Csillag skrev 2012-07-27 20:36:32 följande:
Gick sådär igår.
Bebisen hjärtljud håller inte riktigt tempot som dom vill,mn h*n kämpar på.
Blödningarna har gett ett ganska stort err på livmoderetappen o de verkar inte vilja läka ihop så nu säger dom att OM jag lyckas behålla bebisen i magen så ska jag vara beredd på mkt sjukhusvistelse även denna graviditet och att bebis kommer komma alldeles för tidigt.
Mitt sköldkörtelvärde hade skjutit upp väldigt högt på 3 veckor,o de e ju verkligen inte bra för bebisen.
Ska höja levaxinet från 50 till 150 nu o ta nya prover var 3.e vecka.
Kommer bli kontroller nu 1-2ggr/vecka,Kub nästa vecka o från vecka 15 kommer jag få börkja gå 3-4ggr/vecka på kontroller provtagning osv.
Från RUL kommer de bli TUL varannnan vecka fram till bebis kommer ut.
Så denna graviditet blir nog snäppet värre än tvillingarnas.
MEN va gör man inte för en bebis
Värt varenda kontroll o prov bara bebis kommer ut ok.
Jag ser de så att varje dag som går så är jag ett steg närmare i rätt riktning.
Hur går de för dej??
Kram
Håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra men det låter ju som att du/ni får kämpa oerhört mycket nu. Stor KRAM och ta väl hand om h*n!!!
För oss går det "oförskämt bra" just nu. Mina sköldkörtelvärden är fortfarande OK och när vi gjorde KUB tidigare i veckan var vi inställda på att det kommer kanske behövas ett fostervattensprov men istället sa de att sannolikheten vi fick var 1 på 20000(!) - utifrån baar min ålder car det typ 1 på 78.... Det lät föööör bra, måste vara felräknat tänkte vi. Med sonen hade vi 1 på 1350 och nu är jag ju ännu äldre...så idag fick jag ringa BM för att kolla att vi hörde rätt värde och om hon hade sett liknande tidigare. DET svarade hon inte på utan kollade värdet för själva "nackspalten" och då var den 0,5mm mindre än för sonen och det betyder tydligen att sannolikheten för kromosomavvikelser för honom var större än för "krypet" i magen... Annars väntar jag på resultatet av "blodproppsutredning" just nu. Och försöker hålla inne magen...har semester och på jobbet vet de inget...byte av chef sker nu i månadsbytet och så snart jag är tillbaka måste jag "ta ett snack" med nya chefen. Nu är dte ju inte bara några kilo extra + sköldkörtelhull + IVF-hull på maggen...