Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag skrev 2012-06-19 11:45:24 följande:
    Åh gumman lider verkligen me dej.

Får ja fråga vad du ahr för hormonstimulering??

Menopur ska ju fungera bäst på oss svårstimulerade.
    Sen kan man ju göra som ja gjorde denna gången o kombinera 2 olika hormonsprutor.

Bara en tanke....

Håller verkligen tummarna att dom du har i magen ska fästa.
    Fast det är just det att jag är inte särskilt svårstimulerad, utan mina äggstockar reagerar väldigt bra på låg hormondos. Men det är ju ändå en idé jag kan ta upp med läkaren att testa både menopur och gonal-f nästa gång (om det nu är kört).
    Förra gången hade jag Menopur och då var det inget av embryona (6 st) som klarade sig till dag fem.
    Fick då aldrig något tillbaka på dag 2 och vet inte heller hur det såg ut då.
    Den här gången har jag haft Gonal-F och på dag två var det tre 4-celliga och två 3-celliga varav de två finaste 4-celliga återförts till mig.

Undrar om det är någon som har några teorier om varför vissa par får helt ok med ägg, bra befruktning men sen vill inte embryona utveckla sig som de ska?

Tror jag ska ta och ringa CA och be att få en mer utförlig rapport.
    Csillag skrev 2012-06-19 12:39:47 följande:
    De e rätt - På dom bara Skrattande Haha
    Nä men jag tycker verkligen du ska ta upp de med dom.
    Se va dom själva tror är anledningen.

Har du testat akupunktur?

Rekomenderar de annars...Dålig blodcirkulation i livmodern skapar ju stora problem.

Jag va skeptisk mot de till en början mn kan säga nu i efterhand att jag rekomenderar intensiv behandlingen starkt.

Hoppas verkligen att dessa två små ägg vill fästa o stanna hos dej.

Kram
    Så. De ska ringa mig tio över två Glad

Jo, har funderat på akupunktur, men det är så dyrt!
    Och sen känns det som att problemet för oss är embryoutvecklingen.
    Vet inte om det finns akupunktur mot det...
    Får se mig omkring vad som erbjuds.
    Nu ska jag försöka ha lite hopp om att de två fina små liven som jag fick tillbaka hade varit ok idag om de hade odlats vidare och att de nu svävar omkring i livmodern och mår bra och känner att de vill vara kvar.

Kram.
    Csillag skrev 2012-06-19 12:56:59 följande:
    Men akupunkturen stimulerar ju upp follikar oxå.
    Vet att de e dyrt,svin dyrt kan ja säga.
    Jag gick 2 ggr/vecka i 6 veckor + en behandling efter ÄP + en behandling före ET + en behandling direkt efter ET.
    MASSA pengar,mn helt klart värt pengarna.

har läkarna kollat ditt AmH värde???

Jo, men jag har, än så länge, inte haft något problem med att få till folliklar så att betala akupunktur för det är jag inte intresserad av just nu.
    Kollade med barnmorskan som ringde nu och hon sa att mitt AmH-värde var högt, 5,1.
    Är lite dåligt insatt så jag vet inte riktgit vad som är normalt?

Hon gav mig också lite mer hopp :)
    Hon sa att det bara är ca 50% utav paren som brukar få något till frysen och att dessa par ändå har lyckats bli gravida, trots att de aldrig brukar få blasto tillbaka, så jag ska nu bara hålla tummarna :)
    Känns hoppfullt, för ibland känns det som att det verkar som att så många par får embryon till frysen, men så var inte fallet enligt henne.
    Nu känns det lite mer hoppfullt.
    Nu hoppas och hejjar jag på min två små sötnosar igen Flört

Tack Csillag och LnH för att ni tog er tid att hjälpa till och informera och förklara!{#emotions_dlg.flower}

frida 79: Usch vad jobbigt. Är ju jätteviktigt att man känner stöd och förståelse för sin situation på mvc.
    Ska bli intressant att höra vad CA har att säga om vätskan i buken o de förstorade äggstockarna. Har du själv märkt av det på något sätt?

