Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Frida79: Vad roligt! Grattis!!

Csillag: Ja, hoppas så innerligt att det ska se bättre ut den här gången bara, så att det finns två att få tillbaka... Usch, är såklart väldigt orolig att det ska bli som förra försöket. Att det inte blir något ET. Jättejobbigt, men får försöka ta en dag i taget och inte måla fan på väggen innan jag ens kommit igång. Herregud, vad man pendlar. Ena stunden är jag optimistisk för att sekunden efter börja oroa mig. Tur att jag har så mycket att göra på jobbet så jag hinner knappt fundera på detta på vardagarna. Gäller att hålla sig sysselsatt den närmsta tiden för att inte tankarna ska börja mala på.

Och du, jag håller tummarna för dig med!! Stenhårt! 

Oj vad roligt Csillag! Håller tummarna att allt går vägen för er nu! Det tror jag att det gör ;)

Pratade med CA i måndags och det känns bra att de har samma syn som vi på hur vi ska utföra detta försök. Läkaren tyckte också att det lät som en bra idé för oss att sätta tillbaka två embryon på dag två, om det finns två som ser fina ut vill säga.
    Jag och min man har nämligen vid varje ivf-försök haft fragmenterade embryon och därmed aldrig fått något till frysen, och det finns studier som pekar på att det kan vara som så att de fragmenterade embryona är lite känsligare och därmed inte riktigt trivs i laboratoriemiljö och att det kan ge större graviditetschanser för oss att faktiskt sätta tillbaka ett eller två embryon så tidigt som möjlig, istället för att riskera att odla till blastocyst (och få för mycket fragment). Enligt den här studien (har inte läst den själv utan fick den återberättad av läkaren ) så hade man t.o.m gjort ET redan på dag 1 och fått bra resultat (i form av graviditeter).
    Men det ska inte vi göra, utan det blir dag två, om allt ser bra ut. Hoppas,hoppas!
    På fredag är det dags för ultraljud så hoppas nu att gonal-f har satt fart på mina äggstockar!

Ha en trevlig nationaldag!
    Själv känner jag mig inte riktigt kry så det lär blir soffläge här.

Mandelmumsa skrev 2012-06-06 21:59:57 följande:
    Känns tungt idag.. Testade minus i morse på RD 11! Blir galen snart, det fungerar ju aldrig!! :( Detta var sjätte insättningen!! Har TD 11/6 men vet sen förut att jag är höghormonare. Så det borde ha visat sig senast idag om det hade tagit sig.
    Vad tråkigt! Ledsen för din skull men hoppas ändå att du kan ha fel och att du denna gång är låghormonare.
    Jag vet att det är lätt att säga för mig som är i början av ett nytt försök, då förhoppningarna är höga.... men ge inte upp! Endera försöket så kommer det att fungera ska du se! Försök tänka långsiktigt. Jag vet ju själv hur hopplöst det kan kännas emellanåt så jag känner verkligen med dig just nu. Kram och jag håller tummarna för dig ett tag till. Hormonnivån kan ändras så vänta du till TD och testa då igen. 

Är det någon annan som lyckats få med sig en skvätt blod i resterande mängden vätska i en Gonal-F-spruta någon gång? Det har aldrig hänt mig tidigare, men idag blev det så, trots att jag gjorde som jag alltid gör och blivit tillsagd att göra, att inte släppa injektionsknappen för än jag har dragit ut sprutan.
    Ändå kom det in blod....
    Som tur är har jag gott om Gonal-F kvar, men nu kommer jag att vara nojjig över att det ska hända igen.
    Träffade verkligen helt fel den här gången och efteråt blödde det bra mycket mer än vad det brukar. Typiskt!  

Var idag på ultraljud.
    Såg bra ut med äggblåsor, 10 på ena och 5 på andra, ca 10-12 mm var dem.
    Läkaren ville därför träffa mig igen för nästa ultraljud redan på söndag för att se om vi kanske ska sänka dosen.
    Men.
    Det får ju aldrig få lov att bara se ok ut.
    När jag nästan hade fått på mig byxorna bad läkaren att ta av mig dem igen då hon tyckte att mina flytningar luktade lite konstigt (ursäkta denna äckliga detalj).
    Hon misstänker att jag har en lättare slidkatarr....
    Aldrig någonsin haft detta tidigare. Vad jag vet i alla fall. Någon annan som haft det?
    Så hon skrev ut medicin som jag fick åka och hämta ut. Tre vagitorier som jag ska ta vid sänggående i tre dagar.
    Bara hoppas nu att detta hjälper.
    Om det inte blir bättre riskerar jag nämligen att inte få tillbaka något embryo.
    Så nu är jag lite orolig för detta, men hon sa att det var bra att vi upptäckte det här så tidigt så då är det förhoppningsvis bra igen tills det blir dags för ET.
    Suck.
    Nu är jag alldeles slut. Förkylning och äggtillväxt tar på krafterna....

