• jazmine25

Ivf/FET Töserna 2012

Mischa skrev 2012-05-27 16:23:42 följande:
    Nu har det kommit mer blod. Kommer inte så mkt i bindan men på papperet och i toan. Hur vet jag om det är missfall? Har blött lite av och till nu sedan i torsdags. Är helt slut psykiskt, pendlar mellan hopp och förtvivlan. 
    Kan du inte åka till en gyn imorgon och be dom kolla med blodprov om ditt HCG är på en normal nivå eller inte. Jag förstår hur jobbigt det är. Jag fick missfall över midsommarhelgen förra året. Jag började blöda på fredags kvällen och var tvungen att vänta tills på måndag innan jag fick göra VUL på gyn akuten och fick då konstaterat att det var ett missfall. Jag var bara i v.6 men dom kunde se att allt hade lossnat och låg precis innanför livmodertappen.
  • jazmine25
    Mischa skrev 2012-05-28 12:36:42 följande:
    Så, nu är det i princip kört. Nytt vul idag och hon såg inte hinnsäcken. Så då.. ja. 

Tog blodprov också och ska ta ett på onsdag. Men det känns som att det är kört.  
    Fan vad trist. Beklagar djupt. Hoppas du finner nya krafter att fortsätta försöka igen. Styrkekramar i mängder.
  • jazmine25

Är på RD 5 idag. Jag har börjat känna lite dragningar i tjejmagen så antingen är mensen påväg eller så kanske inte. Det är svårt att koppla bort tankarna när man ruvar och hela tiden känner efter.

Bira11 hoppas inte mensen är på intog hoppas verkligen vi båda får plussa.

• jazmine25
    joujou skrev 2012-05-28 16:05:50 följande:
    Tänkte bara tala om att jag plussat idag! 
    Jag är o chocktillstånd.  
    Grattis vad häftigt.
  • jazmine25
    Csillag skrev 2012-05-29 11:53:27 följande:
    Allt känns bara piss o helvete nu.kom precis från akupuntur behandling ett för idag o då va hon sjuk så de va en ersättare där ida.va fan e oddsen på att både mina ägg o akupunktir inte ska gå bra på sammadag.så jävla typiskt.bara väntar på att komma till CA o dom antingen säger att tiningen gått käpprent åt helvete lr att tiningen gått bra mn min cysta e ivägen.va fan ska ja få alla jävla problem för.precis som ja säger..inte et jävla rätt nångång.nu känns.detta försöket hopplöst.o klarar sej inte min första blasto ur frysen nu så e allt över för då har ja inga ägg kvar att tina till mitt sista frys.Getär upp!!!
    Vad tufft du har det. Skickar massor med värme och hoppas du finner styrkan att resa dig upp igen. Jag håller tummarna stenhårt för att din frysis ska klara upptiningen så du i alla fall får nått tillbaka!!!
  • jazmine25
    frida79 skrev 2012-05-30 08:49:47 följande:
    Csillag - hoppas du mår bättre idag och att din blastocyst växer sig fast ordentligt :))

Carlanderska ringde nyss, blev inte en enda blastocyst till frysen :(( alla 4 var för dåliga men det jag fick tillbaka i måndags var riktigt fint som tur var :) idag har jag börjat få molvärk i ryggslut och livmoder, ska man tolka det som något bra??
    Vilken RD dag är du på? Fick du tillbaka en blasto?

Jag är på RD 7 och fick tillbaka en blasto. Jag har mensvärk som kommer och går. Har haft det sen RD 4. Det kan ju som sagt vara både mensen som är på g eller att man har en växande bebbe i magen. Är nervös för imorgon är min BIM dag. Nu är det bara 6 dagar kvar till TD
  • jazmine25
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-30 11:36:55 följande:
    En fråga.
    Om man plockar ut ett antal ägg och alla utom ett ser dåliga ut vid odling, men man ändå har tre försök, gör man då om äggplocket eller är det kört? 
    Om du inte får nåt ägg tillbaka så får du göra om. Då har du fortfarande 3 försök. Men får du 1 ägg tillbaka så är 1 försök förbrukat
  • jazmine25
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-30 11:46:20 följande:
    Jo det förstod jag
    Men jag blev lite osäker på hur många äggplock de gör, om det bara är ett och med de äggen tre försök eller om de kan plocka ägg tre gånger om det behövs. 
    Det är lite olika regler för olika landsting.

T.ex. sthlm har 3 IVF försök och fria FET
    södermanland räknar bara insättningar och där får man bara 2 insättningar. oftast en IVF och en FET
  • jazmine25
    Bira11 skrev 2012-05-30 16:31:43 följande:
    Inte nog med att man känner att mensen kommer när som helst, nu fick man  brev att dom två emryosarna som skulle odlas till blactocyter inte klarade sig för att frysa ner.

Helvetes jävla skit, de så ju så bra ut.Rynkar på näsan
    Vad trist att dom inte klarade sig till frysen.

Jag känner också att mensen min är på väg hela tiden. Annars upptäckte jag en ny symtom idag som jag hört många prata om som jag aldrig har känt förut. Det drar i ljumskarna. Nästan som en kramp på g men att krampen aldrig kom sen gick det över efter några minuter. Är på RD 7 och imorgon är det BIM.
  • jazmine25
    frida79 skrev 2012-05-30 18:23:25 följande:
    jag är på RD 3 med 5-dagars blasto Glad idag började jag få mensvärk i mage och ryggslut som kommer och går.
    hur vet man när man har bim-dag?? för det är ju inte detsamma som testdag?? om jag hade ÄP den 23e och en lutealfas på 14 dagar, ska jag då räkna den 6e som bim??
    Jag räknar BIM som fjortondagar efter ÄL utslag. Min BIM är imorgon på RD 8. Jag fick också tillbaka en femdagars blasto.När har du TD?
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012