• Sindyrella1983

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag skrev 2012-08-21 17:00:54 följande:

tror de kan variera frn klinik till klinik tyvärr
    de e verkligen stor skillnad på ilika kliniker.

Ok :) Då ska jag kolla upp det när det väl blir aktuellt, vara bara en tanke som slog mig!!

Och vad skönt att höra att bebis lever, då får du försöka ta det lugnt nu och du gjorde helt rätt i att inte ta den tjänsten tycker jag! Det kommer fler chanser!!!!!
  • Sindyrella1983
    Suck!! Fick reda på att den 4:e av mina nära vänner och familj är gravid, fantastiskt roligt för dom men jag är helt ärligt lite trött på att alla lyckas!
    Jag skulle ju varit hemma med alla dom om allt hade gått som det skulle första gången! Känns som jag bara vill lägga mig och gråta! Gråter
  • Sindyrella1983
    Csillag skrev 2012-08-23 09:09:35 följande:

Skickar masssa styrke kramar!!

Vet hur de känns.
    Vännerna har fött barn i omgångar under åren, barn efter barn.
    Man tycker verkligen livet är så orätvist ibland.
    De finns sånna som har oskyddat sex o skiter i skydda sej o sen hellre för en abort, eller dom som blir gravida bara man skakar ett par boxershorts över dom eller dom som blir gravida trots dom inte vill och skyddar sej.
    Här inne finns hur många som helst som kämpar år in o år ut,gråter floder o testar allt men inget händer.
    Vi som verkligen skulle göra allt för ett litet barn får kämpa o kämpa.

Jag vet hur du känner, jag har sj varit där så länge.

Ge inte upp!
    En dag sitter du där med ett positivt gravtest o du vågar då ist inte tro på att de e sant!

håller tumamrna för att du ska få en liten snart.
    tack snälla!

Det är skönt med någon som förstår, det e så svårt att förklara hur man känner för någon som inte går igenom detta. Jag är ju glad för deras skull såklart, men ledsen för att jag inte kan. Det e lite skumt. Och jag blir avundsjuk på dom oxå... Jag vill ju inget hellre än att få en bebis och att veta att den enda som kan fixa det är läkarna. Det e läskigt!

Hur länge har ni försökt?
  • Sindyrella1983

Här är det mycket upp och ner, ena stunden känns det bra, nästa stund får jag reda på att någon är gravid å då känns det skit och så gråter jag ett tag....

Men idag ska vi på möte på sjukhuset där vi ska få info (tror jag) och för att sedan gå vidare med provtagningar (tror jag)..... Känns nervöst men spännande på ett bra sätt såklart! Jag har ju längtat så sjukt till denna dagen Glad

• Sindyrella1983

Vi har nu fått info om IVF och vad som kommer hända. Vi har lämnat lite prover och ska lämna fler under de närmsta veckorna. Sen ska vi tillbaka till sjukhuset för genomgång om ca 1 månad Glad efter det skickas remissen till Malmö och då börjar vårdgarantin gälla, alltså att vi ska ha tid inom 3 månader Glad Känns så skönt att bollen är i rullning och att det börjar hända något!!! {#emotions_dlg.flower}

• Sindyrella1983

Idag har min sambo lämnat sitt andra spermaprov för test. Det går lite framåt nu. Jag ska ta blodprov nästa vecka... och det e det bara drygt två veckor till vi ska på återbesök jag känner mig full av hopp!

• Sindyrella1983
    Lac2010 skrev 2012-09-19 20:07:31 följande:
    Blev ett stort fett härligt JÄTTE Plus på stickan idag!!

STORT GRATTIS!!!! Hjärta
  • Sindyrella1983
    Vi var hos läkaren i onsdags och fick veta att alla våra prover var bra och att jag har fina stora äggstockar vilket gör att jag har bra förutsättningar att få ut många ägg vid IVF-behandling Glad Hon säger att vi har väldigt bra förutsättning att lyckas eftersom vi inte har några som helst problem att bli gravida, endast att dom satte sig i äggledarna istället för livmodern... Så nu skulle hon skicka remissen till Malmö så får vi se hur många månader det tar innan vi kommer dit... Den eviga väntar är igång igen........
  • Sindyrella1983

Igår fick vi bekräftelse på att remissen har kommit till malmö och nu väntar ca 4 månaders väntetid enligt dom. Och efter det ca 2-3 månader till innan behandling börjar. Så om jag räknar lite lätt så i april-maj 2013 kanske vi kan påbörja något...
    Det känns som en heeeeel evighet och det är redan så sjukt jobbigt att vänta!!!

• Sindyrella1983
    enäggs81 skrev 2012-10-10 15:43:28 följande:

Denna eviga väntan.......vi IVF:are är experter på att vänta!!!Obestämd

Mmm verkligen och månaderna bara springer iväg.... Det som gör mig mest ledsen nu är att vänta utan att kunna påverka...
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012