• Thunderkatten

Ivf/FET Töserna 2012

Slutade oxå dricka kaffe inför senaste FET. Kan ju har varit slumpen men fick ett plus!

• Thunderkatten
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-23 15:04:26 följande:
    Jag har druckit en latte med koffein i på 5 veckor, annars bara koffeinfritt. Coca cola, pepsi och annan läsk med koffein går också bort. Så vi får väl hoppas att det kanske kan spela in

Håller tummarna!
  • Thunderkatten
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-23 19:49:16 följande:

Thunderkatten, vilket försök är du på? Fick de ut många ägg efter du blev höjd två ggr?
    Jag fick starta riktigt lågt pga min pco. Kommer ihåg att jag fick höja två ggr för först så tog det sig inte alls. Och efter en höjning så blev det ok men efter en till så kom det flera blåsor. Kommer inte riktigt ihåg om jag fick höja en tredje gång sista dagarna. Det var i mars så jag har glömt mycket. Sprutade i alla fall i tre veckor, kändes ruskigt segt men man vande sig vid att ta sprutor. :) Hade 13 äggblåsor på senaste vul om jag inte kommer ihåg fel. De fick ut 8 snygga ägg varav 4 blev befruktade. Ett fick jag som ET och de andra tre gick till frysen. Embryot från FET nr 2 hänger kvar än så länge. Gick in i vecka 12 igår. :)
  • Thunderkatten

Japp, fick plus efter senaste FET i augusti. :) Kände inte nån effekt av sprutorna förrän sista veckan. Då började det spänna rätt bra i äggstockarna.

• Thunderkatten
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-29 15:44:17 följande:
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!
    På onsdag är det dags, jag bara skakar. Började, efter jag lagt på, att skratta och sedan storgrät jag en bra stund.
    Äggmognadsspruta ikväll kl 20 och sedan ska vi infinna oss i falun på onsdag kl 08.00. Fy så nervös jag är
    Återinsättning på fredag om det är färre än 5 ägg som kan odlas och på måndag om det är fler än 5 ägg.  

Spännande!!
  • Thunderkatten
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-01 10:43:07 följande:
    Det blev TRE embryon av de tre äggen! Insättning på lördag förmiddag! Yey!

Grattis!
  • Thunderkatten
    enäggs81 skrev 2012-11-20 18:47:30 följande:
    tack för svar! blev orolig då jag fick mail av dom att dom inte garanterar plats på helgerna. Men då kanske det inte är helt kört då!

Det är nog för att de bara har öppet några timmar på helgen. Jag har gått på akkis (akademiska sjukhuset i Uppsala), där säger de att de inte garanterar plats nånsin för de har så hög belastning. Dessutom så sätter de inte in på helger. Superstressande ju! Inte bara att man ska lyckas få äl (problem i mitt fall) utan den får inte komma vilken dag som helst heller...

Men just nu är jag så otroligt lyckligt lottad att senaste FET lyckades så hoppas slippa oroa mig för äl mm på ett bra tag framöver. :)

Kram
  • Thunderkatten
    enäggs81 skrev 2012-11-21 16:43:54 följande:
    Jag ringde CVL idag och frågade Tänk om jag behöver FET nu på söndag, då sa sköterskan - Då tar vi oss tid för dig ;) Problemet är att jag har riktig ÄL värk men inget utslag på testerna. Bara svaga streck! Men hela kroppen skriker ägglossning! Molar och är svullen. Plus flytningar. Så hallå kom igen nu lilla ägg!!
    Men då är det ju säkert på g. :) Jag får äl-flytningar 1-2 dagar innan äl-test ger utslag vanligtvis.
  • Thunderkatten
    Snölängtan skrev 2013-01-23 15:30:07 följande:
    Fortsatt Lycka till med ruvandet! Plötsligt lyckas allt. Ge inte upp!!! Kram. Kan meddela att vår lille kille föddes idag på fm. 3155g och 47cm lång. Alla mår bra. Helt "osannolikt"!

Grattis!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012