Ivf/FET Töserna 2012
Fidelis: Jag har också lite jobbigt med just den bilden. Men tillät min stackars man läkarna att skära i pungen, så får jag nog stå ut den där nålen!
Fidelis: Jag har också lite jobbigt med just den bilden. Men tillät min stackars man läkarna att skära i pungen, så får jag nog stå ut den där nålen!
Såg igår kväll att jag skulle på cellprov den 20/8 och det var tvunget att det var gjort innan ivf! Med panik för att jag förstör allt för vår ivf så fick jag prata med en helt underbar usk. Hon gav mig en ny tid och bedyrade att det inte var några problem för ivf.
Fidelis: Du är inte alls barnslig. Männen kommer ganska billigt undan. Det är helt okej att få panik. Jag är också nervös gör sprutorna eller var fram till att jag fick testa. Då lugnade det sig.
Ivårt fall kommer iaf inte mannen billigt undan, då de fick skära i pungen och risken finns de får göra om det igen.
Sindyrella: Lycka till!
Såg att jag försvunnit ur listan!
Iaf så tar jag min första spruta ikväll.
Orkar inte mera nu! Kan inget bara gå lite på räls någongång. Dosen jag skulle ta igår gick inte att få till på sprutan så tog en annan dos, nästan likvärdig men högre. Försöker få tag i rmc men det går inte eftersom det är många som ringer och de tar inte emot fler samtal.
Jag provade det men de kunde inte hjälpa mig. Dock har jag pratat med dem nu och Apoteket har gett mig fel spruta!!! Nu ska ssk prata med en läkare så kan de kanske reda upp allt. Den dosen jag tog istället var iaf helt korrekt att ta med den gamla sprutan.
Allt har löst sig! Läkarens fel ang sprutan. Hon har skrivit fel i själva receptet men antytt rätt ð?? fått nya doser och jag har handlat rätt. Men när jag pratade med rmc så hade jag fått med. som inte var mina. Så jag har fått mitt och en annans med. vilket nu från Apotekets sida leder till en anmälan. Händelserik dag, mao...
Var på vul i lördags och läkaren sa att det såg ut som det skulle, eller rättare sagt som hon förväntade sig. Höjde doserna och så ett nytt vul tisdag (imorgon). JAg hoppas att min kropp gör exakt som den ska. Väldigt nervös för allt just nu.
Så härligt för er som ska ut och resa! Det är sånt som verkligen behövs när man genomgår detta.
Enäggs81: det tror jag är helt normalt. Känner av mina också och har sprutat sen förra måndagen!