• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

Fru Bone skrev 2012-04-16 11:18:06 följande:
    Nu har jag äntligen fått börja med mitt FET. Ska in på kontroll i morgon för att bestämma datum för äggåterföring.
    Jag hoppas verkligen att ägget tinar fram som det ska och att det fastnar denna gång.
    Åhhh va skoj att du fått komma igång igen.-

Vi har saknat dej här inne...börjat fundera vart du tagi vägen.

lycka till imon.
  • Csillag
    joujou skrev 2012-04-16 13:15:50 följande:
    Hahaha helt sjukt. Jag började precis blöda... rikligt! Ringde CvL och jag ska in på kontroll redan den 30e. 
    Det här schemat kanske blir helt ändrat. Hahah..  
    Oj se där, håller tummarna för ändrat schema nu då!
  • Csillag
    Pratat med Carlanderska o Priv.läkaren nu i e.middag,Obestämd
    Båda e helt överens om att nått gick snett med mitt FET då jag blödit så många gånger sen insättningen.Gråter
    Crinone borde kunnat stoppa de lite,särskillt då jag tar 2 crinone/dag
    .Dom skulle ha möte o ringa mej på fredag igen då margaretha o torbjörn ville sätta sej ner tillsammans o gå igenom mina journaler igen.
    Som de ser ut så kasnke vi ska byta ut crinonen mot nått annat.
    Förstod ja de rätt så tyckte dom nog att dom borde bytt ut crinonen förlängesen då jag inte lyckats bli gravid på 5 1/2 år o använt de nästan alla dom åren.
    Nån som har en susning va man tar ist för Crinone, glömde ju fråga.
    Jag vet jag tagit tabletter 3 gånger men har glömt va dom heter.
    Jag har ju ändå tatgi Crinone från 10 dagar innan ET/FET fram till TD.Om de skulle visat positivt skulle ja fortsatt med de till V 15. så man tycker ju att de borde ta.
    Oftast tar man ju bara 1 crinone/dag från 6 dagar innan ET/FET
    Nu blir de att vänta ut tills på fredag tills Margaretha ringer.

De som bestämdes va iaf att alla är helt överens om att vi borde göra en helt ny omgång ivf istället för FET.

Sträng vila från orgalutran start fram till TD.
    Sjukskriven från ET.
    Så de ja vet är att de blir Gonal F Maxdos från dag 1.
    Beräknad start sön 13 maj (mensen beräknas då)
    ÄP V21/22
    ET V 22
    Orgalutran från dag 5
    ovitrelle

Sen får vi se om de blir crinone eller va de blir..
    Blir en låååång vecka de här.
  • Csillag

Men flickor, upp med hakan.
    Vet hur fruktansvärt jobbig processen är o när de bara visar minus.
    Ge inte upp, de kommer fungera för er.
    Hoppet är de sista som överger än.

Vincents mamma: De kommer gå jätte bra idag o du kommer få et fint pluss om en ca 14 dagar!

LnH: Gumman, jag vet precis hur du känner dej just nu o allt med förhållandet.
    Jag vet hur fruktansvärt påfrestande de kan vara,o man bara tänker bebis!
    Stanna upp en sekund,tänk på erat förhållande.
    Kan av tyvärr erfarenhet säga att bebis verkstan kan ta knäcken på ett förhållande.
    jag o min man (dåvarande sambo) höll på att gå åt skogen fullständigt  av bebis verkstan,de va bara bebis bebis bebis, vårat förhållande bestod bara av de.Pratade vi så pratade vi bebis,gjorde vi nått så va de gravida eller kompisar som ått bebis,barndop,eller fått reda på dom va gravida osv.
    Våra vänner bjöd oss på middag en kväll o vi va där o vi va ett ordentligt gäng.Efter middagen så satte dom sej ner med oss o mer lr mindre bönade o bad oss att vakna till liv o se hur våra liv kretsade på bebis o att vårat förhållande höll på att gå åt helvete.Dom berätade hur ont de gjorde i dom att se oss glida isär pga de här.
    Vi blev givetvis lite smågriniga till en början o tyckte inte dom förstod va vi gick igenom,men när vi väl började tänka på de så insåg vi dom hade rätt.
    Vi levde inte för vårat förhållande utan vi levde för bebis verkstan.
    Vi tog en paus,en välbehövlig paus.
    Jag va just då 42 kg lätt o helt borta egentligen av alla bakslag o 3 MF.
    min man jobbade ute hela veckorna o va hemma på lördagen endast.
    barnen började reagera på hur vi mådde.
    Våra vänner,våran paus va välbehövlig.
    Vi tog en paus i ett år,några månader efter friade mannen med dunder o brak.Vi planerade bröllope o 2010 stod bröllopet.Sen flyttade från ett samhälle som fått oss båda att må så fruktansvärt dåligt.
    När vi va inflyttade så började vi igen.

