• skånetjejen

Ivf/FET Töserna 2012

Äp i morgon !! hoppas det går bra, är nervös, hoppas att jag kan sova i natt !!!

• skånetjejen

Äp i dag gick bra !! 7 ägg blev det !!! är nöjd :) allt gick bra i dag har inte haft så ont och ej varit så svullen som de andra gångerna !! fick nog mindre lugnade och smärtstillande denna gången vilket var bra för föra gången var jag helt groggy och det var jätte obehagligt!!  får reda på i morgon fm hur många som är befruktade och får då oxå veta när återförande blir !! blir antingen på söndag eller måndag!!  hoppas att det några st som är befruktade !!

tack alla för lycko önskningarna !!! det betyder mkt 
    lycka till till alla andra som oxå har äp snart !! håller tummarna !!

kram

• skånetjejen

ÄP i fredags och allt gick bra, vi tyckte att denna gången känns det jätte bra och denna gången e det vår tur att lyckas,  i lördags vänta jag på samtal från klinikens lab för att berätta hur många som var befruktade, de skulle ringa innan kl 11 :00 tiden gick och gick, tillslut 10 45 ringde läkaren som jag träffa dagen innan!! 6 ägg var bra utav 7 men inga av de äggen var befruktade !! :( på en sekund gick vi från hopp till förtvivlan !! det e skit tråkigt, har tagit mediciner i 8 veckor och väntat på att börja behandlingen innan dess till ingen nytta, tillbaka på ruta 1 igen !! just nu känns det skit!! men det blir väl bättre om några dagar när vi har hunnit smälta detta!! hela detta året har bara varit en dal och berg bana !! det börja med ivf  1 misslyckades i februari, ivf 2 misslyckades i maj, ivf 3 skulle börja i augusti men blev upp skytten på grund av x i juli !! (mitt andra x), och nu när vi äntligen fick börja ivf 3 så blev det inget, så tillbaka till att vänta igen, som tur e har vi inte förbrukat några poäng eftersom det ej blev ett et, ska ringa in vid nästa mens för att få reda på planeringen !! 

håller alla mina tummar att det ska gå bättre för alla ni andra !! kram

• skånetjejen

hej 

tack för alla hälsningar som jag fått efter mitt tunga besked härom dagen
    jag försöker att kämpa på men det är svårt nu i början men det känns nog bättre längre fram !!
    hatar detta !!  jag längtar så efter en liten :(

men jag har ett dilema vi funderar på om vi ska försöka själva undertiden vi väntar på att komma i gång igen men vet ej om vi ska våga har haft två x !! och nu detta senaste ivf försöket blev uppskytten redan en gång i sommras pågrund av 1 x !! en del av mig vill avvakta att försöka själv till vi gjort nästa ivf !! men en del vill ej vänta !!! det är svårt !! om vi försöker och jag får ett x till hade det varit skit tufft ( har endast 1 äggststock och äggledare kvar efter tidigare op för 10 år sedan pga cysta, och blivit op för x i äggledaren 2011, och x i äggstocken 2012 )!! vet ej hur vi ska göra har fått lite olika råd från läkare, ssk och kurator !! behöver era tankar och råd !!!

grattis till alla som nu blivit ruvare !!! 

• skånetjejen

Hej allesammans
    det var e tag sen jag var  här inne hoppas allt e bra med alla 

Grattis tant groda !! härligt  Hoppas att det är fler som + !! :)

Tant Groda skrev 2012-11-12 13:45:42 följande:
    Jag är gravid. Fick positivt test idag. UL om två veckor.
    Lite uppdatering från mig är att jag ska börja min nästa ivf vid nästa mens ca v 47 äp är beräknat till v 2 :) 

ha det bra 

• skånetjejen
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-14 18:05:44 följande:
    Ni som har fått påbörja en till behandling, hur funkade det för er? 
    Enligt BM jag pratade med ska vi köra igång på en gång, är det då långa metoden igen (hade inga ägg i frysen)?  
    Vi har fått vänta en mens cykel innan vi kommit i gång igen !! jag tror att du inte får börja på denna mensen som du fått nu !! utan nästa mens om 4 veckor ca !! så har det varit för oss!!  men det är kanske olika från klinik till klinik vet ej !! håller alla tummar att det går bra nästa gång kram
  • skånetjejen
    Sindyrella1983 skrev 2012-11-19 09:50:37 följande:
    Vi har äntligen fått kallelsen till första info och läkarbesök!!! Ska dit om drygt två veckor! Solig Den 6 december är det dags, sen får vi se när behandlingen kan starta. Men detta känns helt underbart!!!!
     härligt kul att komma i gång !!! det är en jobbig tid när man går o väntar !! lycka till 
  • skånetjejen
    Vincents mamma skrev 2012-11-19 07:35:34 följande:
    Csillag! Hur går det för dig? Fick grodan stanna kvar eller var det daxs att komma ut? Tänker på dig!
    Undrar oxå hur det går för dig csillag många kramar
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012