• jazmine25

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag skrev 2012-06-18 10:09:02 följande:
    Hejsan o välkommen in till oss.
    Klart du ska följas med.Vi är några som vari med längre än andra MEN vi kämpar alla för samma mål - BEBIS!!Skrattande

Här ska de bli ett fint Plus till alla innan 2013!

Angående  Assisted hatching så vet jag att Carlanderska fortfarande gör de o har bra resultat ifrån de.
    Jag har en kompis som gjort de på Carlanderska, hon hade försökt i flera år utan lyckade resultat,Mn Torbjörn på Carlanderska rekomenderade då detta och hon har nu en sprallig liten 1 1/2 åring hemma.
    Syskonförsök gjordes på Carlanderska från december utan framgång allt,sen gjorde dom med Assisted hatching metod igen o hon ska nu få ett litet syson till sin dotter.

2 av 2 gånger har hon lyckats med det.

Har en annan vänninna som har gjort 7 hela IVF + 15 frys utan lyckat resultat uppe i Huddinge mn den kliniken har inte Assited hatching så hon har nu bytt klinik ner till Carlanderska för att få de så i Augusti ska hon starta de där nere.

Tror mkt på denna metoden.
    Vissa ägg har svårt att kläcka skalet o behöver å hjälp med de.

Men sen som du kommer märka så är de verkligen olika bud från klinik till klinik!
    Vissa gånger tänker man bara Men herre guu va håller den kliniken på med.
    Medans de finns vissa kliniker som är toppenbra.
    Ivf klinikerna ökar i sverige,vilket är bra för barnlösa.
    men man ska verkligen välja sin klinik med omsorg.
    Ibland kan de va bättre att få pendla till en riktigt bra klinik lr lägga mer pengar på en klinik som kanske  har längre erfarenhet o följer studier o forskning o deltar aktivt i dom än kliniker som har korta vänteköer o lägre pris.

Hur har KS med assisted??
    Kommer du kunna göra de där lr kommer du få åka nånannan stans??
    Det trista i vissa fall är att man alla inte kan välja klinik. Jag som behöver donerade spermier får bara gå på universitetssjukhus. Och sen tror jag bara att när man använder sig av gratis försöken så får man heller inte välja nåt annat universitetssjukhus. Kanske sen när man betalar själv.
  • jazmine25

Nu är jag ruvare igen. Tyvärr bara till ett embryo då den andra inte klarade upptiningen. Min lilla eskimo som jag fick tillbaka klarade sig till 100% och hade 4 fina celler. Nu har jag inga kvar i frysen men det känns bra tycker jag att om detta inte funkar får starta en helt ny IVF efter sommaren.

• jazmine25
    Csillag skrev 2012-06-21 14:59:35 följande:
    Hej flickor o tack för alla lyckoönskningar o ert mkt väl behövande stöd.

Gick faktist ganska bra idag,
    Min lilla groda låg på rätt ställe och ett litet tickande hjärta kunde ses *Ler*
    Kändes skönt.
    Tyvärr kommer mina blödninagr från livmoderetappen,vilket inte e bra.
    Den är ju s.k "trasig", så de e bara att hoppas på de bästa att grodan vill stanna kvar hos mej.
    Om allt går som de ska tas beslut om "sy igen" i vecka 11 för att jag ska ha större chans till kara graviditeten när jag blir tyngre o rundare
    Sen e de bara att hålal tummarna...

Men guuu va skönt de va att se grodan satt rätt, o ett tickande hjärta!!!

Pratade med min läkare om ev KUB testet som Specmödravård frågade mej om,mn han tyckte inte jag skulle göra de pga att många som gjort ivf fått så höga siffrar o de visat sej vara heelt fel sen.
    Får jag höga provsvar vilket han tror med stor säkerhet att ja kommer få,så kommer specmödravård vilja ja gör fostervattensprov vilket han starkt avråder mej till pga min höga MF risk.
    Så valet e väl ganska enkelt...Inget KUBtest.
    Grattis, Vad härligt. Hoppas allt går bra nu och att du kan bli igen sydd i v.11.
  • jazmine25
    Sessan 83 K skrev 2012-06-23 19:34:09 följande:
    Grattis till er alla ruvare :) Jag själv går och väntar på att min mycket sena och sega mens ska komma ( tre månader sen sist ) När den väl har kommit så är det äntligen dags att få börja med nerregl i form av sprutan enanton som ges en gång i månaden.... Väntan känns sååååå lång
    Måste vara jobbigt att vänta så länge på mensen. kan du inte äta provera för att framkalla en mens?
  • jazmine25
    Lillan15 skrev 2012-06-26 17:23:53 följande:
    Behöver svar på 1 fråga!
    Finns det piller att få igång mensen? Vad heter dem?
    Skulle haft mens för 10 dagar sedan, men den har inte kommit. Är inte gravid. Ser ut som att jag är i 7:e månaden... Otroligt svullen. Vad göra? mår dåligt av detta.  
    Provera heter dom jag har använt. Ring gyn och kolla upp
  • jazmine25

RD 8 idag. känner inte så mycket. Brösten har börjat ömma men det kan ju betyda allt. Jag har BIM om 4 dagar. Så den 1/7 hoppas vi mensen håller sig borta och att jag sen får plussa dem 6/7 då det är min TD

• jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-06-28 14:43:38 följande:
    Nu har vi gjort återföringen! Det blev två jättefina ägg denna gång och dessa sattes in. Tre stycken hade ingen kärna i sig, en delade sig inte och två skulle odlas vidare då de verkade lite långsamma och bara hade tre celler.
    Läkaren sa att vi hade stora chanser och att ENDA anledningen att vi fick två var att vi är på vår fjärde ivf. Vår individuella chans är 57% till graviditet och 35% (!!) chans på tvillingar. Testdag 14/7.
    Grattis till ET. Hoppas det går vägen för dig.

RD 9 för mig idag. Halvägs till TD. Jag börjar oroa mig för BIM som är på Söndag.
  • jazmine25
    Make your own kind of music skrev 2012-06-30 18:39:17 följande:
    Familjen Ekberg: Tack, det låter bra!. :) 

Mandelmusma: Haha.... nä, man kanske ska ta och sluta upp med att gå och titta på testet flera timmar efter det gjordes ;)  

Odessa: Tack!! :) 
    Grattis vad kul med ett plus. Passa på att njuta...
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012