Ivf/FET Töserna 2012
Csillag: hoppas verkligen att det ser bra ut på torsdag, förstår att det måste vara jättejobbigt....
Csillag: hoppas verkligen att det ser bra ut på torsdag, förstår att det måste vara jättejobbigt....
Jag ska på inskrivning hos mvc i morgon, har varit tvungen att ställa in de två sista gångerna, (pga sv missfall) känns spännande att äntligen få komma dit. V. 10 + 4 idag, min totala avsmak för mat börjat ge med sig lite, jag är inte ett dugg sugen på saker jag vanligtvis gillar, som sallad, broccoli och choklad. Urk. Så himla märkligt!
Csillag: håller tummarna för torsdag! Hur har testen varit de senaste dagarna?
Håller också tummar för er alla andra, som sprutar, ruvar, väntar, är gravida eller väntar på att sätta igång.
Någon med dator får gärna uppdatera mitt BF till 10/1. Tack!
Csillag: nu ska det bara gå! Hejar på dig!!
Jag fick svar på mitt TsH värde; 0.44, behöver inte äta Levaxin, men jag har ju antikroppar mot min Sköldkörtel. Är detta något jag borde ta med MVC i morgon?
Lycka till i morgon Csillag!!! Tänker på dig och skicka varma och positiva tankar.
Jasmine: grattis till ruvningen!
Joujou: grattis till lyckat VUL härligt!
Frida: skönt att du blev bra omhändertagen idag, hoppas det går över snabbt!
Jag var på inskrivning idag, bestämde mig för att inte göra KUB. Tror bara det skulle orsaka mer oro hos mig, det är bara en sannolikhet ändå, och om jag fick en dålig sannolikhet skulle jag inte våga göra fostervattenprov pga missfallrisken. Och jag skulle aldrig välja att göra abort, om jag fick reda på att det fanns risk för Downs Syndrom, så då finns det väl inte någon riktig poäng med att göra det? Man kan lika gärna få en bra sannolikhet, och få ett barn med Down Syndrom. Hade svårt att bestämma mig innan, men nu känns det bra. Barnmorskan bokade in ett UL den 13:e juli eftersom det är snarare det jag vill åt.
Grattis Csillag! Åh vad glad jag blir, fantastiskt! Skönt med Kub-testet också.
Hello! Någon annan som tar Crinone? Jag var hos IVF kliniken förra tisdagen, och då sa läkaren att jag kunde börja trappa ner, ta en varannan dag, men jag minns inte hur länge, har för mig att hon sa en vecka, men hon menade kanske till v.12, är i v.11+1 idag, nu glömde jag ta en i går, tror ni jag kan sluta helt eller ska jag ta en var tredje dag fram till v.12? Någon med erfarenhet av detta? Hoppas ni hade en skön midsommar allihop!
Csillag och Frida: lycka till idag!! Håller tummarna! Det måste bara gå bra!
Frida: härligt med lyckat VUL idag, grattis!!
Csillag: håller tummarna för att den lilla håller sig kvar och växer sig stark!!! Skickar en massa positiva tankar åt ditt håll.
Make your own: jag fick mycket klumpar av Crinonen, grå, vita, aprikosa, ofta såg de ut som tuggummi, efter man slutar med Crinonen så håller det i sig i flera dagar/veckor, innan allt det överflöda kommer ut. Tyckte det var riktigt skönt att få sluta med nu!
Själv var jag och pratade med läkaren idag, hon passade på att göra ett VUL. Vi fick se en krabat med sitthöjd på 5cm, som trampade vatten och kliade sig på näsan. Fantastiskt!
Make your own: håller tummarna för plus i morgon!!!
Make your own; Stort stort Graattis!!!!!