• hoppfull idag

Ivf/FET Töserna 2012

Hej tjejer! Har ruvat sen i tisdags (blir det ruvardag 6 jag är på då, eller 5?) och är redan sugen på att tjuvtesta. Hade tänkt att jag skulle vänta 14 dagar men nu känns det ju så långt..

När testar ni? Hur tidigt kan man se ett plus och hur sent kan man vara säker på att ett minus är ett minus?

Är dessutom förkyld. Min syster sa en gång att hon vart täppt när hon vart gravid men då är man kanske inte snorig också?

Kramar!

• hoppfull idag

Hej tjejer!
    Beklagar er som fått mens, usch det är det sista man vill ha...

Nu fick jag precis lite ljusrosa flytningar, hjälp. Har aldrig haft sådana innan. Öm i magen också, livrädd för mens. Vi hade sex igår, tänk om det var dumt? Men läkarna sa att vi skulle leva som vanligt, kunde ha sex osv.

Är på ruvardag 9 idag. Har beslutsångest om man ska tjuvtesta eller inte.

Kan man testa vilken tid på dagen som helst? Ska man håller sig typ 4 h innan?

• hoppfull idag

Vincents mamma, vad bra att du slutat blöda!!!! Håller tummarna för dig. Skönt att de sa så på kliniken.

• hoppfull idag

Hej tjejer,
    Testade idag positivt för andra morgonen i rad.. Kan inte riktigt fatta det än! Hoppas allt går bra nu.. Kramar

• hoppfull idag

Hej tjejer! Ni som har erfarenhet av IVF sedan tidigare, hur räknar man ut vilken vecka man är i?

Jag hade sista mensen den 23 mars FET 10 april Tror de hade odlat ägget i 2-3 dagar innan de frös ner det.
    Är jag då i vecka 5 eller 6 nu? Hur räknar jag?
  • hoppfull idag
    hoppfull idag skrev 2012-04-30 09:23:43 följande:
    Hej tjejer! Ni som har erfarenhet av IVF sedan tidigare, hur räknar man ut vilken vecka man är i?

Jag hade sista mensen den 23 mars FET 10 april Tror de hade odlat ägget i 2-3 dagar innan de frös ner det.
    Är jag då i vecka 5 eller 6 nu? Hur räknar jag?
    Ska jag alltså räkna graviditeten från mensens första dag eller FET - 2 veckor?
  • hoppfull idag

Okej tusen tack tjejer! Ska på VUL om två veckor och då ska fråga läkarna också, men man vill ju veta på en gång :)

• hoppfull idag

Victrix, välkommen! Jag hade samma problem som du, ingen mens el ÄL. Fick först testa Pergotime som jag inte reagerade på, sedan blev det sprutor. Dessa vart jag överstimulerad av, så läkarna konverterade mig till IVF. Nu har jag plussat och är i v7. Vi sökte hjälp redan efter ett halvår men är också lite äldre än er, jag är 30. Vet hur det är att längta...det vet alla här i tråden :) Önskar er lycka till!!!

• hoppfull idag

Oj, då blev du väldigt överstimulerad av Pergotime. Tog du enkel dos (en tablett/dag)? Jag tog trippel och ändå hände ingenting, så det kan vara väldigt olika.

Om du börjar med sprutorna nu är det viktigt att du börjar med en väldigt låg dos eftersom du verkar lättstimulerad. Har du samma gyn så har hon/han säkert koll på det.

Lycka till och förbered frågor på en lapp till gyn, jag vet hur lätt det är att glömma när man blir ledsen... Kram!

• hoppfull idag

Ang Pergotime, jag fick gå på VUL för att se att allt såg bra ut. Tror det bar på dag 12-13 eller så.

• hoppfull idag

Ett VUL?! På sex kurer?! Reagerade du då så "bra", att läkaren tyckte du hade rätt dos och att du skulle reagera lika varje gång?

• hoppfull idag

Stort grattis till alla er som plussat och kramar och pepp till alla er som fortsätter kämpa!

Själv är jag i v 10 nu (9+5). Fick en blödning för 1,5 vecka sedan och fick åka in akut. Alla trodde det var missfall men fostret satt kvar. Hjärtat slog och den hade vuxit. Vi blev skärrade efter det men nu har man börjat försöka slappna av igen.

Kram till er alla!!!!

• hoppfull idag

Hej tjejer, jag är inne här ibland och läser även om jag inte är så aktiv.. Grattis till er som plussat!!!!

Själv var jag på inskrivning idag, är i v12 nu och allt rullar på. Har mått illa så jag har inte gått upp i vikt än men längtar efter magen. Hade en blödning i v 8 men annars har set gått bra.

Stor kram till er alla!!!

• hoppfull idag

Jag var väldigt aktiv i förra tråden och när denna tråd var ny.. idag är vårt mirakel 5 veckor! Trodde aldrig jAg skulle få skriva det..att det hände bara alla andra.

Denna tråden hjälpte mig otroligt mycket när jag gick igenom det tuffaste jag varit med om i livet, att inte bli gravid...men tillslut blev jag det och jag önskar alla härinne detsamma av hela mitt hjärta!!

Stort grattis till Csillag och ni andra som blivit mammor!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012