Ivf/FET Töserna 2012
Csillag - kommer inte heller göra KUB :)) känns ganska osäkert det där, vet flera som fått hög risk och oroat sig i onödan och fått friska barn :)
Csillag - kommer inte heller göra KUB :)) känns ganska osäkert det där, vet flera som fått hög risk och oroat sig i onödan och fått friska barn :)
Igår började illamåendet lagom till midsommar, trodde jag skulle få slippa när jag mått bra enda till v 6+1.. Men bra ändå, tecken på att det händer saker där inne :))
Make your own kind of music - jag hade molvärk från ET och framåt och fick ganska snabbt ett rejält saltsug och kissade oftare än vanligt, märkte ingenting på brösten och de känns fortfarande som vanligt fastän jag är i v 7, illamåendet började inte förrän för 3 dagar sedan så symptom är nog extremt olika från person till person..
Det känns så underbart och galet på samma gång. Nu tar vi en dag i taget och njuter av stunden! 
fick idag veta från spec-mvc (men inte förrän jag själv frågade) att min järn-värde är på gränsen till för lågt.
säkert därför jag har yrsel och känner mig extreeemt trött.
men de tyckte inte jag behövde äta extra järn förrän i v 20!??
om det är lågt värde nu, borde jag då inte börja med järn redan nu??
jag ger inte mycket för vad spec-mvc säger eftersom de redan felbehandlat mig en gång..

hade kanske slutat med missfall annars..
nu har jag varit och köpt blutsaft så jag får upp järnvärdet!
ville bara säga att willys säljer den för 110 kr, hälften av vad apoteket tar!
köpte även godmorgon grapefrukt-juice och satsumas och bigaråer för c-vitaminernas skull 
jag fick ut 9 ägg, 5 befruktades men bara 1 enda överlevde till 5-dagars blastocyst och de andra klarade sig inte. och det enda som överlevde är jag nu gravid med i v 7!!
så ett enda kan räcka..
fick brev från sahlgrenska igår att vi fått tid till ivf-möte den 6e augusti.. gravid i v 7 nu så jag behåller tiden på sahlgrenska ifall det skulle bli missfall igen..
någon som vet hur det funkar med sjukskrivningspapperna till FK?
jag blev sjukskriven när jag var hos läkare i v 5, blev sjukskriven 18/6 - 3/7.
var hos ny läkare igår som förlängde sjukskrivningen tom den 31/7 men han har använt sig av samma läkarintyg som första läkaren skrev, istället för att förlänga från det datumet 1a sjukskrivningen går ut, alltså 3/7 -31/7 så har han skrivit att det gäller från samma datum som det första läkarintyget 18/6 -31/7??
eller spelar det inget roll hos FK??
han har oxå glömt att skriva på nya sjukskrivningen att jag nu är i v 7, det står fortfarande att jag är i v 5 även på det förlängda.. men det kanske inte FK bryr sig om? smådetaljer kan man tycka men de brukar väl va ganska petiga på FK??
Tack alla! :)) och stort lycka till idag du med Csillag! :)
min lilla och hjärtat slog fint! :) 12,7 mm lagom stor för v 7+2 

ja det var helt underbart! gick därifrån med världens största leende
ännu en milstolpe passerad..

många lyckade ivf:er nu i vår/sommar! underbart!!