• Snölängtan

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag: Stor kram!!! Jösses, vad med test...måtte det ändå gå bra. Håller tummarna!
  • Snölängtan
    joujou skrev 2012-06-12 10:45:43 följande:

Gick in i v.7 idag!

GRATTIS!!!! Då är vi i samma fas...jag är också i v.7 och ska på VUL imorgon! Undrar just vad som går att se....förhoppningsvis ett hjärta som slår! Glad
  • Snölängtan

Ännu lite peppning...

Vi hade bara ett fryst embryo kvar (och några mer försök var inte i planen så det var "sista") och vid upptiningen var det bara två av fyra celler som klarade sig. Läkaren sa att "eftersom ni ändå bara har det här kvar så sätter vi in det och hoppas på det bästa....". Nu är jag gravid och igår såg vi ett pyttelitet hjärta jobba på för fullt. Märklig känsla - speciellt som vi var så inställda på att vår son inte skulle få något syskon. Nu jobbar vi vidare på att allt ska gå bra.

Men som så många sagt:     Ge inte upp hoppet! De märkligaste saker kan inträffa!!! Kramar till alla i tråden!

• Snölängtan
    Csillag skrev 2012-06-14 15:43:18 följande:
    har vul den 21.e så en vecka kvar..
    Ännu en tuff vecka för dig alltså... Håller tummarna för att blödningen inte återkommer och att plussen fortsätter att visa sig så klart det går på testerna!!! Klart "grodan" ska vara kvar! Så ÄR det bara!!!
  • Snölängtan

MYOKOM: Grattis till de fina embryona!!! När det gäller testdatum så fick jag 17 dagar efter en FET och 14 dagar efter den senaste och då visades ett lite svagt streck på TD 14.

Csillag: Tack för att du håller humöret upp på oss alla - jag blev faktiskt lite full i skratt när du skrev om ditt sug efter fisk! OCH att du tom vet vad de rackarna heter! Hoppas ni fisksuget håller i sig och tilltar! Flört   Angående uppdatering av "listan" så hade jag VUL 13/6 och BF är 29/1 2013....

Sessan 83K: Angående ”nedreglering” så blev jag nedreglerad men hade fyllt 40 precis och fått en kallelse till den "allmänna screening-mammografin" så på sätt och vis fick jag en koll i lagom tid….men annars var det ingen koll. Men å andra sidan hade jag inte samma spruta/medicin....

Mandelmumsa: Grattis till beslutet att få två embryon. Lycka till nu!!!

• Snölängtan
    Mandelmumsa skrev 2012-06-17 22:41:41 följande:
    Tack Snölängtan! Såg det fint ut på UL?
    Tja, så find det kan se ut så tidigt: en hinnsäck fanns där och det var placerat på ett "bra ställe" i livmodern enligt Dr och sedan förstorade han upp bilden så att vi kunde se "en ärta som pulserade" och det var hjärtat!!! Häftigt att det går att se så tidigt. Men mer än så gick inte att se. Så vi har nu "ett litet hjärta" som vi hoppas ska växa till sig på bästa möjliga vis! Glad
  • Snölängtan
    joujou skrev 2012-06-20 18:13:28 följande:
    Här har vi lilla pluppen i v.8 (7+1) Idag alltså. För första gången någonsin har jag fått se en liten böna i min mage och ett finfint hjärta slå! 

Snart är det eran tur också!! Hjärta
    GRATTIS! Vad fint det ser ut!!! (Vi fick endast se något pulserande...men Dr såg ju hinnsäck etc...)
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-06-21 14:59:35 följande:
    Men guuu va skönt de va att se grodan satt rätt, o ett tickande hjärta!!!

Men vad underbart att läsa, Csillag!!!! Stort grattis och många, många lyckönskningar på vägen!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012