-
En gång, eller varje gång?hoppfull idag skrev 2012-05-10 18:41:21 följande:Ang Pergotime, jag fick gå på VUL för att se att allt såg bra ut. Tror det bar på dag 12-13 eller så. -
Jag fick ETT VUL på sex kurer.
-
Jag gick i gävle och fick i måndags höra, av min nya läkare, att de inte erbjuder VUL utan att man ska ha tur för att få det. För det ska tydligen vara omöjligt att få negativa biverkningar av pergotime, att bli överstimulerad osv osv.Mischa skrev 2012-05-10 20:15:03 följande:oj! Men jag har förstått att inte alla har lika tur som jag, min läkare var toppen. Var gick du? Jag gick på Octaviakliniken i Sthlm. -
hoppfull idag skrev 2012-05-10 21:11:08 följande:Ett VUL?! På sex kurer?! Reagerade du då så "bra", att läkaren tyckte du hade rätt dos och att du skulle reagera lika varje gång?
Jag antog att läkarna visste vad de gjorde och jag har ju nu fått höra åt min läkare att på Gävle sjukhus får ingen mer än ett vul om ens det. -
Ja det var det jag sa till henne. Men enligt denna läkare och min förra läkare så får man ett VUL, och knappt det, i gävle. Enligt min nuvarande läkare kan man inte bli överstimulerad av pergotime.Csillag skrev 2012-05-11 11:15:31 följande:Det är ju fruktansvärt dåligt av din läkare.
Pergo ska övervakas varje månad.
Å man kan lätt bli överstimulerad av pergo,de beror ju helt på hur ens kropp fungerar.
Herre guu har man bra äggreserv så kan man ju få väldigt många äggblåsor varje månad och sto chasn till flerbrd o ju högre risk graviditet.
Hon sa även att man ska äta det varannan månad, men min förra läkare sa till mig att ta det varje månad och när jag påpekade detta sa min läkare bara att alla gör olika.
Jag är SÅ glad att min IVF blir i Falun och INTE i Gävle, har helt tappat förtroendet för Gävle nu. Knappt så jag vill föda här om jag blir med barn
-
Men herregud så nervös jag är!
Jag har extrem nålskräck, så detta kommer nog tära mer på mig psykiskt än negativt grav.test efter negativt grav.test.
Finns det någonting som säger att chanserna att man lyckas är större om man någon gång har lyckats bli gravid på egen hand (det blev missfall i vecka 8 och sedan dess har jag inte lyckats igen och detta var i mars förra året) eller är det lika för alla oavsett? -
Vad innebär RD?LnH skrev 2012-05-11 12:11:04 följande:jag gillar INTE nålar, så min man fick ge mig sprutorna och jag blundade :)
Min läkare sa till mig att det var positivt att jag har varit gravid innan och att det inte var så länge sedan jag fick min son (dock så fyller han 4 år). För då så finns det inga andra fel än att min äggledare är blockerade... men vi har ju iofs inte lyckats ännu så. Men idag är det RD 7 i alla fall.
Håller iaf tummarna för dig och alla andra som just nu är mitt uppe i processen
Ok. Ja men då hoppas jag att det går bra för oss. Vill ju så otroligt gärna, likt alla i denna tråd.Mandelmumsa skrev 2012-05-11 12:46:23 följande:Min läkare har också sagt att det är positivt om man någon gång har blivit gravid även om det blev missfall. Själv har jag ett utomkved och ett tidigt missfall (efter första ivf-försöket) i bagaget.
-
Tack tackCsillag skrev 2012-05-11 17:44:05 följande:RD = är tiden från att ET (dagen du får tillbaka ägget) fram till man har TD (Testdag)
RD= Ruvardag
-
Hur är det nu efter man har återinfört ett embryo (är lååååångt fram i tiden för mig nu), är det viktigt att man tar det lugnt och undviker stress och träning då?
-
Är det någon här som vet om könssjukdom kan göra att man inte längre är berättigad IVF? Alltså om man har fått en könssjukdom, oavsett man är frisk och kry tills det är dags dör IVFen?