• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

jazmine25 skrev 2012-06-01 12:53:30 följande:
    Nu har mensen satt igång ordentligt. Hatar detta men det är ju bara att ta nya tag. Ska redan göra nästa FET denna månad.
    usch gumman.lider verkligen me dej.vet hur hårt ni kämpar för att lyckas.
    skönt att höra ni inte gett upp iaf.

styrkekramar i massor 
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-02 12:18:36 följande:
    Nu är jag pissed off på Carlanderska.
    Fick min mens i morse och ringde dem runt 9.00 o bokade tid för dem att ringa upp mig kl 11.30 idag.
    Då de inte har ringt (de brukar alltid ringa den tid de sagt) så ringde jag upp igen. Då var nästa lediga tid för uppringning först imorgon kl 10.30!!!! Blir så förbannad!!! Går ju inte att komma i kontakt med dem på något annat sätt! Har fått nummer varav det ena sa de att man skulle kunna lämna ett meddelande på en telefonsvarare, men icke! Går bara att knappa in sitt personnummer och sen blir jag erbjuden en tid för uppringning, imorgon.
    Så Arg!
    Antar att jag får börja med hormonsprutorna imorgon oavsett, men det är ändå väldigt dåligt.
    De har sagt att det aldrig ska vara några problem att kunna kontakta dem, även på helger.
    Tänk om det hade varit något allvarligare. Illa!
    TIPS: Mejla dom o skriv som de e till dom.
    De gjorde jag en månad när deras tlf krånglade.
    Dom ringde upp efter några timmar.

å so du sa, dom brukar verkligen alltid ringa upp 
  • Csillag
    FRIDA:

STOOORT GRATTIS  en gång till.
    Vet ju att du testat ett digitalt redan hihi.

Jätte grattis!!! 
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-02 13:06:16 följande:
    Tack för tipset!
    Det är bara jag som är ett stress- och kontrollmonster!!
    De ringde precis så jag tar tillbaka ovan inlägg!
    Carlanderska är bra!! :)
    Imorgon börjar jag med Gonal-F 125 IU och ultraljud på fredag.
    Nu är jag taggad och på g igen. Men ska försöka hålla igen min optimism lite, så inte fallet blir allt för hårt om det skulle misslyckas även denna gång. Måste försöka tänka långsiktigt.
    Och på måndag ringer även Torbjörn mig för det har dykt upp lite frågor i efterhand kring förra försöket.
    Tänker kämpa med näbbar och klor den här omgången för att få tillbaka två embryon (om det finns vill säga).
    Fick ju det på vårt tredje försök och då plussade vi.
    Så jag känner väldigt starkt att jag vill ta "tvillingrisken" den här gången. Eller risk o risk. Skulle bli överlycklig om det blev tvillingar! (trots medvetenhet om att det medför extra risk för komplikationer).
    Då var man igång igen... Skrattande
    Skönt att dom ringt upp dej.
    Å jag förstår hur du tänker angående två tillbaka för så har vi oxå tänkt o jag har redan tvillingar.
    tog upp de med torbjörn sist oxå att om de inte tar sej denna gången så vill vi ha tillbaka två efter semestern.
    allt lr inget som vi sa.

Hoppas du får tillbaka två.ska hålla tummarna för dej.
  • Csillag
    Efter 2 dagars testande och ett samtal med läkaren så ser testrutan fortfarande ut så här...

Bära eller brista sa läkarna
    Mot alla odds...

Vet inte va jag ska tro riktigt än, officiell TD på lördag.

• Csillag
    Bira11 skrev 2012-06-04 18:07:44 följande:
    Skickar ett litet Grattis.( fast de tar emot) du vet vad jag menar.

Själv blir de nog till att sjuk skriva sig mår skit.
    Vet va du menar gumman o jag förstår dej fullt just nu.
    Jag vet sj inte ens om ja vågar tro på de,inte me min bakgrund o allt skit som varit hittills.
    Vågar inte riktigt tro på de än om ja ska va ärlig.

tar en dag i taget.
    har ju alldeles för många MF i bagage för att hoppa av glädje.
    Skulle ju inte va första MF innan testdag tyvärr.

usch inge skoj du mår så dåligt mn jag vet hur jobbigt de e.

Samtidigt som jag just nu ser fram emot att berätta för min man så e jag rädd att göra de för om de sen visar att de gått åt skogen så blir han jätte lessen.

Min dotter va med när jag testade om mej idag så hon fick läsa o jag tror att grannarna hörde henne när hon börja skrika av glädje.
    Men förklarade snabbt att hon inte får bli förgllad o hoppas för mkt för hon vet hur de gåtrt innan.

Tror jag behöver ett VUL för att ens våga tro de.
    Just nu e jag väldigt skeptisk...
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-06 09:43:50 följande:
    Oj vad roligt Csillag! Håller tummarna att allt går vägen för er nu! Det tror jag att det gör ;)

Pratade med CA i måndags och det känns bra att de har samma syn som vi på hur vi ska utföra detta försök. Läkaren tyckte också att det lät som en bra idé för oss att sätta tillbaka två embryon på dag två, om det finns två som ser fina ut vill säga.
    Jag och min man har nämligen vid varje ivf-försök haft fragmenterade embryon och därmed aldrig fått något till frysen, och det finns studier som pekar på att det kan vara som så att de fragmenterade embryona är lite känsligare och därmed inte riktigt trivs i laboratoriemiljö och att det kan ge större graviditetschanser för oss att faktiskt sätta tillbaka ett eller två embryon så tidigt som möjlig, istället för att riskera att odla till blastocyst (och få för mycket fragment). Enligt den här studien (har inte läst den själv utan fick den återberättad av läkaren ) så hade man t.o.m gjort ET redan på dag 1 och fått bra resultat (i form av graviditeter).
    Men det ska inte vi göra, utan det blir dag två, om allt ser bra ut. Hoppas,hoppas!
    På fredag är det dags för ultraljud så hoppas nu att gonal-f har satt fart på mina äggstockar!

Ha en trevlig nationaldag!
    Själv känner jag mig inte riktigt kry så det lär blir soffläge här.

Åh va skoj gumman att ni va överens med läkaren.
    Å som läkaren sa sj, ibland trivs faktist ägget bättre i magen än i labb miljö!

Håller tummarna för att allt ska gå bra för er nu!
  • Csillag
    NL86 skrev 2012-06-06 10:26:25 följande:
    Csillage: underbart!!! :) håller verkligen tummarna nu att detta går vägen!!!! Åh så glad jag blev nu när jag loggade in!!! :)
    TACK gumman, Vågar inte riktigt hoppas än.
    Blir en dag i taget.Ett test i taget.

har svårt att våga hoppas just nu..
  • Csillag
    familjenekberg skrev 2012-06-04 21:21:14 följande:
    Csillag
    Härligt att det är positivt, men förstår också att du är orolig. Ni.har ju mycket i bagaget men son du själv sa så är ett plus alltid ett plus. Håller alla tummar och tår jag har för att det ska fortsätta växa och frodas i dag. Massa kramar
    TACK gumman!!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012