Attack skrev 2012-03-09 20:34:52 följande:
Hej!
Min värsta MARDRÖM har blivit sann:( Läkaren sa att chanserna att bli gravida med IVF är nästan = noll
Mitt hjärta brast idag...........................
Mina värden visar på att jag är på väg i tidigt klimakterie. Och att allt tyder på det. Oregelbunden mens, olika värden vid blodproverna, och att jag inte reagera på puregonen. Läkarna hade beslutat att det bästa för oss var äggdonation. Men sen ändra han sig och sa att han varit med om ett mirakel, så han gav mig remiss på nya blodprover som han ville jag ska ta i slutet på maj/juni och därefter ta ställning till om vi ska testa ett IVF försök själva innan donation.
Han sa att han inte kunde fatta liksom, att jag var född -79 osv. Och att han hppades på att jag blev mirakel nr 2......
Csillag finns det ingen chatt man kan ha kontakt med dig??
Guuuu va du skräms, mitt hjärta stannade nog i flera sekunder kändes de som när jag läste dom första meningarna från dej!!!
Jag vet du mår piss o helvete just nu gumman,MEN som jag skrev ,de finns mirakel o dom kan faktist ske.
O SKÖNT att din läkare faktist ser de så oxå och inge ger upp hoppet om er än utan vill ge de en chans.
Fråga honom om va han tror om menopur,de går ju ge MAX dos,göra tillägg med pergotime o se om du reagerar.
Ett AMH värde kan ändra sej.
O jag har en vänninnan som hade dålig äggreserv och hon lyckades bli gravid med ivf..hon har idag en söt liten dotter.Så ge inte upp!!
Å din läkare har rätt,du är inte särskillt gammal så du borde då rakt inte komma in i klimakteriet redan nu.
jag e 82a och har oxå samma problem hehe.
Sen kan de ju vara bra att ni öerväger äggdonation, visst kanske de känns annorlunda med äggdonation Men de kanske blir ett litet barn,även om äggen kommer från nån annan kvinna så är de ändå din mans spermier och i din mage de växer.
Jag va jätte emot de först,men sen ju mer jag tänkte på de,ju mindre spelade äggens härkomst nån roll.
de va ju en bebis vi ville ha..
jag vet inte om de e så fortfarande MEN jag vet att de va så innan att köerna varierade innom äggdonation vberoende på tillgång till donatorer,men sen kunde man oxå få välja donator om man kände nån.
Vet inte om de e så fortfarande men de va så innan o svårt att tro de förändrats.
Sen vet ja många åler till Finland o gör äggdonation.
Vet inte om de e billigare eller om kön går snabbare.
Många åker utomlands för att göra de iaf.
Tror att de e så att de e få sjukhus som får göra de,tror de e universitets sjukhus,huddinge,riga osv...väldigt få i sverige får göra äggdonation till kvinnor.
Ge inte upp gumman,De finns hopp.
Även om de känns mer mot än för just nu.
Mitt råd är att ni verkligen sätter er ner o diskuterar hur ni vill göra,vad ni har för valmöjligheter o vad ni kan tänka er.
Ivf - äggdonation eller adoption.
Kan ni tänka er alltsammans,så kan ni ju gardera er.
Kör ivf,men samtidigt köa till äggdonation o samtidigt ställa er i kö för adoption som tar lång tid oxå.
Så gjorde vi.
Sen hittade ja mycket om gubben i Athen o då börja ja o min man läsa om de.
Jag har ingen chatt på datorn just nu,men jag har en talk chatt på mobilen.
har du de på din oxå?
Annars får vi lösa de på annat sätt
Ge inte upp - Efter mörker kommer ljuset!!
Även om livet känns piss o helvete just nu så ge inte upp.
jag o din läkare har rätt - Mirakel finns o dom kan hända !!!
jag har två vilda bevis på de
STYRKEKRAMAR i MASSOR till dej.