Mandelmumsa skrev 2012-06-08 21:09:51 följande:
    Make your: Tack för stödet! :) Men det är kört. Testade minus så sent som idag på RD 13. Pratade med kliniken idag och det verkar som vi kan köra på med en helt ny behandling direkt. Väntar bara på mensen som ska komma i helgen, så ska jag börja med sprutorna. Vi har också lämnat önskemål om att få två tillbaka och det skulle läkaren ta ställning till på måndag. Vi har ju gjort sex insättningar nu, så det börjar kännas väldigt tröstlöst.
    Det var ju tråkigt. Blir så arg på att det ska behöva vara så här för så många. Känns tröstlöst och orättvist emellanåt. 
    Skönt ändå att ni får börja med ett nytt försök direkt! Och har ni gjort sex insättningar så borde  det ju inte vara några problem att få tillbaka två embryon nästa gång. 
    Då är det bara att hoppas och hålla tummarna igen då!  NÅN gång ska det väl funka ändå kan man tycka FlörtHoppas nu att det är vår tur att få tillbaka de där speciella embryona nu i juni och att vi kommer att må riktigt illa i Juli. I welcome it! Cool
    Nu passar jag på att ta mig ett glas rött för om en vecka SKA jag vara ruvare. Så skål Skål

Csillag: Fy vad jobbigt! Och att du måste testa varje dag..... seriöst..... det blir ju verkligen jättedyrt! Varför ska du behöva göra det? 
    Hoppas så innerligt att det ska går bra! Och har du blött under dina andra graviditeter så finns det ju fortfarande hopp! {#emotions_dlg.flower} 

Csillag: Vad du får kämpa. Himla bra att CA skickar 7 test till dig! De är ju inte billiga direkt. Och vad skönt att du fick ett plus idag!!! :) Nu hoppas vi att det fortsätter så!

Var idag på andra ultraljudet. Såg ut som sist, mellan 15-20 äggblåsor i varierade storlekar. Det såg bra ut sa läkaren. Det som nu är annorlunda jämfört med tidigare försök är att jag inte ska sänka dosen, utan ska fortsätta idag och imorgon med 125 IU. Så det ska bli spännande att se om det kan ge en positiv inverkan. Hoppas!!!
    På torsdag är det då dags ägguttag.  
    Sjukt nervös vecka nästa vecka... 
    Angående slidkatarren så sa läkaren inte mycket alls. Hon frågade bara om det känns bättre. Ja, jag tror det svarade jag.... har ju inte känt något  innan heller så det är svårt att säga....Så jag antar att det inte är så farligt då för annars hade hon väl sagt det.
     Nu ska jag ta och baka en sockerkaka och testa att ha i lite lime... Tror det kan bli gott. Ha en trevlig söndag Glad

Usch, har haft en hemsk rethosta inatt och varit uppe två gånger och hostat så jag nästan kräkts.

Tror ni man kan hosta sönder äggblåsor? Dum fråga kanske men blir lite orolig.... Tar ju sista hormonsprutan idag så de är ju ett rätt många och stora just nu.

LnH skrev 2012-06-11 09:33:09 följande:
    Nej det tror jag inte att man kan göra...det känns som om de ligger väl inbäddade innuti.

Csillag skrev 2012-06-11 10:06:10 följande:
    Nä de tror jag inte...låter ju lite konstigt om man skulle kunna de,mn ja förstår hur du tänker.

E ju samma efter ET/FET,
    Många vågar inte gå på toaletten efteråt för dom tror ägget ska trilla ut, vilket givetvis inte går.
    Tack. Väldigt korkad fråga, I know. Skäms Blir så nojjig nu när det är så nära... rädd att minsta lilla ska gå fel.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012