• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

jazmine25 skrev 2012-12-07 11:46:44 följande:
    Igår gjorde jag mitt VUL som jag hade sett fra emot med skräckblandat förtjusning. Jag verkligen livrädd innan jag hoppade upp i GYN stolen. Läkaren var verkligen tröstande och otroligt varm. Hon visade snabbt att inne i hinn säcken fanns det en liten bebis. Även fast jag bara var i v.6 (5+6) igår så visade hon oss ett tickande hjärta. Vilken magi. Och nu känner jag mig bara lugn inte en gnutta oro finns kvar hos mig nu.
    Gratiis!!!! Vad skönt att det fungerade och att du slapp göra flera ivf:er!!! Du tar Fragmin nu eller hur? hur länge ska du ta detta??

Själv så var jag på återbesök och denna gång så får vi verkligen 2 stycken embryon tillbaka. Han pratade om att allt ser bra ut och att det verkar vara problem med att ägget inte kan fästa. Han sa att det fanns studier som visar om man har myom så kan det göra att det inte fäster bra för att det kan förhindra blodflödet. Så jag fick trombyl utskrivet med. Eftersom vi nu kör au natural så att säga, hoppas på mirakel så tar jag en halv barnalbyl per dag. De såg inte att det var helt stopp i den ena äggstocken så ifall det bara beror på myomet så kanske det kan hända ett mirakel...vem vet. Förra gången jag blev gravid men fick tidigt missfall tog jag två albyl dagarna de skulle fästa och sen inget mera, vem vet det kanske berodde på detta. För det känns som om det är ngt mera fel än bara fel på äggstockarna, men ingen har velat ta mera tester de säger bara att det kommer nog gå.
    Vi får väl se vad som händer...
  • LnH

csillag, vad skönt att allt är bra med dig! Själv var jag och hämtade ut all medicin idag för ivf i mitten av Januari. Denna gång blir det återföring av två embryon och trombyl...får väl se om det gör susen, om inte så får vi vara nöjda med mina två barn.

• LnH

väntar på mensen och har blött lite idag och lite idag, varför kommer inte mensen igång? dag 2 ska jag börja med sprutor...och denna gång så får vi två tillbaka. Detta måste väl ändå vara vår tur denna gång? saknar inte sprutorna men vill komma igång igen.

Jag börjar bli nervös för ET. Jag tycker inte alls om ET, det är det värsta och sen är inte den 2 veckors väntan heller så rolig heller men ET är det värsta för min del.

fam ekberg: grattis!!!

Csillag, hur går allt för dig?

• LnH

Har nu varit och fått två embryon av toppkvalitet insatta. Har ickså fått trombyl. Får väl se om det lyckas denna gång. Csillag: hur går det för dig?!

• LnH

Karfor: grattis!

Har testdatum den 16/2, men alla gånger innan så har jag börjat att blöda på dag 9 eller 10 så kommer att testa då istället, det vill säga ifall jag inte får min mens.

Har mens värk till och från, det molar och crinonen är lite brun/rosaaktig redan idag...suck. Men tror inte att det är ngt direkt, blödde rätt mycket efter ÄP, eller mer än vanligt så kan nog vara det. Men det är inte kul att se när man går på toa.

Den här väntan det är den som är jobbigast. Får väl se ifall det går denna gång.

Vincents mamma, vad kul att du också får tillbaka 2! Jag hoppas att detta blir vår tur denna gång och att vi får större chans med 2 stycken.

• LnH

Vincentsmamma: ja det är nog bara du och jag som är kvar utan att ha fått plus :S jag har blivit så extremt svullen den här gången, jag kan inte knäppa byxorna och knappt skjortorna jag har. jag ser gravid ut, som i 20 veckan eller nåt. Trodde det skulle gå över någon/några dagar efter äggplocket men det har inte ändrat sig ett dugg.

testade igår med grav test för att se om sprutan gått ur, d fick jag ett plus, idag så har jag ett nästintill osynligt plus, det ser ut som en skugga och är ett sånt test där jag hade drivit mig själv till vansinne om jag fått närmare testdatumet ;) det syns inte ens i genomlysningen men det syns ytte pytte när man tittar. Så får se om det är helt blankt imorgon då kan jag börja hoppas på ett yttepytte svagt plus :)

• LnH

Vincents mamma: skönt att veta när man får sätta igång i alla fall. Det är så mycket väntande när man göra IVF och den, enligt mig lättaste perioden är mellan man börjar med sprutor tills man har återföring för då händer det saker hela tiden och sen inget på runt 2 veckor förutom all väntan.
    Idag är jag så sugen på ost, skulle och handla det och maken nämner att det ska man väl  undvika om man är gravid, herregud det har väl knappt ens fäst en om ens det. Så nu får jag ingen ost! sur som en citron. Han kommer ju inte ge upp att dricka öl helt i 9 månader ifall det lyckas eller sluta att snusa eller ge upp ett dugg...och jag kan inte ens få min ost idag..

• LnH

fick reda på att vi nu har en blastocyst i frysen och ett två dagars...det känns rätt bra. Får väl se om jag får ett plus eller en blödning i helgen, har ju alltid börjat att blöda på dag 9-10 när det inte har funkat så ser inte alls framemot helgen. Har testat varje dag och det är negativt...kanske lite tidigt men ändå. RD8 idag med två, tvådagars embryon. Men fungerar det inte, så har jag en blastocyst i alla fall :) det känns bra bara den tanken :) vår 2 dagars har alltid förlorat hälften av cellerna, men det känns som om ett halvbra ägg klarar sig till dag 6 och blir en blastocyst så borde det ju vara ännu bättre! och tappar en sån lite celler (typ 2 stycken så döms inte den ut på samma sätt).

Trevlig helg till alla, själva ska jag hålla mig borta hela helgen ifall jag kan...ska försöka hålla mig sysselsat med saker som gör att jag inte tänker på att jag förmodligne kommer att börja att blöda

• LnH
    Vincents mamma skrev 2013-02-08 17:38:42 följande:
    Jag hejar på dig i helgen LnH hoppas verkligen att det inte kommer nått blod, här däremot får det gärna komma blod nu så jag kan börja med sprutorna nån gång :)
    Tack!!! Jag har dock gett upp, min man säger du måste vara lite positv och jag tycker att jag är det som är glad för att vi har en 6 dagars blasotcyst i frysen då jag tror att det kan vara bättre för min del :)

Haha du kan få min "mens istället :)
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012