Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag skrev 2012-06-11 10:21:52 följande:
    Haha vet du hur många gånger jag sj tänkt så, typ när man e förkyld o nyser
    "Shiiiiit trilla ägget ut nu"

Öhhh innerst inne vet man att de inte gör de,mn man nojjar ihjäl sej.

Första FET så sa Margaretha till mej att glöm nu inte gå på toa innan du åker hem för de e en lång resa hem.
    Å första tanken va verkliegn,men herre guu då trillar väl ägget ut.
    Men de gör de ju som sagt inte.

Haha... Skönt att det inte bara är jag som tänker så knasigt! Och jag har också tänkt så när jag fått tillbaka ett ägg. Särskilt när man ska gå och göra nr 2 och man sitter där och tar i för kung och fosterland. Nu klämde jag säkert ut det stackars embryot  Skrattande 

Nyss hemkommen från äggplock.
    Känner mig ledsen och pessimistisk just nu.
    Vill så gärna tro att detta, vårt femte försök, ska lyckas. Men vågar inte.
    Fick ett ägg färre denna gång än förra. 8 ägg av 18 äggblåsor. Känns sådär.
    De ringer imorgon och meddelar hur det ser ut med befruktning.
    Om allt går bra och det finns ett eller två embryon som ser ok ut på lördag så blir det ET då.
    Men jag vågar inte hoppas.
    Just nu känner jag mig ledsen. Vet inte varför. Förmodligen för att det förra försöket sket sig och vi aldrig fick något ET. Så jag vågar inte hoppas allt för mycket denna gång för vi har ju sådana problem med fragmenteringar. 
    De flesta andra verkar ju få ut jättefina embryon som de fryser, men det har aldrig hänt oss.... Det är så märkligt och  jag önskar så att vi kunde få en förklaring till varför just vi har det så. Men det finns inga förklaringar.
    Idag känns det väldigt tungt. 

Tack söta ni för uppmuntrande ord.
    Är bara så sjukt orolig inför lördag, att de ska ringa som förra gången och säga att vi inte behöver åka in...
    Att inte ens får ET som förra gången var jag då inte beredd på. Det var en sådan chock då vi de tre tidigare försöken alltid fått något (två dessutom en gång) åter. Är SÅ orolig denna gången, medan förra gången var jag stencool.
    Men ni ger mig hopp ändå.... så stort tack för att ni tog er tid att peppa!!!
    Även om jag just nu känner mig ledsen och dömer ut detta försök i förväg (tror jag gör det för att skydda mig själv mot besvikelsen jag kände förra gången) så tänker jag inte ge upp om det skulle vara som så att det inte lyckas. Vi har ett försök kvar i vårt "tre-pack", men jag tänker trots allt längre än så. Är nog beredd att köpa ett "tre-pack" till, problemet är bara pengar... vi får i så fall snåla rejält i höst, kanske hitta ett helgjobb, och även låna för att ha råd.
    Men nu ska jag inte ta det än.
    En sak i taget. Nu hoppas jag innerligt att det blir ET på lördag.
    Kram fina ni! 

Snölängtan: Det är ju helt fantastiskt! Känner mig mer hoppfull nu. Tack! Och GRATTIS!! Vad underbart att du fått se ett hjärta slå också. Solig

Csillag: Och ja, du har ju också bevisat att det kan gå bra, mot alla odds! Två gånger dessutom! Är så glad för er skull och det låter ju lovande att du testar positivt varenda dag nu. Hoppas att blödningen du hade inte betydde något negativt. Blir det inget mer så är det säkert ingen fara! Det här SKA gå bra och håll dig sysselsatt så går en vecka fort!!  Kram. 

Sessan 83 K: Det var så lite så! Flört Så du har också ET på lördag? Då håller vi tummarna så hårt vi kan att det blir ET på lördag för oss båda! På Carlanderska har de öppet varje dag. Var t.o.m. där i söndags på ultraljud. 

Imorgon ska jag jobba som en tok, sen blir det fotbolls-EM på kvällen. Ingen tid över att oroa mig hoppas jag. Det ska gå bra den här gången.

