• nl2012

Ivf/FET Töserna 2012

Visst är det ett Plus det ser man klart o tydligt!!! Åh vad roligt för dig, hoppas att det är ett tecken på att allt är bra.

• nl2012
    joujou skrev 2012-05-14 23:17:32 följande:
    ovitrellen är tagen och nu längtar jag till onsdag!!  

Härligt!! Längtade oxå till äggplocket, tyckte att det var lite jobbigt dagarna innan. Kände mig trött o uppsvullen o började tröttna på spray & sprutor. Lycka till!
  • nl2012

Härligt att höra din positiva inställning, LnH! Glad

• nl2012
    Vincents mamma skrev 2012-05-16 07:35:57 följande:
    Hej! Testade tok minus idag på rd 7, vet att det är tidigt men något borde ju ha synts tycker jag, hoppet finns inte kvar alls denna omgång och just nu mår jag allt annat än bra.. Inga symtom alls heller så jag tror att det bara är att vänta på mensen... Igen

Förstår att det känns jobbigt men ge inte upp! Jag har själv inga erfarenhet av detta men enligt tidigare inlägg verkar det ju kunna ändras o bli ett +, håller mina tummar att det blir så!
  • nl2012

Måste beklaga mig lite, mår skit rent ut sagt av Crionen. Trött, huvudvärk, illamående, yr o dessutom fortfarande rejält svullen runt magen. Usch o fy säger jag, har "pyret" satt sig i livmodern så tar jag detta gärna men annars så är jag trött på att känna mig så här.

Trevlig helg på er tjejer Solig 

• nl2012

Csillag: Lycka till, jag hoppas verkligen att läkaren hittar några fina äggblåsor Solig

• nl2012
    Csillag skrev 2012-05-19 16:53:43 följande:
    Kort inlägg nu...
    De känns som de gick käpp rent åt helvete om man får säga så.
    Gick inte riktigt alls som jag hade hoppats på.Mer en mardröm som blev sann som ja inte vet hur den slutar.
    Ska va glad jag lyckades tjata mej ur en inläggning på sjukhus.
    Förklarar mer om en stund,sträng order av läkaren om att gå o lägga mej o vila så bäst ja lyder.
    Vad orolig jag bli nu...... Ta hand om dig själv nu o gör som läkaren sa, ligg & vila! Tänker på dig o skickar en stor & varm styrkekram till dig {#emotions_dlg.flower}
  • nl2012

Cillag, jag tycker så synd om dig Gråter Det är inte klokt vad du får gå igenom, du är beundransvärd måste jag säga! Du ska veta att jag kommer att tänka på dig hela dagen, jag vet att du kommer att fixa ett bra kalas till din dotter o berätta för henne på ett bra sätt om din farmor. Jag känner dig inte, men tycker att du verkar vara en enastående människa som bryr dig om allt o alla, men glöm bara inte bort att ta hand om dig själv.....

Många kramar {#emotions_dlg.flower} 

• nl2012
    Vincents mamma skrev 2012-05-20 09:56:44 följande:
    Nu är det daxs för mig att lämna denna tråd. Mensen är här och allt är över, det blir inga fler barn, ingen mer graviditet eller bebistid. Önskar er alla ett stort lycka till och att era bebis drömmar blir uppfyllda! Tack för allt stöd jag har fått via er!! Många kramar från mig!

Vad ledsen jag blir när jag läser det du skriver. Är du helt säker på att det är kört o att du inte kommer att försöka igen? Vet inte vad jag ska skriva förutom att jag tänker på dig.......... KRAM PÅ DIG {#emotions_dlg.flower}
  • nl2012

Ja detta är jobbigt, både psykiskt & fysiskt. Det är otroligt viktigt med bra stöd från mannen, själv hade jag inte fixat detta annars. Har du många försök kvar via Landstinget, LnH?

• nl2012

Förstår hur du känner & tänker, men det måste vara skönt att ha "gratisförsöken" kvar!

• nl2012

Ja, det är svårt att veta när man ska sätta stopp. Som det ser ut nu tror jag att vi slutar när "gratisförsöken" är slut. Är rädd att vi annars blir fixerade vi allt detta o glömmer bort att leva o njuta av det underbara liv vi faktiskt har ändå.

• nl2012
    Fru Bone skrev 2012-05-21 22:46:51 följande:
    Bira 11: Grattis till lyckat resultat. Hoppas att det går hela vägen för er också. 

Jag hade hoppats på att få veta idag om våra embryon klarade sig vidare till blastocyster och hamnade i frysen förra måndagen eller inte, men inget brev idag heller. Blir lite lätt frustrerad och det går ju aldrig att ringa kliniken heller. De lovade ju att skicka brev om hur det gått förra måndagen redan, men nu har det ju gått en vecka. Jaja, bara att bita ihop antar jag, men det är ju en extra grej att oroa sig för.

Idag blödde jag lite mer och jag tappar mer och mer hopp att det gått bra det här. Usch vad den här tiden är jobbig. Vet inte om jag blöder på grund av vagitorierna eller om det är mens på gång. Blä!
    Jag håller med dig helt & fullt! Ruvartiden är fruktansvärt jobbig, det är en hemsk väntan o man pendlar ständigt mellan hopp & förtvivlan........... Kram på dig
  • nl2012
    Bira11 skrev 2012-05-22 19:15:00 följande:
    Någon som vet då ägget brukar fästa?
    4 dagar sa min läkare. Hon sa också att ju lugnare jag tog det desto större chans var det för ägget att fästa, vet inte om det stämmer.....
  • nl2012

Hej! Har fått min mens så det blir ingen Baby Önskar er alla stort lycka till! Lämnar tråden för jag känner att jag måste få distans till allt......Kram på er

• nl2012
    Make your own kind of music skrev 2012-09-29 23:52:16 följande:
    Arg och besviken. Man väljer inte sina föräldrar, så är det. Var 1 1/2 mån sen jag träffade min mor. Det första hon gör idag är att syna mig upp o ner o sen säger hon med ett leende Du har gått upp i vikt va? Blev så satans arg! Så säger man ändå inte. Faktum är att jag inte gått upp i vikt över huvud taget. Är 169 cm lång o väger nu 58 kg, i vecka 18. Har fått lite mage men that's it!! Blir så arg! Hur korkad får man bli? O när jag visar hur jag känner, att jag inte tycker den kommentaren är ok så suckar hon som om det är jag som är jobbig. Hade hon varit en "vän" så hade jag valt bort henne. Men hon är min mamma och jag kan inget göra. Måste bara stå ut med all hennes idioti. Jag har inget val. Är så arg! Jag hade aldrig sagt så till min gravida dotter! Aldrig. Så dumt....
    Förstår hur du känner, men försök att inte ödsla energi på detta. Du har nog som det är ändå, kram på dig!
  • nl2012

Csillag: Hoppas innerligt att allt kommer att gå bra för dig!
    Är inte ofta inne här men vill att du ska veta att jag är mycket tacksam för all hjälp och allt stöd jag fått av dig......... Kram på dig! 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012