• Vincents mamma

Ivf/FET Töserna 2012

Är nu på väg hem igen! Kan nu stolt säga att jag är ruvare!!! Det kunde inte gått bättre! Först ägget dom tinade var perfekt! Så vi har 3 kvar i frysen :) nu är det 15 dagars väntan (långfredagen) och denna gång ska jag inte tjuvtesta! Mens eller testdag är det som gäller så nu köra vi :)

• Vincents mamma

Själva återinförningen känns inte alls, det kändes lite när dom satte in instrumenten men inte alls farligt tyckte jag, sen går det ju väldigt fort :)

• Vincents mamma

Hej! Testade negativt idag på ruvar dag 8 och nu borde det väl synas med en blasto? Tror jag har gett upp denna gång åxå.. :(

• Vincents mamma

Det är så skumt! Känner mig gravid, mår illa, spänner och drar i ljumskarna och molar till och från! Men testet var så negativt det kunde vara och när jag blev gravid första gången plussade jag på ruvar dag 9 första gången väldigt svagt men då hade jag ju fått ett 2 dagars tillbaka så därför tycker jag att ruvardag 8 med blasto borde ju visa rätt! Vet inte vad jag ska tro, kroppen säger än sak men huvudet en annan! Men men än så länge blöder jag ju inte och det gjorde jag vid förra försöket på dag 8 så det är väl bara och avvakta och hålla tummen!

• Vincents mamma

Nej jag vet att det är olika, och jag försöker vara positiv men det är ju sjukt svårt ibland att håll upp humöret, men så länge jag inte blöder finns det ju fortfarande en chans!

• Vincents mamma

Hej, nu har blodet lätt börjat visa sig så det är nog över för denna gång! Vi ska kolla om vi kan få 2 tillbaka nästa gång! Vi har 1 fet och 1 färsk försök kvar sen ger vi upp syskon så hoppas på att dom går med på det!

• Vincents mamma

Ska även kolla om jag kan få nått annat än crione eller vad det heter för jag har mått så illa båda gångerna med det.

• Vincents mamma

Pratade med kliniken idag och vi kör igång direkt med ett FET till så tisdag efter påsk blir det vul för att kolla hinnan. Då ska vi även diskutera om vi kan få 2 tillbaka! Känns skönt att inte behöva vänta 1 månad igen! Gissar på att det vi gör kallas för ostim, tar ju bara en ägglossningsspruta för att styra lite :)

• Vincents mamma

Hej hej! Är nu hemma efter vul och allt såg som vanligt toppen ut så nästa Tisdag ska nästa eskimå flytta in :) Vi kom överrens om att bara sätta in 1 denna gång också efter som allt ser så fint ut och chanserna är stora, så får vi se hur det blir sista gången om det inte tar sig nu. Är så sjukt frustrerande att allt ser så bra ut hela tiden, toppen ägg toppen hinnor m.m och ändå funkar det ju inte! Blä!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012