Csillag: Ok, låter bra att mitt AmH värde är så bra. Ärligt talat så har jag inte haft så bra koll på det, de sa bara att det var ok så därför har jag inte brytt mig att kolla upp vad för värde jag har exakt. Önskar bara att vi nån gång får fina embryon också.... Men känner mig ändå lite mer hoppfull idag (men det där pendlar ju hej villt). NÅGON GÅNG måster det väl ändå funka om man fortsätter försöka får jag hoppas. Men nu hoppas jag att vi har försökt tillräckligt och att min små sötnosar stannar kvar. Cool

Mandelmumsa: Bra att du mår bra trots risk för överstimulering! :) Förra omgången sa de likadant till mig, men det gick bra! Funderar dock på om jag är lite lätt överstimluerad nu efter ET. Är fortfarande svullen så det är löst sittande byxor och klänningar som gäller just nu ;) Lycka till nu!

Jazmine25: Grattis!! Nu håller vi tummarna att vi får ligga på stranden i sommar och må pyton ;)

Joujou: Blir alldeles tårögd! Vad fint! Vad underbart för er! Njut och ta hand om er och det lilla miraklet :)

Csillag: Förstår det känns otåligt. Lycka nu till i morgon och det kommer gå fint ska du se! 

Mandelmumsa skrev 2012-06-21 08:57:02 följande:
    Make your: Tänker precis som du! Varför betala för något som inte har varit något problem? Allt har sett fint ut hela tiden för oss; toppägg, frys, fin slemhinna, normalt spermaprov, ja inget fel har hittats! Så jag tänker också att det kanske är att äggen stannar av tidigt i utvecklingen för att det kanske inte är så bra kvalitet inuti.. Men det lär väl vara svårt att komma tillrätta med det i så fall! Förstod inte riktigt hur du menade i ditt inlägg från i tisdags kl. 14:29, angående sambandet mellan att få till frysen och graviditetschans? Vilken ruvardag är du på idag?
    Ja, det är just det jag är VÄLDIGT orolig för. Vad hjälper det att jag har högt AmH-värde om embryona varje gång avstannar i utveckligen.

Det jag menade är att de tre resterande embryona odlade de vidare till dag 5, till blastocyster.
    Men det var inget som var ok att frysas och därför tappade jag lite hopp.
    Jag blev rädd att man kan börja dra slutsatsen att våra embryon helt enkelt avstannar innan de blir blastocyster för så blev det förra försöket. Och därmed tappade jag hopp om de två de satte tillbaka.
    Men jag vet fortfarande inte exakt hur det såg ut på dag fem. Vet bara att de inte gick att frysas men det kan ju ha berott på fragmentering enbart och att någon trots allt utvecklats till blasto.
    Barnmorskan försäkrade mig dock om att bara 50% av alla par lyckas utvecklas sina embryon till blastocyster som är ok att frysförvaras så jag ska inte tappa hopp sa hon.
    Vi får väl se.... vågar dock inte hoppas allt för mycket.

Jätterolig föresten att det gick så bra på VUL!! Du ska se att du får två fina tillbaka nästa vecka ;)
    Csillag skrev 2012-06-21 16:11:51 följande:
    TACK flickor.
    Ja de kändes verkligen skönt att få se de lilla hjärtat ticka.
    Lugnade mej lite,vilket behövdes.
    Bara hålla tumamrna nu att ja tar mej över dessa veckorna.

Ja KUB testet tänker ja inte göra nu.Litar fullt på min läkare.
    Herrejösses vad fantastiskt! Grattis!! Det kommer att går bra det här :) 
    Mandelmumsa skrev 2012-06-21 18:59:30 följande:
    Underbart Csillag! Detta är du verkligen värd efter allt kämpande!! Vilka glada nyheter :))

Jag kommer göra äggplock på tisdag. Känns lite trist att det blev uppskjutet en dag! :( Är så himla svullen!!
    Välkommen till klubben! En vecka efter ÄP och jag är fortfarande svullen! Ser ut att vara gravid i fjärde månaden. Funderar på om jag kanske är lite lätt överstimulerad. Kan inte minnas att jag varit svullen så länge efter ÄP tidigare.
    Och förstoppad är jag också, men tror inte det är därför som jag är svullen för jag lyckades tillslut göra nr 2 ordentligt men inte blev magen mindre för det ;) Usch, det är inte alls kul. Får bli plommon och linfrön i mängder för att få fart på magen.  
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012