• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

Mandelmumsa skrev 2012-06-28 21:02:00 följande:

Det går inget bra för mig att kopiera listan, så om någon kan lägga in lite information om mig är jag tacksam!

Ruvare ET 28/6, TD 14/7

Förvånad Mandelmumsa:  33 år, bor i Stockholm
    *Utredd 2010. Skadade äggledare pga äggledarinflammation.
    *IVF 4. Sjunde insättningen (ET) tillika vårt första privata försök. Till hösten blir det Linnékliniken.
    *IVF 1 slutade i tidigt MF (ofostrig graviditet). Efter det har det inte blivit något alls trots goda chanser enligt kliniken.
    *Fick även ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i feb -10 efter 6 mån försök på egen hand. Efter detta fick vi ställa oss i IVF-kön.
    *Har fått tillbaka ett tvådagars varje gång. Denna gång fick vi tillbaka två tvådagars. 

fixar de imon åt dej gumman.ska lägga in lite mer info oxå så gör de samtidigt.kan inte göra de på denna datorn.
    Så kul att de att du e ruvare nu igen
  • Csillag

ligger i sängen med en varm vetekudde på magen o laptopen jämte mej.
    Nu ikväll började jag blöda lite mer o magen gör ont,könns som sammandragningar,
    så detta bådar ju inte gott nånstans om de e de jag har nu o blöder.

kan inte sova fast jag önskar ja kunde,då ade tiden gått fortare.

Samtidigt som jag ser fram emot VUL imon så skrämmer de mej va de visar,

FRIDA: Önskar dej LYCKA TILL imorgon.Vet du har VUL imon med.Hoppas verkligen att du får se ett hjärta slå denna gången o du får hem din bild på blastocysten som va ditt guldägg som du har i magen nu.
    Min blastocystbild sitter sp fint inramad i en guldram, tyckte de passade bra till ett guldägg.
    Tycker faktist de e skoj att CA skickar en bild på ens blasto som blivit ens bebis.
    Lite speciellt o roligt minne, 

• Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-06-29 06:31:43 följande:
    Tack Csillag att du fixar det! :)
    Åh, jag håller tummarna stenhårt för dig att det ser bra ut på VUL idag och att det finns någon annan förklaring till att du blöder och har lite ont!! Det måste vara så!!
    Men åh, vilken underbar gest av CA att skicka hem en bild på blastocysten om den tar sig! :) Och vad sött att du har ramat in den i en guldram :)) Det skulle nog jag också gjort om jag hade kommit på den idén! :) Gör de likadant med tvådagars som tar sig?
    Lycka till idag nu gumman och hör av dig hur det går!!!
    Hej gumman o tack för allt stöd.
    Ja de tror jag att du kommer kunna få på två dagars oxå...kolla med kliniken.,.. 
  • Csillag
    LnH skrev 2012-06-29 08:12:58 följande:
    csillag: LYCKA till idag!!! Tänker på dig! Jag fick också gå hos spec. mödravården med sonen men det var för att jag tjatade till mig det. och när jag får komma dit så har den BM jag hade skrivit att jag var hysterisk och förlossnings rädd. Enda skälet till att jag ville komma dit var att jag ville bli igångsatt för att jag ville hinna in till förlossningen och inte föda i hallen då andra barnet oftast går fortare och första barnet så tog allt 1 timme varav jag bara hade ont i 20 min. Så det finns idioter överallt. Tycker att man borde ha en kurs i hur man behandlar människor då man har sådana jobb ;)
    ja stolpskott finns de ju verkligen gott om tyvärr!
  • Csillag

hejsan.
    hem kommer från läkaren nu...
    Oj va han e arg på BM igår o hon skulle få ett samtal till ida då hon avslutat deras samtal igår lite snorkigt med att säga
    "Du ska nog se att tjejen oroar sej i onödan som jag sagt o de är inget fel på henne r bebisen utan hon vill bara ha ett extra ultrajud som många andra"

På VUL syntes min lilla groda, ett hjärta slog mn de syntes tyvärr oxå att hjärtat verkade lite svagt o blödningen kommer från livmoderetappen än.

Han gjorde ett EKG på bebisens hjärta o de slår lite saktare än de borde, kan bero på blödningarna att h*n inte mår så bra,mn de kan oxå ändra sej om vi har tur.

Gjordes en kurva på mej oxå då jag får så ont i magen o som misstänkt så har sammandragningarna redan dragit igång,vilket verkliegen inte är bra i V 7+2 .De e ju som sagt alldeles förtidigt.

Så visst lurar de ett MF runt kommande hörn, de e bara att hoppas min groda orkar kämpa o ta sej igenom de här.
    Ökar sammandragningarna så kommer inte tappen klara hålla emot o min groda kommer inte klara sej.
    Bara att ta en dag i taget o hålla tummarna nu att min groda orkar kämpa.

Grodan ligger bra i storlek så de va ju bra, hjärtfrekvensen kan ju komma upp om sammandragningarna avstannar lite.

Fick Bricanyl för att försöka mota upp de d.Bara hoppas de funderar.

Åh barnmorskan igår kallade mej orolig i onödan...IDIOT!

TACKA fasen förbra läkare som min egen, Han e guld värd.