Äggplock igår förmiddag, och det kommer fortfarande blodblandat när jag torkar mig efter jag kissat.
    Inte som vid mens att det är RÖTT utan mer som slem blandat med blod.
    Brukar inte ha så, men de har ju sagt att man kan blöda efter ET, så jag hoppas nu inte att det är något som är fel och som kan äventyra morgondagens beräknade ET.
    Är dessutom SÅ nervös att de ska ringa imorgon bitt. Usch.
    5 av de 8 äggen vart befruktade så nu hoppas jag så innerligt att minst ett är tillräckligt ok att sätta tillbaka. 
    Vi har ju alltid problem med fragmenteringar så jag vågar inte hoppas allt för mycket.
    Snälla, snälla låt oss ha lite flyt denna gång.
    Nu ska jag snart försöka sova.... 

Du hade helt rätt Mandelmumsa! 
    Och tack Csillag för att du höll allt i kors, det gjorde susen! ;)

Är så glad just nu! Nu känner jag hopp igen efter en jobbig natt med lite sömn och en MYCKET nervös morgon då jag gått med mobilen i näven i väntan på det där hemska samtalet.
    Nu har jag andats ut och slappnar av igen.

Fick två fina embryon tillbaka.
    Ett var toppenfint 4-celligt utan fragment och det andra var också fint 4-celligt med lite fragment (skala 1).
    De andra tre var ok att odlas vidare, om jag inte minns fel så var det två 3-celliga och ett till 4-celligt som dock hade lite fragment men var ändå ok sa läkaren.
    Vart lite nervöst under själva återförandet då de fick avbryta och suga tillbaka mina två små älsklingar då jag har sådan lång livmodertapp. Det borde jag nämnt för läkaren då jag haft problem med det vid ett tidigare ET.
    Men det gick bra ändå, de klarade det finfint och tillslut hamnade de små liven på plats i livmodern.
    Nu är det bara att hålla tummarna att de fortsätter att utveckla sig och vill stanna kvar i ca 9 månader.
    Vågar dock inte ha allt för höga förhoppningar då det ju är så himla mycket som måste klaffa.
    Men det som i alla fall är väldigt positivt är att vi fick två jättefina embryon tillbaka. Så tar det sig inte nu så är det bara att fortsätta försöka tills vi får det där toppembryot. Men jag hoppas att det där (eller de där) just nu ligger tryggt tillrätta i mig :)
    Stor kram till er som peppat!!! Ni är så himla fina och det har verkligen hjälpt mig jättemycket!!! 

Csillag skrev 2012-06-16 14:36:52 följande:
    Åggg grattis gummsan!!!!!!!!!
    Nu ska du se att båda två vill stanna där inne och om några månader tittar de ut två små liv
    Tack så mycket! Det hade vart fantastiskt om det blev så! Glad

Och nu håller jag allt i kors för dig och att det kommer se bra ut på torsdag! {#emotions_dlg.flower}
    Hur mår du föresten?  
    Csillag skrev 2012-06-16 15:05:41 följande:
    tack gumman,kan behövas.

Jag tar en dag i taget än så länge, vågar inte hoppas för mkt förrens VUL.
    Gravsymtomerna finns ju o ser gravid ut gör jag ju hehe,mn tyvärr så vågar man inte hoppas allt just nu utan tar ett steg i taget.

Så pendlar mellan hopp o förtvivlan.
    Blöder ju till o från,mn inga mer klumar åtminstonde.

Bara att försöka bita ihop o hoppas torsdag kommer snart.

Vill ju bara veta just nu.... 
    Ja du, det är ju verkligen en jättejobbig situation du är i! Förstår dig så väl att du inte vågar hoppas allt för mycket. Är precis likadan. Lika bra att gardera sig och inte hoppas för mycket, då blir besvikelsen lite lättare att ta, OM det skulle vara något knas. Hopp och förtvivlan.... finns ingen bättre beskrivning på hur det är att gå igenom ivf. Då du inte vågar hoppas allt för mycket så är vi väldigt många här inne som hoppas åt dig i alla fall! Tänk på det! Solig 

Håll dig sysselsatt , gå ut och promenera, titta på någon bra serie (kan rekommendera Game of Thrones! Jätterå ibland (blundar då) men mycket bra serie), läs en spännande bok, gå på bio, baka.... etc. Tiden kommer flyga iväg! Lördagen är ju redan snart slut.... Glad 
    Ta hand om varandra du och din man och du, mys lite extra med dina barn!!
    Massor med styrkekramar! 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012