Ivf/FET Töserna 2012
Åhh nu har vi beställt en resa nästa sommar till sol och värme!!! Känns skönt att ha något annat att se fram emot och längta till! Det kanske skingrar tankarna lite grann 
Hoppas ni mår bra och att helgen varit bra!
Åhh nu har vi beställt en resa nästa sommar till sol och värme!!! Känns skönt att ha något annat att se fram emot och längta till! Det kanske skingrar tankarna lite grann 
Hoppas ni mår bra och att helgen varit bra!
Jag är också kvar, läser allt men känner inte riktigt att jag har så mycket att skriva och tillföra.... Vår remiss har ju varit på RMC i Malmö i lite mer än en månad nu, och enligt remissbekräftelsen så är det ca 4 månaders väntetid och när jag ringde ner så säger dom att dom skickar ut kallelsen ca 3-4 veckor innan man ska ha tiden. Så vi har minst två månader till innan något alls händer
Därför är det lite svårt för mig att tillföra något än i diskussionerna =)
Vi har äntligen fått kallelsen till första info och läkarbesök!!! Ska dit om drygt två veckor!
Den 6 december är det dags, sen får vi se när behandlingen kan starta. Men detta känns helt underbart!!!!
Csillag, skönt att lilla grodan är kvar än så länge!!! =)
Jag räknar ner till mitt första läkarbesök för att starta hela karusellen, idag är det 16 dagar kvar :)
Åhh jag känner mig som ett barn som väntar på jultomten.... idag är det 2 veckor till vårt första möte på RMC! Jag är såååå förväntansfull, vill bara att tiden ska gå snabbt snabbt snabbt!!
Jag har inte heller lämnat tråden, men vi väntar fortfarande på vårt första möte den 6 december. Så det är 9 dagar kvar. Undrar hur lång tid det tar till vi får börja sen.... E så nyfiken och vill vet allt!!
Grattis Jottatotta till dottern! Skönt att allt gick bra, men fy vilken pärs ni har gått igenom. Hoppas ni alla får må bra nu och bara njuta av att vara familj!
Csillag, skönt att läsa att din lill* groda är kvar i magen och att det har gått väl så långt!!
'
Jag håller alla tummar för att du får vänta ett tag till innan h*n är ute :)
Jag passar på att önska alla God Jul
Ska försöka pausa lite jag oxå... Känner att detta börjar ta överhanden och det vill jag inte.
Många kramar!!
Har idag fått flytta fram min sprutstart från v 9 till v 10. Trist men sant....
Csillag, skönt att höra ifrån dig och att det gått bra.
Stort Grattis
Var igår på apoteket och skulle se om jag kunde hämta ut mina recept... Skulle ha 6 recept totalt, Folacin (som är folsyra), injenktionspenna, Ovitrelle, Puregon, Cronin och Orgalutran. Fick hämtat Folacin, det anda hade dom inte hemma så allt ska beställas hem. Men när jag står där och pratar med kvinnan på apoteket så säger hon att ja men då beställer jag hem dessa 4 recept.....4???? Nänä, så JAG som aldrig har genomgått detta, som inte är utbildad att ha koll på mediciner alls fick förklara att injektionspennan för Puregonet inte är det samma receptet som vätskan för Puregonet. Nu är jag riktigt nojjig att jag får fel grejor. Men jag har sparat kopior på mina recept och jag kommer kolla allt i minsta detalj när jag väl ska hämta ut det sen. Men herregud, dom måste ju kunna sånt här. Även om det inte händer varje dag, så det får i alla fall inte vara anledningen till att jag inte skulle bli gravid.... Till råga på allt skrattar hon bara lite lätt när jag går runt disken för att titta på hennes skärm och förklara.... SUCK!!! Men men, hon fick i alla fall beställt allt till slut och skulle ringa mig när det kommit hem.
Jag e oxå kvar, väntar fortfarande på behandlingsstart, ca 4-5 veckor till sprutstart...
Jag fick min mens tidigt i morse, på dag 30 denna gången. Så nu är det rätt exakt en månad kvar till sprutorna!! Liiiiite mer väntan! 
Örk, igår läste jag om två på FB som fått barn...jag blir så irriterad. Känns som jag blir mer och mer irriterad ju närmre behandlingen jag kommer. Vill inte ens titta på Familjen Annorlunda (som jag i normala fall gillar) för att jag bara blir sur för att dom kan ligga och skaffa 10 ungar utan problem, men jag kan inte ens få ett! =(
Har en liten skitdag med mensvärk å dåligt humör. Men det ska väl gå över snart igen!!!
Åh grattis till er! Hoppas ni mår bra och ta nu hand om varandra