• joujou

Ivf/FET Töserna 2012

En annan här är världens lyckligaste just nu! CVL ringde mig för ett tag sen och dom hade fått nya brev från Huddinge. Och dam dam DAM!

Den 4e APRIL så har vi infomöte hos CVL!!!!!!!! Jag är så glad just nu!!!  

• joujou
    MoM76 skrev 2012-03-19 16:31:36 följande:
    Härligt tjejen!
    Ja sa ju att det lönar sig att ligga på dom lite!
    Då är ni ju snart igång!
    Alltså jag DÖR... det är ju 4e april SNART! Hahah. 
    Jag skakar. Jag är så himla glad nu!! Kan inte sluta le.
    Imorse trodde jag att det var kört. Och väntade mig samtal imorgon!
    MEN ICKE. Jag ÄLSKAR personalen ÄNNU mer på carl von linné nu!!!

Jag kanske får en alkoholfri sommar ändå!! Hjärta 
  • joujou
    NL86 skrev 2012-03-19 16:34:17 följande:
    Joujou: faktiskt så mår jag oförskämt bra just nu och sen i lördags, så vet inte om jag ska ta det bra eller dåligt! Symptomer är ju annars som sagt ett bra tecken på att allt står rätt till! Men har iaf lite värk i brösten, kissar som en galning och blir lite yr till och från! :)
    Imorgon skall jag till mvc igen och ta lite prover samt tsh värdet igen!

I söndags kunde jag inte hålla mig utan åkte ut till min lilla syster som har en flicka och en pojke på 3 respektive 1 år och hämtade hem deras gamla bebiskläder! :) tror ni man vill att tiden skall gå ännu fortare nu eller? :) så små och söta!! :) känns fortfarande ofattbart att om man har tur nu och allt går som det ska så får man faktiskt hålla i sin egna lilla om 30 veckor! :)

Nicali och mamman0301: Gud vad härligt!!! :) nu är ni verkligen igång! Håller tummarna för fina skördar!

Csillag: åh vad mysigt med valpar!!! :)
    Tycker du ska ta det som något bra :) Man MÅSTE ju inte må dåligt bara för att man är gravid! EN del märker ju inte av något alls när dom är gravida ;) hihi! Vad msyigt med så kläder! Jag kan inte heller låta bli att kika när man är och handlar. Man vill ju egentligen handla allt som är fint nu, för sen finns det inte kvar, haha! 
  • joujou
    Csillag skrev 2012-03-19 17:13:07 följande:
    stort grattis till alla som har ÄP på fredag.
    och ett grattis till Joujou som legat i så de nu blivit resulat o de e dags för info möte.
    Guu va skoj att de går framåt nu för så många.

Nl, jag förstår du längtar.
    Väntan e lång men ja lovar de kommer va värt de.
    Tack så jättemycket!! Känns helt overkligt. Och jag bara svettas och skakar, haha. 
    Kunde inte ens drömma om att det skulle gå så här fort!
    Undrar om jag kommer få köra långa eller korta-metoden nu.. hmm... 

Vad tror ni som är inbitna på det här? Fick min mens den 15e denna månad, slut idag.
    Och har en cykel på 34-36 dagar.  
  • joujou
    Csillag skrev 2012-03-20 07:00:11 följande:
    De e jättesvårt att säga vilken metod man får,beror helt på ens läkare o va h*n anser e bäst just för dej.
    Alla läkare resonerar olika har vi mätkt genom ren.Även om man har mer lr mindre lika problem så kan ena få långa o andra korta o ingen av dom lyyckas första försöket,men på andra o dom bytt metod så har antingen ena blivit gravid o ibland två o ibland ingen.
    Varje kropp e unik som min läkare sa.De e intge lätt att hitta just rätt alltid.
    Han anser ju att alla borde få två gratis försök till ivf för just den här delen.
    Är väldigt nöjd med min läkare o hans engagemang att lyckas.

Nu får vi se hur mina estradot plåster funbgerar.
    Visst e de bra med inga biverkningar,men visst funderar man då på om de verkligen händer nått i kroppen då.
    Känner man av de så vet man ju att nått händer.
    Känner man ingenting så vet man ju inte om de händer nått o då jag e super svår stimulerad så blir man ju tveksam som attans just nu.
    Men jag får ta de som de kommer.
    nästa vecka är de VUL o då fpr ja väl veta om de hänt nått med min slemhinna.

Nä, jag menade inte vilken metod.. det kan ju inte ni veta! ;) Menade mer, om ni TROR att jag kommer få börja samma månad, eller måste jag vänta ut en mens till! 

Men dom ringde mig idag igen från CvL (JAG ÄLSKAR DOM!!!) och dom sa det att jag kommer vara på en dag i cykeln då jag välja själv om jag vill börja direkt, eller vänta. EH.. ska INTE vänta, haha!
    Det är dryga 2 veckor dit. Känns så himla overkligt!!!  
  • joujou

Läste nyss en rolig och gullig sak, hahaha. 

" Om man inte kan få barn kan läkaren göra ett i provrör. Men de flesta barn är gjorda med vanliga rör."
    Källa: Fred 7 år

• joujou

Vincents mamma, Woho!! Håller tummarna för ett riktigt fint guldägg till påsken! ;)

• joujou
    Csillag skrev 2012-03-25 20:10:34 följande:
    Skoj att se att de går framåt för så många just nu eller att de börjar ta fart eller e på väg att ta fart för en del andra.

Skoj att se listabn uppdateras under varje kolum vecka efter vecka som går.
    Hoppas verkligen att vi alla står under GRAVID kolummen under 2012!!

Håller med!! Alkoholfritt 2012 Och det står jag fast vid, varje dag. Haha.
    Nu SKA det lyckas!!  
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012