Ivf/FET Töserna 2012
jag tror det med, men hon jag pratade med lät så osäker...
jag tror det med, men hon jag pratade med lät så osäker...
fick det här på digitala :)

Gud vad skönt att få se ett hjärta!!! Grattis igen!
Cisillag: tack! Jag är glad men inte så glad som jag trodde att jag sklle vara, känns så overkligt, typ som om jag drömmer eller ngt. men hinner nog vänja mig innan "den" kommer ;)
när kan man slappna av och bara vara gravid? jag kan inte sluta testa för att se om testen blir starkare eller inte. så här var det absolut inte med de två första barnen, då testade jag och var gravid och funderade inte alls på om det växte eller inte..
usch har mensvärk idag, men kan också bero på atj jag känner efter extra mycket, ska inte ha min mens imorgon eller på lördag, testar som en galning. Syns det skillnad på dessa test? De till vänster är från 5 dagar efter insättning och de till höger är från 7 dagar efter.

haha ja fast nojjig är jag, känns som om det på testlagrets tester inte syns lika stor skillnad men på andra syns det.
pratade med kliniken idag igen och den jag fick prata med nu var mycket mera positiv till att jag hade plussat. Den första lät så svävande att det kunde ju vara ett falsk plus trots att jag inte tagit några hormoner utan att det endast kunde räknas ifall jag väntade till mitt officiella test datum. Hon jag pratade med idag sa att jag kunde lita på det plus jag har fått speciellt eftersom det har blivit starkare. så nu vågar jag hoppas lite i alla fall.
Tack Jottatotta och Myokom! Ingen mens idag, dvs jag är fortfarande gravid :) och inga tecken på att dne skulle komma som en objuden gäst heller, testat starkare, jag kan itne låta bli ;)
vilka/vilken gravidtråd hänger du i Vincents mamma? vet inte om jag vågar mig dit ännu dock :)
Får rosa på pappret när jag torkar mig, trdje dagen idag. Känns mindre kul :( Och det ilar till innuti, typ i livmodertappen känns det som, till och från. Men har inte ont så kliniken säger att det inte låter som ngt farligt. Men har ont i magen och mår illa av magkatarr för jag oroar mig.
csillag- tack! Inget mer rosa när jag torkar mig sen igår vid lunch ungefär, peppar peppar
Enäggs -lycka till! Du ska se att det kommer att gå bra och att du snart är ruvare!
Hej! Det går bra för mig...tror jag.
Fick ett tidigt ul och fick se hjärtat och höra det (var då i vecka 6+5) och nästa vul är den 7/5 och jag mår illa som bara den mer eller mindre varje dag. Mindre kul!
Men det är ett positivt tecken i alla fall, då stiger väl hcg nivån. Men har inte mått illa i mina andra graviditeter...det hade jag gärna sluppit denna med 
Vincents mamma: ja det har blivit ett längre tag vi har "hängt ihop". Hur går allt för dig? Jag börjar bli "fet, jag kan inte knäppa mina byxor längre, har beställt mamma kläder, hoppas att de kommer idag, måste ha tröjor eller linnen som går ner över låren för att inte visa att byxorna är uppknäppta och sitter ihop med ett gummiband :)
Känns så konstigt nu nrä man är gravid, innan så hängde man här och peppade varandra och delade mig sig vilka doser av gonal-f etc man hade och alla symptom. På ett sätt saknar jag det. Känns underligt att äntligen vara gravid. Såklart är jag glad att vara det MEN det känns oavsett konstigt. Trots att jag har sett att det fanns något därinne och att jag fick sse och höra hjärtat så känns det overkligt. Som om det är jag som ser något ur någon annans ögon så att säga.
Har mått illa vissa dagar, så har nu skaffat seabands, får se om det hjälper, hittils idag så har jag mått lite illa men inte alls som dagarna innan då jag nästan fått panik och bara vill gå av tunnelbanan. Men det har dock bara varit illamående och har inte kräkts, men obehagligt oavsett.
Enäggs, grattis till graviditeten!!!
Här var det dött, min favvo tråd :)
Hur har det gått/går det för alla?
Själv så gick jag in i vecka 18 och ja det börjar bli tungt redan nu :)
Jag har tagit mig till vecka 27 och jag är så less på allt redan :( Jag känner mig tjock, har ont i ryggen, fogarna och kan inte sova. Känner mig extremt gnällig och trött och less.
Längtar tills han tittar ut så jag slipper vara gravid. Det som håller mig uppe är att det inte är så långt kvar, runt 10 veckor nu bara och det är skönt.
Men som sagt känner mig extremt gnällig när jag egentligen borde njuta av min sista graviditet någonsin :)
Det som ÄR mysigt dock är att känna alla rörelser och "leka" lite med och buffa lite på magen och se när den buffar tillbaka. Och när min yngsta sjunger för magen och lyssnar för att höra efter om han kan höra bebisen.
Ingen bebis här heller, har nu idag 4 veckor kvar tills tiden hos spec mvc för koll om datum för igångsättning, dvs det kommer med största sannolikhet ske om ca 5 veckor from nu :S
Jag har bara jobbat och jobbat och visst magen är större och jag känner bebis hela tiden MEN det har liksom gått så snabbt. De första 13 veckorna gick i snigelfart och nu så har det gått så snabbt att jag inte ens hunnit med allt
Vi har inte ens kollat ifall vi bheöver handla mer barnkläder än de som vi har i källaren. vi har inte handlat madrass till bebissängen eller sett över ifall det finns täcke och kudde etc.
Och nu är det mer än någonsin på jobbet och privat med att leta boende
Känns som om vi kommer stå där dagen bebisen kommer utan kläder och säng till den och utan bilbarnstol..
Nu har jag varit på tillväxt UL, allt såg bra ut och bebisen var lite större än "normalt", så de ville att jag skulle kolla socker nivån. När ska jag ha tid till det känner jag, men måste ta mig tid. Haha skulle vara lättare ifall mannen kunde göra det då han har ett mera flexibelt jobb.
Och nu gick det inte att ta miste på att det var en liten kille som låg där inne. Förra gången så var det inte alls tydligt tyckte jag men nu såg man väldigt tydligt.
Och han ligger ned med huvudet och har gjort det ett bra tag känns det som. Så nu är det nedräkning, men känns ändå som om det kommer komma för snart för jag har tusen saker som jag måste slutföra :S
Igår föddes vår son, väldigt snabbt och innan igångsättningen. Vecka 35+4 tyckte han var bra att komma ut. Allt gick bra om än super fort. Men första gången jag fått värkar hemma innan jag åkt in.