• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Tjohej. 
    Jag är lite småless på fertilitetskliniken i gävle. Om ni minns det jag skrev om deras reaktion kring mina -8 kilo ist för -11 under sommaren (trots att läkaren sa att jag skulle få ner 5-6 kilo,,,helst 11 under sommaren). 
    Ringde IVF kliniken falun idag och frågade om deras gränser vad gäller BMI. De har 35, ibland högre ändå. Så hon förstod inte alls reaktionen jag fick från sköterskan då mitt BMI är närmare 30 än 35. 
    Hon var hur gullig som helst och sa att hon tyckte att jag hade varit riktigt duktig som gått ner så mycket sedan nyår. 

Så ja,,,,för dem är min vikt inget hinder alls.  

• Fidelis ad urnam

Idag är det dags för sprutinformation och allmän info om IVFen. Sedan får vi se när det kör igång. Är jättenervös

• Fidelis ad urnam

Förhoppningsvis, såvida läkaren nästa vecka tycket annat, så kommer jag börja spraya den 14 september. Uttag av ägg vecka 44. 

• Fidelis ad urnam

Ni som har gått igenom hela processen, blir man verkligen ett svettigt monster när man sprayar?
    Barnmorskan jag talade med idag sa att man hamnar i klimakteriet temporärt, får värmesvallningar och humörsvägningar.  

• Fidelis ad urnam

Idag har jag ren och skär panik. 
    Min mens kom, så trots alla symptom är jag inte gravid. Detta betyder att IVF är ett faktum och trots att jag inget hellre vill så har jag panik. Jag är så sjukt rädd för sprutor och nålar och kan inte få bilden på nålen som används vid äggplock ur mitt huvud.
    Jag har sådan extrem ångest, men IVF verkar vara vår enda chans till barn.

Så detta har jag panikgråtit över idag.

Har även separationsångest från vår lägenhet som vi flyttar från på fredag då vi flyttar till hus. Trots att jag verkligen vill ha detta hus har jag ångest över att lämna det vi har här

Ingen bra dag idag....alls. 

• Fidelis ad urnam

Varför måste man vänta 18 dagar med att testa sig efter insättning?

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-08-27 09:26:17 följande:
    Fidelis: Jag har också lite jobbigt med just den bilden. Men tillät min stackars man läkarna att skära i pungen, så får jag nog stå ut den där nålen!
    Igår blev jag bitter som fan och det gick ut över min man. Men det ENDA han kommer behöva göra är att spruta i en burk inne i ett "herr rum" fyllt med porr.
    Jag måste först hamna i klimakteriet för att sedan ta sprutor (har extrem nålskräck). Jag måste göra VUL (inte roligaste ultraljudet på jorden) och ta blodprover. Sedan måste ha som sagt plocka ut äggen och sedan sätta in dem igen.
    Det känns så jävla orättvist att han kommer så billigt undan! OCH JAG VET ATT JAG LÅTER BARNSLIG NU! Men har panik över hela skiten  
  • Fidelis ad urnam

Nu är alla mediciner beställda och vi har fått startdatum 18/9. Så nu är allt i rullning

• Fidelis ad urnam

Idag bär flyttlasset av mot vårt nya hus. Så beroende på hur bra det går att surfa med mobilen som hotspot kan det bli att jag under 3-6 veckor nu inte kan vara speciellt aktiv. Det tar 3-6 veckor för bredbandet att levereras! :-O

• Fidelis ad urnam

Om jag får studsa in med min nervositet lite kanske? 
    På tisdag börjar jag spraya! Jag är SÅÅÅÅÅ nervös inför det. Så så så så nervös inför att påbörja allt
    Snar är det dags! 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012