Csillag skrev 2012-06-19 20:01:20 följande:
Jag hade aldrig gått till en läkare jag inte trivs med.
Jag pendlar ju till min läkare.
Har 8,5 mil enkel resa till min läkare.
Till Specmödravård har jag runt 11 mil enkel resa.
Har specmödravård 4 mil ifrån mej mn pga jag vet hur dåligt bemötande många har fått på den mödravården o de varit feldiagnoser så valde jag stanna kvar hos min vanliga läkare o specmödravård jag har dom tidigare graviditeterna.
Jag vill ha läkare jag kan lita på o som kan min bakgrund.
Helt klart värt res tiden om man slipper gå o må dåligt över att ens läkare inte lyssnar osv.
Bara gå o stressa upp sej över en sån sak e ju inte bra.
Skönt att du har CA i bakgrunden iaf.
Finns de ingen annan specmödravård du kan gå till??
Sjukvården e ju valfri vart du går.
Jag ska ju inte föda här i mitt landsting heller.
TOTAL VÄGRAR o sagt till min man att jag föder hellre hemma än åker till den förlossningen.
Så de blir antingen Varberg lr Göteborg för oss.
Varberg 2h
Göteborg 1h 20 min
Tycker du ska fundera på om du verkligen inte kan byta specmödravård gumman,lr om CA kanske kan ta dina extra besök.
Tänk att du ska gå i 9 månader på besök...
Visst e de inte alltid roligt att pendla till läkaren,mn bara känslan att veta man e i trygga händer e jätteskönt o då oroar man sej inte på samma sätt.
(Förutom nu då tills jag vet om min groda lever o sitter rätt)
nej jag hoppas de har någon annan läkare på spec-mvc östra i göteborg än hon jag hade idag som dessutom kan allt det här med diabetes annars vet jag inte var jag ska gå?
jag har telefontid med min diabetes-sköterska på torsdag iallafall och ska be henne tydligt skriva i min journal att jag inte vill ha någon som helst kontakt med den där "Phia Kuusela" och att jag kräver att få en annan läkare nästa gång! så för mig som bor i göteborg, är varberg närmaste spec-mvc näst efter östra??
håller med om att et är jätteviktigt att det ska kännas som man är i trygga händer när man går till en läkare. man ska inte behöva gå där ifrån orolig med tusen frågor man inte fått svar på..
jag hoppas sååå att du får se ditt lilla pyre på torsdag!

carlanderska har ju riktigt bra utrustning dessutom!