brukar göra. Det är min första ägglossning sedan äggplocket och jag minns inte hur det var under vår tidigare ivf-sväng (har haft uppehåll i över ett år). Har ni andra lagt märke till att ni haft ondare ägglossningar mellan två ivf-försök?
Eller så är det mensen som är på gång.... i så fall är det extremt tidig.
Aja... får avvakta och se, men den här molvärken har hållit i sig i flera timmar nu och så här brukar det inte vara.

Kram.