Anledningen till att jag berättar de här, orkar inte ta hela historien utan tar bara endel är att jjag tror de e viktigt att sånt här kommer ut.
    Många förhållande överlever inte en ivf karusell.

Det är därför jag påminner er alla många gånger att tänka realistiskt o inte gå in i detta så hårt att erat förhållande kanske går i krasch under tiden.

Jag kan låta stark o jag vet ni sagt de flera gånger,men jag tänker realistiskt denna omgången.
    Jag vet tyvärr att oddsen är emot oss,jag vet hur illa de kan sluta om man går in i de fullt ut.

Ett tips min läkare gav mej,
    sluta inte leva utanför ivf karusellen, sluta inte leva era liv utan lev de som ni brukar i vanliga fall.

OM de inte skulle lyckas så är eran kärlek till varandra de ni har o lever för.

den här processen är hemsk o förjävlig att gå igenom.

En stor anledning till att jag skapade en sån här tråd är verkligen peppningen stödet omtanken vi alla behöver i den här karusellen.

här kan vi gapa skrika gråta grina o bara få ut alla våra känslor.
    Vissa av oss tassar runt här inne,skriver inget,men läser o får stöd på de viset ändå.

De kommer gå bra för dej gumman, ge inte upp.
    Vi finns här o peppar o stöttar!

2012 ska bli vårat år!!

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-17 12:53:59 följande:
    Bra skrivet! Tror åxå det är därför jag känner som jag gör, tror det är en försvarmekanism! Men som sagt det är skönt att ha er att kunna lufta alla känslor med! Nu daxs för Fet!
    Håller alla mina fingrar o tår.

.....................
    ....................
    ...................
    ...................
    ...................
    .................
    Hmm undra om jag borde ragera när fingrar o tår örjar bli lite vita nu?
    Yr i huvet...
    Undra om de beror på cirkulations brist i kroppen ??

Hhaha skämtar bara...Lycka till gummna - de kommer gå så bra!!!!

• Csillag

Måste fråga...E de nån som testat barnalbyl??

Har ju en pärm med alla papper från läkare sen jag började med allt för 11 år sedan,där e både papper från läkarna o egna anteckningar o försök man gjort under åren.

dom gångerna jag lyckats bli gravid har jag tagit barnalbyl
    1/3 del och nångång 1/4 del.

Detta är dom gångerna jag lyckats bli gravid, tyvärr slutat i MF ändå.

Läkarnen har vetat om att jag tagi de.
    tror de hade med blodförtunning då jag har stor MF risk.

Funderar på att kolla med läkaren igen om ja kanske ska testa de.

Jag har ju dom gångerna lyckats bli gravid, tyvärr MF förutom med tvillingarna som kom 06.
    men de e ju enda gångerna ja lyckats bli gravid.
    MF beror ju inte på albylen för dom har haft med tappen att göra.

Nån som testat barnalbyl, fragmin eller trombyl.

I mina papper står trombyl o fragmin med.
    Men jag kan inte minnas att jag använt de.
    Men de e i samma veva jag tog en paus så frågan e om jag kanske skulle börjat med de men vi valde oausa ett tag.

vore intressant att veta om ni testat nått.

står klart o tydligt i mina papper att jag inte får ta mer än 1/3 del tablett/dag då de innehåller acablblabla (kan fan inte ens uttala de) 

Står att min läkare vari i kontakt med falun som gett rekomendationen.

Nån som går i falun som fått samma??

Nu ska jag ta o åka o hämta min man.
    En av pojkarna trilla på dagis igår o slog sej.
    två tänder lösa o en tand gick av.
    så dags för mannenmin att bege sej till tandlkäkaren med sonen.

