• Mandelmumsa

Ivf/FET Töserna 2012

Make your: Tack för stödet! :) Men det är kört. Testade minus så sent som idag på RD 13. Pratade med kliniken idag och det verkar som vi kan köra på med en helt ny behandling direkt. Väntar bara på mensen som ska komma i helgen, så ska jag börja med sprutorna. Vi har också lämnat önskemål om att få två tillbaka och det skulle läkaren ta ställning till på måndag. Vi har ju gjort sex insättningar nu, så det börjar kännas väldigt tröstlöst.

• Mandelmumsa

Förstår att du oroar dig för slidkatarren, men den försvinner säkert nu när du fått medicin! Roligt att det fanns så många stora ägg, det låter ju väldigt lovande! :)

• Mandelmumsa

Jag vet Mischa! Utredningar om x verkar ta tid. Det tog flera veckor innan jag fick definitivt besked att det var ett x. De var tvungna att operera för att hitta mitt x eftersom de inte kunde se det på något av alla ultraljud som jag fick göra. Sen satt det inte på den sidan som alla, inklusive jag själv, trodde. Men de hade undersökt båda äggledarna med ultraljud massor av gånger. Sen när jag fick missfall året efter så dröjde det också ett tag innan jag fick bekräftat att det var ett missfall och inte ytterligare ett x. När jag ändå visste att graviditeten inte var normal så var det en lättnad att det "bara" var ett missfall och inte x.
    Du känner ingen ömhet någonstans om du trycker lite på magen? Och inga annorlunda känningar?

• Mandelmumsa

Skål Make your! :) Jag välkomnar också illamående och andra gravsymtom! Kul att du snart är ruvare!

Csillag: Jag undrar också varför de säger att du ska testa varje dag, vad ska det göra för nytta? Är det inte bättre att ta några blodprov istället?

• Mandelmumsa

Mischa: Vad är nästa steg för dig? Ska du göra någon undersökning snart eller har de bara sagt att du ska vänta? Jag fick efter ett tag obehagliga ilningar som kom som i kramper på vänster sida. Kände mig också ömmast på vänster när jag tryckte längre ner. Men x satt på höger sida!

Liljan: Vad är vasektomi? Jag tycker också det är hemskt att vi som inte kan få barn på naturlig väg måste betala för våra barn när alla andra slipper! Det är mycket pengar. Inte om man jämför med vad det kostar i andra länder, men ändå! Det gör ju att många inte har råd att fortsätta när landstingsförsöken är slut.

• Mandelmumsa

Men just att testa varje dag låter så onödigt. Förstår att det behöver följas för att se vad som händer, men då borde det väl räcka att testa en eller två gånger i veckan. För det blir väl ändå ingen åtgärd på en gång om ett test skulle visa negativt. Man vet ju ändå inte vad det står för.

• Mandelmumsa

Jag minns inte exakt men det var tydligen ovanligt högt för att bara vara ett x. Detta i kombination med att de inte såg mitt x på ultraljudet gjorde att de ibland undrade om graviditeten satt rätt ändå. Men det såg ju inte ut som det skulle i livmodern heller. Sen gick det ju så många veckor också. Tror det låg på ca 2000 som mest. Jag blödde inte alls mycket, bara en liten fläck och en smal rand i början av graviditeten. Det räckte absolut med trosskydd. Men det verkar som jag är en person som inte blöder i första taget. Har en kompis som också fick x och hennes hcg var betydligt lägre, bara ett par hundra.

• Mandelmumsa

LnH: Nä, va tråkigt att testet var negativt! :( Hur går ni vidare nu?
    Haha, roligt att det är fler som nojar över att ägget ska tryckas ut! Första tanken när man ska göra nr 2 efteråt, är att det går ju inte, då kommer inte ägget fastna! Tills man kommer på att då skulle det inte mänskligheten ha överlevt, om man inte fick göra nr 2!
    Lite knepigt dock att ägget måste fästa i taket av livmodern! Hade känts mer optimistiskt om det skulle fästa nertill. Eller är det som vaccum inne i livmodern så att det inte finns något upp och ner?

• Mandelmumsa

Vad skönt att ni har så många försök kvar! Och även att ni har två knoddar sen förut. Då vet ni att det funkar! :)

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012