Jag skulle ringa min BM om jag börjar blöda igen lr får flytningar i sammband med sammandragningarna lr nått känns fel för dåmåste jag åka in.
    Tyvärr blir de ju till mvc då min läkare går på semester idag.Men han gav mej tipset (som han typ inte får säga) att om jag får en blödning o sammandragning o min ordinarie BM inte e på plats utan på förlossningen så kan ja ju söka hjälp på akuten för då skikas jag till KK istället förhoppningsvis.Men ja hoppas min BM e där om de behövs.

Vill INTE ha med de stolpskottet jag hade med att göra igår nånmer gång., 

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-07-01 11:31:53 följande:
    Låter klokt att du kollar upp det. Gör du det redan idag eller avvaktar du till imorgon?

Det kändes bra att vakna upp i morse, tack :)
    Och ja, jag gjorde ett nytt test. Apoteket Hjärtats test vilket även det var positivt :) Ligger bland mina bilder.
    Nu avvaktar jag några dagar, sen testar jag igen för att se så det inte blir svagare.
    Vårt missfall kom ca en och halv vecka efter TD förra gången så de närmsta två veckorna nu kommer att kännas lite extra nervöst. Hoppas därför på att symptomen kan komma igång rejält.
    Har fått för mig att jag känt av ett svagt illamående vid några tillfällen. Mest på kvällen när jag blivit trött.
    Och igår när jag promenerade med min mamma för att köpa test och vi gick runt i ett köpcentrum för att kolla in rean så blev jag så sjukt trött och lite yr så jag fick sätta mig ner en stund.
    Vet inte om det är på riktigt eller inbillning, kan väl vara som så att man känner efter lite extra :)

GRATTIS gumman!!!!!!!!!!!!!!!
  • Csillag

HUr går de för våra andra ruvare?
    O hur går de för våra andra gravida?

Tycker de e så tråkigt att ivf klinikerna har semesterstängt så ni andra inte kan få göra antingen erat första andra osv igen utan måste vänta ut semestern.
    MEN en välbehövlig semester  e oxå vitigt, en paus har visat sej för många vara bra o koncentrera sej på allt annat.

Till hösten hoppas vi att vi alla plussat 

• Csillag
    jazmine25 skrev 2012-07-01 14:35:22 följande:
    Jag är på RD 11 idag. Jag är riktigt nervös då idag är det min BIM dag. Jag vill verkligen inte få mens. Det känns som den kan komma närsomhelst men än så länge syns inget på toapappret. Det är 6 dagar kvar till TD. När tror ni att jag kan börja hoppas? Jag tänkte om mensen inte kommit på tisdag då ska jag nog våga tro lite grann i alla fall. Det här är ju 5:e insättningen. Jag plussade på 1:a men det blev missfall sen har jag fått tillbaka 3 st som blivit minus och nu den fjärde FET som jag så mycket hoppas på.
    Gumman, jag håller verkligen verkligen alla tummar o tår för du ska få ditt pluss denna gången.
    ge inte upp!

• Csillag
    Odessa skrev 2012-07-01 19:13:01 följande:
    Jasmine: håller tummarna för plus!

Mandelmusa: bra att du kollade upp det så att de kan ha lite koll på dig, äggstockarna blir stora och ömma, mina var över 10cm, inte konstigt att det gör ont!

Make your own: jag började inte känna någonting förens v. 7-8, och har haft ganska milda symptom sen dess, är i v.12+2 idag. förstår att du är nervös de första veckorna, jag har äntligen kunna börja slappna av en aning...

Csillag: hur går det för dig?
    Hej gumman.

jag tar en dag i taget,vilar för de mesta o gjort så lite som möjligt denna helgen.
    Min man åker på utejobb denna veckan så jag e ensam hemma med alla 3 kidsen o äldsta dottern kom hem idag med en skadad fot,så imon blir de nog läkaren o röntga foten för den e jätte svullen.
    Så denna veckan blir att försöka vila så mkt som möjligt mn som ni som ahr barn innan vet så går de ju oftast inte vila så mkt.
    Fullt upp med barn,hem o 4 hundar

Mn min man sa att jag har vari duktig i helgen o verkligen bara vilat o tagit de lugnt.
    Tycker de e pisstråkigt,mn jag vet ja inte har nått val.

*Peppar Peppar* så har ja inte haft nån blödning i helgen,så jag hoppas jag inte ska få de denna veckan..
    Jag tar en dag i taget, vågar inte hoppas på nånting,mn visst vill man så gärna göra de.
    Man känner sej gravid mn ändå inte för magen o brösten växer förfullt mn hoppet ligger så lågt när jag vet att ett MF ligger o lurar.
    Man vågar inte riktigt njuta,särskillt inte nu när min läkare går på semester imon.

Illamåendet har varit på topp idag, de värsta e att jag vet inte om de beror på graviditeten lr om de e så att jag börjar få magsjuka.
    Min ena son va på toa 8ggr igår på en timme o hade feber så jag hoppas de inte e nått han smittat mej med.
    Han fick typ en febertopp o tömde magen fullständigt o sen idag va de bra.
    hoppas de inte blir nån av oss andra som blir sjuka.

Hur går de me dej??
    Hur mår du???

Kram
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012