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-17 13:29:45 följande:
    Jag är RUVARE! Test dag 5/5 och som vanan trogen hade 1:à dom tinat klarat sig perfekt! Så 2 kvar i frysen
    wihii gött!!!
    Grattis kära ruvare.

• Csillag
    familjenekberg skrev 2012-04-17 16:07:00 följande:
    Varit på nedreglerings koll i dag Vulet visade tunna fina slämhinnor blodprovet har jag inte fått svar på än. Pratade med CvL nu i efter middags och det visar det sig att blodprovet är bra ska jag börja med prodnom 3 gånger om dagen i mellan 10-14 dar sen koll igen och är slämmhinnan bra blir det återinfarande 3 dagar efter det. Har räknat lite gran och om jag kan börja på torsdag så borde återinförandet bli runt den 5 till 8 april.

Vill komma igång nu, tycker denna väntan är jobbig just nu är nere i en svaka tror jag.
    Åhhh va roligt att höra gumman att de rullarigång mer o mer för er nu.
    Chansar på de ska stå 5-8 maj inte april haha.

Förstår väntan e jobbig, dagarna går så sakta när man bara väntar.
    MEN ge inte upp, de närmar sej mer o mer.

verkligen superroligt att höra att ni är igång o allt ser bra ut. 
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-04-17 17:06:35 följande:
    Vincents mamma: Åh grattis lycka lycka till!!

Jag håller med om att det är väldigt tufft. Både för förhållandet med också för kompisförhållanden, där de kan vara svårt att förstå vad man går igenom.

Csillag: jag fick Fragmin pga propprisken vid överstimuleringen. Det är blodförtunnande som man tar som sprutor.
    Odessa skrev 2012-04-17 17:06:35 följande:
    Vincents mamma: Åh grattis lycka lycka till!!

Jag håller med om att det är väldigt tufft. Både för förhållandet med också för kompisförhållanden, där de kan vara svårt att förstå vad man går igenom.

Csillag: jag fick Fragmin pga propprisken vid överstimuleringen. Det är blodförtunnande som man tar som sprutor.
    Ojjj nu lyckades jag få två av dina inlägg haha.

Chansade på att de va blodförtunnande då de diskuterats med mej o diskusionen har vari uppe när ja haft MF.

Blir bara knäpp av all läsning,men tänkte de kan va bra att gå igenom allt igen innan fredag.
    Kommer ju sj inte ihåg precis allt man gått igenom o testat o planerats för.

Men guuu va tungt de känns att gå igenom allt när alla minnen kommer upp till ytan när alla MF kommer tillbaka,usch!
  • Csillag
    sukiojag skrev 2012-04-18 16:39:14 följande:
    I måndags ringde dom ju och sa att dom ville odla vidare på våra emryon, till dag altså dag 5(?) vilket jag tyckte var jättespännande! Det var ju hela 7 st som klarat sig till dag 3, vilket var långt över förväntan för min del, o vi hoppades på iaf 4 till frysen. men idag när vi kom för ET, finns INGA till frysen, ett blastocyst men ingen förhoppning om fler!! Jag e så arg!!! Vafan frös dom dom inte? 7st!! Nu har vi bara ett försök kvar, tårarna bara sprutar, så sjukt besviken.. Hade jag vetat att det ofta blev såhär hade jag aldrig låtit dom odla vidare!!! Vet inte var jag ska ta vägen... Men nu ruvar jag iaf.
    lider me dej gumman.
    Förstår att du e besviken lessen o arg.
    Vi hade 12 på dag 3 som dom odlade vidar o vi va superglada,i slutet blev de 5 blastocyster.
    Man känner efter åt att varför kunde dom inte fryst in några på tredjedagen oxå.
    Å fick du då inget till frysen förstår ja de känns förkävligt.

Sen är blasto större chans att ge graviditet,men visst suger de ändå.

Å vid upptiningen så är de ju inte säkert att dom klarar sej.
    vid mitt första FET fick vi ta upp 2 st för första blasto inte klarade sej.
    andra FET så klarade sej första som tur va så jag har 2 kvar.
    Men vi har bestämt oss för att göra helt nytt ändå.
    vill försöka få¨nått mer till frysen utoifall.
    Tror visserligen inte mina Frysförsök kommer fungera.
    Kroppen verkar inte vilja ta åt sej embryona.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012